LAKIMIES vastaa kysymyksiin
Kommentit (64)
Jos miehesikin on suostuvainen muuttamaan ehtoa, niin sinun kannattaa hoitaa asia kuntoon itse ja pyytää sitten miehesi nimi paperiin.
Vierailija:
Jos miehesikin on suostuvainen muuttamaan ehtoa, niin sinun kannattaa hoitaa asia kuntoon itse ja pyytää sitten miehesi nimi paperiin.
Tehkää kirjallinen sopimus, että hoitokulut otetaan huomioon perinnönjaossa.
Kukaan vakavasti otettava lakimies ei pistäisi netissä pystyyn tällaista anonyymiä kysymys-vastaus-ketjua.
Niin että teinä (kysyjät) suhtautuisin tietyllä varauksella tässä ketjussa vastailevan " lakimiehen" vastauksiin...
t. Juristi, töissä isossa toimistossa, palkka 7000e/kk + bonukset
mökille ostetut ruohonleikkurit yms?
Mieheni vanhemmat ovat eronneen mieheni ollessa lapsi ja isä on kasvattanut mieheni (70-luvulla). En tiedä onko tästä tehty huoltajuussopimuksia tms.
Jos me molemmat menehtyisimme, vanhempamme tai sisaruksemme käsittääkseni perisivät meidät. Ovatko mieheni biologinen äiti ja tämän uudet lapset samalla viivalla perimisjärjestyksessä kuin miehen isä ja tämä uudet lapset? Mieheni ei halua äitinsä lapsineen perivän häntä. Onko testamentti ainoa keino, jotta näin ei kävisi kuolemantapauksen sattuessa.
Myös 7000 + bonukset saa vastata..
Palkkasin hänet puhelimitse, menin asioimaan hänen luokseen. En edes tiedä, mikä on hänen palkkionsa. Voin vain sanoa, että olin hysteerisessä mielentilassa! Voiko tämä kaatua pahasti niskaani - voi kamala, että olen tyhmä! Ja ko. lakimies pitää toisen lakimiehen kanssa toimistoa Kampissa..
Ei tekisi itsestään pelleä esittämällä, että keskustelupalstoilla ei saisi auttaa ihmisiä. Palkkani on pieni, koska teen humaania työtä.
Vai pitääkö se huutaa?
Kyselee mukavan ja ystävällisen juristin ystävä
PS. Tienaan muuten paremmin kuin sinä, vaikka olen sosiaali- ja terveysalalla
Voisitko olla hiljaa, sillä häpäiset ammattikuntamme.
taitaa ahneus olla perisynti, tällä alalla. .
mökin ruohonleikkuri on sen joka sen on ostanut. muiden ei ole pakko osallistua kustannuksiin. tehkää se sopimus.
mikä ammatti, ei minkäänlaisia periaatteita.
Kyllä olet v*tun tärkeä!
Ja on sulla surkea palkka.
Ja te kuolette samanaikaisesti, niin silloin perintö menee äidille ja isälle puoliksi. Jos näin ei haluta käyvän, on laadittava testamentti. Testamenitin laatimisessa teidän ei tarvitse kääntyä 7000 + bonus lakimiehen puoleen vaan selviätte asiassa halvemmallakin.
Joku sopimus sinun ja lakimiehesi välillä on, koska hän avustaa sinua oikeudessa. Kenties olet asioinut 7000 + bonus lakimiehen kanssa. Tuo bonus tulee siitä, kun saa höynäytettyä sinun kaltaisia sopimukseen kysymättä hintaa.
Vanhemmat perivät, jos ette tee testamenttia. Kenelle haluaisitte perinnön menevän?
jossa perikunnan mökin kuluista huolehtii kaksi " osakasta" neljästä? Onko mahdollista velvoittaa muita osallistumaan kuluihin? Tai periä kuluja perinnön jaossa takaisin?