Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perheessä eri elintaso?

Vierailija
15.03.2008 |

Mies osti itselleen 150e maksavan takin. Itse mietin kauan ostanko 50e maksavan. Mies sanoi, että töissä täytyy olla edustava, osta säkin kun meet töihin. Olen siis kotona, vauva 5kk.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies töissä, mä kotona, kaks lasta 3v ja 3kk. ja näin on ollu myös sillon ku mäkin olin töissä.

kaikki jomman kumman nimissä tuleva raha menee siis samalle tilille josta maksetaan ihan kaikki. kummatkin ostaa mitä haluaa, ei tarvi kysyä lupaa. toki keksustellaan silti yleensä asioista ja varsinkin jos isompi ostos.

ja niin, ei todella olla rikkaita. miehen palkasta jää käteen n. 1500,- /kk, mulla äitiysraha n. 800. asuntolainaakin on. mutta hyvin on sujunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän tienaakin. Haluan olla omillani. Toki kotiäitivuosina tilanne oli toinen.

Vierailija
24/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa lapsenne kulut?

No äiti luultavasti. Niinhän se näyttää yleensä menevän, äiti maksaa lapsen vaatteet, hoitomaksut jne ja mies porskuttaa yksin omien rahojensa kanssa.

JOS mies rakastaisi perhettään ja puolisoaan, hän ei toimisi noin.

Vierailija
25/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hän on se jonka raha tulee kodin ulkopuolella tehdystä työstä.

mä teen kotiäitinä paljon pidempää päivää kun mieheni ja saan puolet huonompaa " palkkaa" . ja olen siis luopunut omasta kodin ulkopuolella tehtävästä työstä saatavasta palkastani perheemme edun vuoksi.

työssä käydessäni palkkamme ovat aika samat, mutta vaikka tienaisin huomattavasti vähemän, en silti tuntis eläväni mieheni rahoillani. musta kaikki rahat vaan on yhteisiä ja samaa mieltä on mies. jos on yhteinen perhe, olis outoa että toisella olis varaa vaikka matkustaa ja toisella ei. kun yleensä toisen huonompi tulotaso johtuu vieläpä siitä että on uhrannut urakehityksensä perheen vuoksi.

t: se joka aiemmin sanoi ettei ole naimisissa mut yhteinen tili (en muista numeroani)

Vierailija
26/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ottanut häntä mieheksenikään, jos hän olisi ollut pihi. Välillä toinen on meistä tienannut enemmän, välillä toinen. Sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
27/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni huomattavasti suuremmat tulot kuin miehellä ja ei kyllä tulis mieleenkään missään tilanteessa alkaa raha-asioita hoitaa yhteisenä ja yhteiseltä tililtä. Ei kuulu nykypäivään. Yhteiset sopimuksen siitä, kumpi hoitaa mitäkin maksuja, ruokahuollon ym. Ja kaikki muu itsenäistä. Ja, meillä on lapsia eikä ole epätasa-arvonen tilanne vaan reilu peli.

Vierailija
28/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itselläni huomattavasti suuremmat tulot kuin miehellä ja ei kyllä tulis mieleenkään missään tilanteessa alkaa raha-asioita hoitaa yhteisenä ja yhteiseltä tililtä. Ei kuulu nykypäivään. Yhteiset sopimuksen siitä, kumpi hoitaa mitäkin maksuja, ruokahuollon ym. Ja kaikki muu itsenäistä. Ja, meillä on lapsia eikä ole epätasa-arvonen tilanne vaan reilu peli.

Sinä voit sitten katsella vierestä kun hän kiitää Karabian risteilyilleen. Toivottavasti osaat pysyä pois myös hänen rantamökiltään Saimaan rannalta ja sinulle kelpaa maksalaatikko kun hän syö hanhenmaksapalleroita.

Sorry, tosi vaikea ymmärtää tuollaista ratkaisua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan