Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotissynttärit - mitä tarjottavaa vieraille, entä lapselle?

17.03.2008 |

Varmaan tästäkin aiheesta on aloituksia, mutta en yleensä haun kautta löydä mitään.

Kertoisitteko siis, mitä olette tarjonneet vieraille 1-vuotissynttäreillä, ja onko tarjottavien joukossa ollut jotain erityisesti itse synttärisankarille kohdistettua herkkua?

Toki aikuisille ja vieraille voi tarjota aivan mitä tahansa normaalia kahvileipää ja kakkua, mutta jäin tosiaan miettimään, olisiko pöytään hyvä laittaa jotain sellaista, mitä itse synttärisankarikin voisi maistella ja mitähän se voisi olla?

Meidän " vauveli" ei ole vielä kovin paljon maistellut kunnon ruokia ja on aikamoinen sihtikurkku. Leipää, maissinaksuja, siinä ne melkein ovat mitä on nyt maistellut välillä. Olisko jotain ei niin rasvaisia ja makeita keksejä mitä voisi sitten tarjota (marie-keksit tms miedot?)

En mitään kovin spesiaalia ajatellut laittaa pöytään kun pääsiäinenkin on juuri ollut (meillä siis synttärit ovat kahden viikon päästä), ihan normaali täytekakku ja pullaa todennäköisesti.

Kiitokset jos joku ehtii vastailla.

salminakki

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakkuhan on " parhaimmillaan" melkoista " mössöä" , joten sitä periaatteessa pystyisi itse sankarikin maistelemaan. Etenkin, jos täytät kakun vaikka jollain hedelmäsosella, joku on joskus vinkannut, että esim. mango-sose olis erityisen hyvä tähän tarkoitukseen. Itse suosin kakun täytteenä ihan pakstemarjoja, mansikkaa, mustikkaa, omenasosettta.

Meidän neidille tarjoilin synttäreillä Muumi-keksejä, tosin eivät vielä silloin uponneet, maissinaksut kyllä ;) Mutta muumi-keksit on hyviä, niissä ei ole ylimääräisiä lisäaineita, marie-kekseissäkin on jotain " ylimääräisiä" aineita :) Lisäksi muumit käy mm. meidän maitoallergikolle. Ja nykyään jopa syökin niitä ;)

Meidän neitonen siis tyytyi juhlissaan vielä maissinaksuihin, ongelmana tosin ei ole " sihtikurkku" , vaan tyttö on varsin epäluuloinen kaikkea syötävää kohtaan yleensäkin ;)

Hauskoja juhlia!

t. Ope ja tyttö 1v 5kk

Vierailija
2/5 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlittiin n. kuukausi sitten 1-v. synttäreitä. Tarjolla oli ihan perinteinen kermakakku, jonka olin täyttänyt omenasoseella (pilttipurkista), kermavaahdolla ja banaanin siivulla. Päällä myöskin kermavaahtoa (en laittanut kovin paljoa sokeria) + mandariinilohkoja ja viinirypäleitä. Hyvin kelpasi sekä aikuislle että lapsille. Itse sankarikin kakkua vähän maistoi, vaikkei makeaa ollut tuohon mennessä saanut.

Löysin kaupasta keksejä, joissa on vähemmän sokeria, enemmän kuituja eikä myöskään lisäaineita (merkkiä en muista), paketti oli auton mallinen ja itse keksit olivat kirjaimenmuotoisia. Olivat maukkaita! Näistä meidän päivänsankari piti enemmän kuin kaakusta.

Muut tarjottavat olivat tuorejuustokakku, omenapiirakka + vaniljakastike, pullaa, jauhelihapiirakaa, pasteijoita (Innostuin leipomaan ;)). Lapsille oli lisäksi tarjolla namuja, suolatikkuja, maissinaksuja, rusinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän synttäreillä kuukausi sitten oli tarjolla hedelmätäytekakku, kuivakakku, pikkuleipää, viinirypäleitä ym. hedelmiä, suolaista piirakkaa ja voileipäkakkua. Sankarittaremme tyytyi länttäämään kätensä täytekakun kermavaahtoon ja söi pari viinirypälettä. Mehuakin oli tarjolla mutta se ei maistunut. ;) Kivempaa oli seurustella vieraiden kanssa ja tutkia uusia tavaroita.

Pulla on muuten varmaan kaikista " terveellisin" herkku pikkulapselle, varsinkin jos sen tekee itse eikä laita ihan niin paljon voita ja sokeria kuin ohjeessa on. Keksit on usein tosi paljon sokerisempia ja rasvaisempia. Pullasta tykkää myös meidän neiti vaikka muut herkut tosiaan onkin ihan yöks ;)

Vierailija
4/5 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samoja herkkuja päivänsankarille kuin vieraillekin! :) Ei maissinaksut ole mitään herkkua kenenkään mielestä ;-) .

Meillä 1-vuotiaille on parhaiten maistuneet Carneval-keksit ja jätski.

Vierailija
5/5 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maissinaksut ainakin meillä ovat herkkua. 4-v on ihan onnessaan jos saa välipalaksi naksuja kipollisen. Eikä siltä ole mitenkään herkkuja pantattu, on saanut ja sa aina toisinaan karkkia, jätskiä, sipsejä, poppareita jne. Silti naksutkin maistuu. Rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että en tiedä miksi, mutta hyvää näyttää olevan.