Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa onnellisia vauvatarinoita 40-vuotiaalle epäonnistujalle

27.11.2008 |

Menetimme juuri todella toivotun vauvamme rv 14. Lapsemme oli ilmeisesti vakavasti sairas.

Tyhjä syli ja äidin sydän huutaa uutta vauvaa. Ei tilalle vaan lisäksi. Kertokaa minulle niitä onnellisia tarinoita, kuinka 40-vuotiaana tullaan vielä raskaaksi ja terveen lapsen äidiksi. Vauvan kaipuu on valtava, mutta kun tuolla netissä seikkailee, eteen tulee vain toivottomia esimerkkejä siitä, kuinka nelikymppiset saavat vain sairaita lapsia ja keskenmenoja toisensa jälkeen. Pakkohan edes jonkun on onnistua! Valakaa minuun rohkeutta yrittää uudelleen. Toivon niin kovasti kolmatta lasta ja kaivattua sisarusta esikoisellemme.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme yrittäneet vauvaa pari vuotta ja menimme lapsettomuustutkimuksiin. Tulin ihmeeksemme raskaaksi ensimmäisestä inseminaatiosta vain 3 vk tutkimusten aloituksesta, kaikki tutkimustuloksetkaan eivät olleet vielä selvät. Raskaus oli helppo ja tyttö oli terve. Olin hänen syntyessään 39 v.

Toinen raskaus alkoi yllättäen tytön ollessa vasta 8 kk ikäinen. Saimme sitten jälleen helpon raskauden päätteeksi terveen pojan minun ollessani 40 v.

Nyt lapset ovat jo 3 ja 2 v pikku veitikoita. Välillä olemme puolikuolleet väsymyksestä, mutta aina, kun ajattelen että lapset ovat todellinen ihme, saan kummasti voimaa. Jos vielä tapahtuisi ns. vahinko, olisimme varmaan peloissamme siitä, miten jaksaisimme kaiken rumban, mutta samalla olisimme varmaan myös todella riemuissamme ja onnellisia...

Voimia sinullekin ja runsaasti uskoa!!

Vierailija
2/5 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu toivosta, itse sain ensimmäisen lapseni nyt 45-vuotiaana, ihana terve pieni poika! Raskaus meni todella hyvin, emme tehneet lapsivesitutkimusta koska meille vauvan tulo oli niin suuri ihme että emme halunneet riskeerata mitään ja olimme valmiita ottamaan vastaan myös sairaan tai vammaisen vauvan. Olimme kokeilleet useampi vuosi aiemmin hedelmöityshoitoja ilman menestystä (kummassakaan ei ollut muuta vikaa kuin ikä!), ja kun lopetimme yrittämisen, raskaus tapahtui ihan itsestään....!

Tunnen useampia muita yli 40 v äitejä, sekä esikoisen vasta saaneita että useamman aiemman lapsen äitejä, joten kyllä se on ihan hyvin mahdollista ja sitä tapahtuu yllättävänkin paljon vaikka lääkärit ovat pessimistisiä.

Onnea teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin juuri kaksplussan sivuilla ja jos katsot sieltä äidit 40+, siellä on yksi ketju jossa on mukana 48-vuotiaina äidiksi tulleitakin, joten aika ei välttämättä ole ollenkaan vielä takanapäin vauvan tulolle! Muutenkin innostavia tarinoita!

Vierailija
4/5 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen 42-vuotias ja kuopukseni syntyi reilu vuosi sitten, vähän jälkeen 41-vuotispäiväni. Kaksi vuotta sitten syksyllä aloin odottaa viidennen kerran ja silloin mielessä pyöri, että voiko kaikki enää mennä hyvin kun neljä tervettä lasta oli saanut. Melkein heti raskauden alettua vaisto sanoi, ettei kaikki ole kunnossa, ja niin silloin kävikin. Sikiö oli kuollut kohtuun jo rv 6+3, mutta todettiin vasta viikolla 9 kun neuvolassa ei sydänääniä saatu kuulumaan ja sain lähetteen äitipolille. Lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ja suoritettiin kaavinta. Itselle ei silloin jäänyt tapahtuneesta paha olo, vaan päätös oli, että heti jatketaan yritystä. Neljä kuukautta siitä eteenpäin aloin odottaa uudelleen ja sen odotuksen tulos, terve tyttö nukkuu nyt sängyssään (tosin tällä hetkellä räkätaudin kourissa).

Ei siis kannata lannistua, vielä teillä on aikaa yrittää uudelleen. Seuraava raskaus ei ole henkisesti välttämättä helppo, mutta siitä huolimatta lämpimästi suosittelen uusintayritystä. Ei ole tarkoituskaan, että menetetty vauva korvataan, mutta itse ajattelin asiaa niin, että meillä ei olisi nyt tätä lasta, mikäli aikaisempi raskaus olisi jatkunut.

Valoisaa joulunalusaikaa teille kaikesta ikävästä huolimatta!

Vierailija
5/5 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. ja esikoistani odotan. Kaikki on mennyt erinomaisesti, ja raskaaksikin tulin vain 6kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli ikä ei ole este. Jaksamista, ja onnea uuteen yritykseen sitten kun koette ajan olevan sopivan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi