Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gymboreesta

15.03.2008 |

Ajattelin tehdä tilauksen gymboreesta ja nyt ihmettelen mitä nämä gymbucksit on ja miten ne toimii.. Osaisko joku kertoa joka on tilannut sieltä!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle tulee 20 dollaria toimituskuluja, jolloin yhteissumma on 70 dollaria. Tämä summa on yli 45e, josta menee arvonlisävero. Viime kerralla uskaltauduin tilata yhteissummaltaan 65 $ paketin, kun laskin summan olevan euroissa n. 42e.

Vierailija
2/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nuo vaatteet ovat mitoitukseltaan? Ostin viime keväänä tyttärelleni huutonetistä uuden Gymboreen tunika-mallisen trikoopaidan kokoa 2T. Tyttäreni käyttää tällä hetkellä 92cm vaatteita, on hoikka vartaloltaan ja tuo Gymboreen paita tuntuu aivan liian isolta hänelle vieläkin. Hihat ja helmapituus on sopivan mittainen, mutta muuten paita on hirmu leveä ja jotenkin " venyvä" . Ei tunnu ollenkaan sellaiselta napakalta vaan ennemminkin lötköltä ja erityisesti kaula-aukko on aivan liian väljä.

Ovatko kaikki Gymboreen vaatteet leveää mallia eli istuvatko paremminkin normaalivartaloiselle lapselle? Ihania vaatteita siellä näyttäisi olevan, mutta en ole edellä mainitun vuoksi uskaltaunut tilaamaan lisää ko. merkkiä meidän hoikkikselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Siis saako tilata Gymboreesta noilla näkyvillä hinnoilla, vai maksetaanko me suomalaiset vielä verot sitten päälle?? IIIhania vaatteita ja edullisia, mutta jos siihen verot pläjähtää niin eipä enää olekaan...

Vierailija
4/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat EU:n ulkopuolisesta maasta vaatefirmasta kuten Gymboree on, 45e:hen sisältyy myös postikulut. Yksityishenkilöltä esim. huutonetistä tai eBaystä tai tuttavilta tilattaessa 45e ei sisällytetä postikuluja.

Itse olen tilannut Gymboreelta lähinnä tarjoustuotteita. Hyviä tarjouksia on ennen joulua ja nytkin on halvalla esim. t-paitoja ja shortseja. Periaatteesta tilaan aina alle 45 euron. Tullistahan voi hakea useita paketetteja yhtäaikaa, kunhan yhden paketin tilausarvo jä aina alle tuon 45 euron.

Vaatteet ovat mielestäni aika normaalikokoisia. Joskus on käynyt niin, että mekko on ollut hieman leveämpää mallia kuin kuvasta on voinut päätellä. Housut ovat normaalileveitä, ei ehkä ihan langanlaihan lapsen mallia.

Vierailija
5/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan viitsinyt laskea miten suurilla summilla kannattaa tilata? Tarkoitan siis sitä, että jos ostaa alle tulli- ja alv-rajan, niin silloin vaatekohtainen osuus toimituskuluista on aika iso. Suuremmassa määrässä toimituskulujen vaatekohtainen osuus laskee, mutta sitten tulee tulli + alv päälle. Yksi raja on myös se, että joutuu maksamaan alv:n, mutta ei tullia.

Pitäisi tietysti itse nuo laskea, mutta jos joku on asian valmiiksi pohtinut, niin kiitollisena otan vinkit vastaan.

Vierailija
6/40 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä tullin sivuilta kirjallista varmistusta sille, ettei tarvitse maksaa tullia jos tilaus alle 45¿. Tietääkö joku missä olisi varmaa tietoa. Haluaisin tehdä tilauksen, mutta en uskalla ennen kuin saan varmuuden tilli asiastan. Jos pitää tullia maksaa anyway, niin tee siitte niin ison tilauksen kun 20$ postikuluilla saa ;))

Vierailija
7/40 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tullittomuus perustuu siihen, että tullia ei kanneta jos se jää alle 10 euroa. Sama koskee myös arvonlisäveroa eli sitä ei kanneta jos sen määrä jää alle 10 euroa. Nämä lasketaan siis erillisenä. Voi olla tilanne jossa tullia ei kanneta koska se jää alle 10 euroa, mutta alvia kannetaan koska se on yli 10 euroa. (Tästä Santun äiti mainitsi)

Selvensiköhän yhtään.

Tuo 45 euron verottomuus perustuu siis tähän.

Jos tuotteet ja rahti yhteensä 45 euroa. Siitä tulli (esim 12%) on 5,40 euroa (eli alle 10 euroa). Alv lasketaan sitten tuotteista+rahdista+tullista (joka siis nyt 0e) eli olisi 9,90 euroa eli sitäkään ei kanneta.

Mulle ei ole ihan selvä mitä kurssia tuo tulli käyttää. Sillä aina laskelma ei menekkään ihan kuten oli itse ajatellut, kuten minulla viimeksi. Eli olin laskenut ettei tullia menisi vaan pelkkä alv. No tulli laskettu sellaisella kurssilla, että molemmat menivät kuitenkin. :(

Vierailija
8/40 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensin tuotteen hintaan lisätään tullimaksu ja alv:t lasketaan sitten tuosta hinnasta tullimaksun kanssa.

