Mistä sisävaatemerkistä pidätte?
Meillä tulee paljon käytettyä noita Benetton, Esprit ja Mexx tyyppisiä vaatteita, kun hinta-laatusuhde yleensä hyvä ja sillä välttää isomman pojan vaatteissa lieskat, isommalle tosin on ostettu jonkin verran nyt Pumaa ja Quicksilveriäkin viime aikoina ja Zaraa kans. Kiva olisi ostaa välillä vaihtelua, mutta kun puseron hinta on vaikka 25-45 euroa, niin kummasti sitä jää miettimään, että uskaltaako ostaa, jos laatu ei olekaan sitten kummoinen.
Mitä sisävaatemerkkiä suositte? Onko mitä hintaluokkaa vaikkapa puserot?
Entä mitä ette ole pitäneet kovin kummoisena?
Varsinkin näistä erikoisemmista merkeistä olisi kiva kuulla kommetteja. Minkä laatuista on me too? Entä wheat?
Kommentit (24)
Jonki verran Lindexiltä ja HM:ltä (vähemmän). Exitillä on myös ihan ok farkkuja ja t-paitoja. Ja sitten näitä sporttisempia Umbroa ja Adidasta ym.
Tosin ensimmäinen ja viimeinen ovat sen verran hinnoissaan, ettei niitä ihan älyttömästi ole, mutta kysymyshän oli pitämisestä. ;) Noilla merkeillä on mm. kivoja kuminauhavyötäröllisiä kangashousuja, jotka tytön on helppo itse pukea - ei tarvitse olla aina college- tai trikoopöksyissä tarhassa, ja farkkuja ym. nappi-vetoketjuhousuja en halua hänelle tarhaan laittaa. Ja vaatteissa on aina joku hauska juju.
H&M:ltä on pääasiassa yksivärisiä perustrikoita. Kaikenlaista kivaa löytyy myös RL:lta, Kenzolta, DPamilta, ym. Sen sijaan Benettonin, Zaran, Espritin, Popin ym. suositun tuntuisten vaatteita meillä ei juurikaan ole - taidan olla urautunut noihin tiettyihin. :) Nyt tilasin kokeeksi mm. Ida T:ltä melko yksivärisiä vaatteita - uusretro ei nappaa.
mutta tällä hetkellä suosikkeja ovat Catimini, IKKS, H.J.O.R.T, Katvig ja IdaT
Riippuu vähän äidin mielenmuutoksista, mikä on milloinkin suosikkivaate. Nyt kevään kynnyksellä ja kesää odottaessa olen huomannut, että värejä on taas tullut pojan (2,5 v) vaatekaappiin: oranssia, limeä, keltaista, punaista ja sitten vastapainoksi rauhallisia vaaleita värejä: vaaleansinistä, beigeä, valkoista, vaaleanharmaata.
Collegehousuista miltei paras hinta/laatusuhde löytyy H&M:ltä.
IKKS:n ja Catiminin vaatteet ovat muuten vaan ihania ja ovat kyllä hyvin kestäneetkin käytössä, samoin HJORT:n & Katvigin trikoopaidat, Lacosten pikeepaidat on todettu parhaimmiksi, RL:n Rugby-paitoja on vaikea selättää. Petit Bateaun alusvaatteet ovat ehdottomia - pese ja pidä vaatteita. Falken sukat ovat mielestäni parhaita, eivät kiristä mutta pysyvät jalassa.
Lisäksi kaapista löytyy Timberlandin, Kenzon, Burberryn, Gantin, Jean Bourgetin, H&M:n, Donaldsonin ja Ralph Laurenin vaatetta. Vinginon farkuista tykkään. Kuten täällä todettiinkiin, replay & sons:n trikoopaidat eivät ole hintansa arvoisia, mutta toisaalta heidän farkut ovat kestäneet tosi hyvin. Uusi tuttavuus on Napapijri, jonka paidat ovat kyllä törkeän hintaisia, mutta muutaman paidan käyttökokemusta on ja hyvin ovat pysyneet kuosissaan ja väreissään. D&G:n aluspaidat ovat myös hyviä, mutta hinnaltaan liian kalliita.
Itselleni tulee kausia, jolloin tykkään tosi paljon jonkun merkin vaatteista - mutta maku vaihtelee :)
on kestänyt aivan ylivertaisesti Timberland samoin Småfolk ja Pop ovat hyvälaatuisia. Småfolkissa ja Pop:ssa poikin vetoavat kuviot ja yllättävää on, kuinka he itse valisevat Pop:sta niitä retroimpia vaatteita.
Lisäksi tykkäämme Molon paidoista (ihan hyvä laatu) ja Mini Rodinista. Kauluspaidat ovat RL:n, Benettonin ja Pepe Jeansin.
Farkuissa on paljon hyvää valinnanvaraa, mutta käyttömukavimmat taitavat olla Benettonin farkkuja ja yleensä pillifarkut (mahtuvat hyvin ulkohousujen alle). Itse tykkään Vinginon farkuista.
Olen myös kokeillut isommalla Ugly duck' ia ja Quicksilveriä, mutta niiden trikoopaitojen laatu ei vakuuta. Lisäksi Quicksilver on törkeän paljon kokomerkintäänsä pienempää, mikä oli aika ikävä yllätys.