Täällä Rottweilerin omistaja, haluatko kysyä jotain?
Meillä 2 lasta, jotka kasvaneet aina rottisten kanssa, tällä hetkellä meillä on enää yksi rottweiler-uros.
Kommentit (25)
rottiksesta tulee, rottweiler on hyvä renki mutta erittäin paska isäntä! Ja tottahan te av-mammat laitatte tosiaan nyt adressin vetämään ettei rottiksia saa lapsiperheissä pitää..surullista..kyllä se teidän noutajakin tai puudeli osaa olla peto, riippuen siitä miten sitä kohdellaan. ap
Olisin halunnut vastauksen murina-kysymykseeni
Vierailija:
Siellä kyläpaikassa on kuulemma annettu ohjeeksi potkaista koiraa, jos tulee viereen murisemaan ja niin sitten nämä nuoret tekevät. Olen kyllä ehdottomasti kieltänyt poikaani menemästä sinne kyläileen, mutta enhän voi olla täysin varma pysyykö pois sieltä paikasta.Ap:ltä haluaisin kysyä, onko jotenkin rodunomaista että rotikat murisevat jatkuvasti. Tutuillanikin oli yksi mikä aina murisi pöydän alla ja he vakuuttivat ettei se ole vihainen.
Siis tää on just mitä edellä kirjotin, vannota nyt poikaas olemaan potkasematta sitä koiraa, koska rottis sietää laumansa jäseniltä paljon kuraa, muttei vierailta yhtään. Mut en ihmettele jos murisee, karmasevaa ja järkyttävää..
Mä oon aina puhunu rottisten mörinästä joka on aivan eri asia kuin varottava murina, murinan näkee kirsusta, kun se alkaa rypistyy, vaikkei hampaat vaielä näykkään. Se on vaan varoitus, jota mä ainakin tottelisin ja olen myös lapset kasvattanut niin konttausiästä asti. Meillä oli eka narttu tommonen murisija, sillä se ilmaisi vieraille, että kiitti mut rapsutukset riitti ja poistua aina paikalta. Ja kun lapset syntyi niin se oli aika shokki sille mutta koulutin molempia elämään rinnakkain, lapsia se ei koskaan rakastanut, mutta laumaansa hyväksyi, eli vahti niitä ja esti jopa yhden onnettomuuden tapahtumasta. Lapset oppivat että kun se aloitti murinan, niin silloin loppui leikki. Sitä en saanut koskaan luopumaan siitä tavasta, muttei se kylläkään koskaan edes naukkasut muksuja vaikka reipivät pahastikkin väliilä sen naamaa, poistui vain paikalta, eikä edes tallonnut taaperoa mennessään. Mulla ollut siis yksi murisija 4 koirasta, joten onko sitten yleistä.. ap
Vierailija:
Meillä oli eka narttu tommonen murisija, sillä se ilmaisi vieraille, että kiitti mut rapsutukset riitti ja poistua aina paikalta. ap
Ja itsellänikin on lapsia&koira. Mutta tulee mieleen, kun 12-v poikani vierailee ystävällään, joilla on kyseinen koirarotu. Siellä kyläpaikassa on kuulemma annettu ohjeeksi potkaista koiraa, jos tulee viereen murisemaan ja niin sitten nämä nuoret tekevät. Olen kyllä ehdottomasti kieltänyt poikaani menemästä sinne kyläileen, mutta enhän voi olla täysin varma pysyykö pois sieltä paikasta.
Ap:ltä haluaisin kysyä, onko jotenkin rodunomaista että rotikat murisevat jatkuvasti. Tutuillanikin oli yksi mikä aina murisi pöydän alla ja he vakuuttivat ettei se ole vihainen.