Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi luoja! Miten jonkun synnytys voi kokonaisuudessan kestaa 37min? Ja ilman mitaan puudutusta? On varmaa helvetillinen kipu, kun tota vauhtia aukee eika kudokset ehdi venya.

Vierailija
16.03.2008 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mulla oli paikat 6cm auki ennen kuin synnytys laskettiin alkaneeksi...

Vierailija
2/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut käynnistetty vaan alkoi spontaanisti, ei mitään kipulääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keskimmäinen lapseni syntyi vauhdilla, mutta en ollut kipeä kuin sen minuutin jonka ponnistin. Synnytys käynnistyi 2vk ennen laskettua aikaa vesien menolla. Lähdimme heti sairaalaan ja juuri ehdittiin saliin, housut veks ja poika olikin rinnalla. Eipä meinannut todeksi uskoa... Esikoista synnytin sentään 14h.

Pieni repeämä tuli, istuin heti ja lähdin pyöräilemään vajaa viikko synnytyksen jälkeen.

Vierailija
4/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi oli mun mielestä toi spinaalisynnytys koska se lääke pani mut kutiamaan aivan valtavasti, olin aivan verinaarmuilla kun synnytys oli ohi. Pahin mun synnytyksistä oli eka, joka kesti 18 h, josta 7 olin sairaalassa. Se oli kauheaa puudutuksista ja muista huolimatta. Että ei se " rytinä" välttämättä niin kamalaa ole, itse olin kai niin endorfiineissa että se meni omalla painollaan, luonto vei. Väsymys on kyllä ollut syöksyjen jälkeen ihan omaa luokkaansa, kaks-kolme päivää mennyt pelkkään nukkumiseen niin että vauvan syötöt ja omat syömiset vain pikaisesti välissä. Niin ja kummassakaan syöksyssä en revennyt yhtään.

Vierailija
5/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä oli puudutus ja olikin hitain synnytykseni. Seuraava syntyi " vahingossa" ilman puudutusta ( viivyttelin sen ottamista kunnes oli myöhäistä ) ja muihin en sitten ottanutkaan mitään. Synnytykset olen hoitanut hengitystekniikalla jolla hallitsen kipua ja varmaan omat endorfiinit ovat auttaneet myös. Synnytykset ovat kestäneet 40 minuutista kolmeen ja puoleen tuntiin paitsi se eka jossa meni 9 tuntia ja ponnistaminen kesti tunnin (Muilla pari minuuttia ).

Vierailija
6/9 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ehti ilokaasua imppaamaan muttei muuta. Mulla oli paikat pehmentyneet jo aikaa sitten joten kroppa ehti hyvin mukaan. Ja pieni ja ennenaikainen oli tuo nuorimmainen vielä (33+3). Kuten mieskin totesi: ei ehtinyt edes hiki tulemaan!

Vierailija
7/9 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus-aikana minulla on ollut kivuttomia ennenaikaisia supistuksia. Kun synnytyskäynnistyi niin kohdunkaula oli ollut jo viikkoja poissa ja kohdunsuu oli auki useita senttejä. Ensimmäinen kivulias supistus kun tuli niin sairaalaan oli kiire. Pisin synnytys (esikoinen) on 1h 10min.

Vierailija
8/9 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 cm auki tilanteesta lapsen syntymään. Ihan luontainen synnytys, ei mitään tiputuksia tai muuta. Ei kipulääkkeitä, eikä tuntunut kipeältä. Pari tikkiä tuli, mutta ei sen kummempaa.

Vierailija
9/9 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kätilön tutkiessa paikkoja tunsi ensimmäisen supistuksen, saman tien meni vedet ja vauva tuli vesien mukana. Kätilö kertoi jälkikäteen, että oli vauva ollut vähällä tippua lattialle kun kätilökään ei tajunnut että voi tulla sellaisella vauhdilla.

Synnytyksen kesto 2 min.

Voitte vaan kuvitella miten pahasti repi paikkoja. Tikkejä oli monessa kerroksessa ja paljon, mutta kyllä ystäväni siitä toipui.

Jos joskus vielä kolmanen lapsen saa, niin ehdoton käsky on tulla hyvissä ajoin sairaalaan, jossa synnytys käynnistetään. Muuten voi syntyä ihan minne vaan.