Vaatteissa on tulliprosentti 12 % , mutta toimituskuluista se onkin 16,80 %. Ainakin minun tullilaskussa näin lukee. Tilasin siis Gymboreelta vaatteista ja näiden yhteishinta oli 170 usd ja toimituskulut olivat 50 USD. Tullia kannettiin näistä yhteensä 19,67 euroa ja alv:t olivat 37,40 euroa.

Eli minulle oli uutta tuo, että alv:t lasketaan siis tullatusta hinnasta. Tai en ole aikaisemmin niin tarkaan noita tullilaskuja lukenut...

Minun Gymboreen tilauksen tullasi FedEx ja mitään lisämaksua ei siitä peritty.

Vierailija
9/40 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on paketit kotona, viimeinkin. Eli tilasin kaksi pakettia arvoltaan 72,95$ ja 83,91$, nämä euroina visa-laskussa 47,58¿ ja 54,12¿ yht.101,70¿. Tullimaksua meni 12% eli 12,04¿ ja alv 24,72¿ eli yhteensä 36,76¿. Nyt käytettävänä kaksi 25$:n etuseteliä, voiko ne käyttää samassa tilauksessa?onko tietoa kenelläkään?

Vierailija
10/40 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gymbucksit voi lunastaa samassa tilauksessa ja niiden lunastusaika on nyt ja muistaakseni loppuu ensi viikonloppuna. Niissa Gymbuckseissa lukee aina se lunastusaika eli Gymbucks redemption period.

-m

Vierailija
11/40 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yritin käyttää niitä uudessa tilauksessa, lisäsin ne ohjeen mukaisesti numerosarjan ja pinkoodin kanssa ja painoin enter, viereiseen ruutuun tuli 50$, mutta alastulovalikkoon ne eivät kuitenkaan tule. Missä vika? anteeksi tyhmät kysymykset, harmittaa vaan kun ei ohjelma toimi tai sitten vika koneen ja tuolin välissä :)

Vierailija
12/40 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teit varmaan ihan oikein. eli enterin jalkeen naet oikealla update your order : $25 (ja siis taman pitaa olla sinun gymbucksien maara)

Mitaan ei tarvitse nakya siina alla, koska jos sinun gymbucksit ovat vain $25 et voi valita mitaan pienempaa tai suurempaa summaa (esim jos sinulla olisi $100 gymbuckseja yhdessa koodissa nin voisit valita, etta kaytat vain $50 niista ja loput jaisivat kayttamatta).

Tasta kohdasta kun menet eteenpain tulee review seuraavaksi ja siita tarkistat etta gymbucksit on vahennetty (ne nakyvat % jokaisesta ostoksesta)

-m

Vierailija
13/40 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menin kohtaan review, mutta mitään alennuksia ei näy ja summat tosiaan pysyvät samoina. Jossakin siis vika. Syötin kokeeksi yhden gymbucksin, enkä saanut siitä alennusta ja sitten yritin syöttää 2 kpl 25$:n gymbucksia, eikä menneet läpi. Pitänee kysyä asiakaspalvelusta, jos saisi sen verran englanninkielisiä lauseita aikaiseksi...

Vierailija
14/40 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tilauksesi vähintään $50 ennen kuin yrität käyttää gymbuckseja?

Niitähän voi käyttää vain yhden per $50 ja siis täytyy aina tilata tuon $50 arvosta ennen kuin voi käyttää edes yhden (ei sis. pk:t).

Vierailija
15/40 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin melkein 3 vk sitten ensimmäisen kerran Gymboreelta. Aloin jo huolestua, missä paketti viipyy. Viime torstaina tuli viimein ilmoitus siitä, että paketti on haettavissa Vantaalta. Sen sai siirrettyä meille sopivampaan paikkaan eli Hgin keskustaan. En joutunut maksamaan tästä tilauksesta tulleja.

Kuten en joutunut myöskään viime torstaina tehdystä tilauksesta. Sen tilasinkin sitten pikatoimituksena (express delivery). Tänään Fedexiltä soitettiin, ollaanko meillä kotona. Koska ei oltu, paketti toimitettiin työpaikalleni. Käytin 25 USD edestä Gymbuckseja eli ei ollut mitään tullattavaa.

Olen oikein tyytyväinen ostoksiini. Poika, 5 v, sai kivoja paitoja (6-vuotiaan koko), ja ne olivat sopivan reiluja, koska tulevat käyttöön syksyllä. Tyttö (pienikokoinen vähän yli 1 v) taas sai t-paitoja, bodyja ja pitkähihaisia paitoja sekä pyjaman. Koko 12-18 months näyttää olevan sopiva meidän sirppanalle.

Tosin Jenkeissä on jokin kumma säädös, että puuvillaisen yöasun on oltava tiukka. Tytön pyjama oli totisesti sitä. Meidän siron tytön päällä koko 12-18 months oli siinä ja tässä, että mahtui. Mutta minä en halua niitä väljempiä tekokuituisia versioita meidän lapsillemme.

Sellaisen empiirisen havainnon tein, että nuo kuukausikoot (siis tyyliin 12-18 kk ja 18-24 kk) ovat jotenkin lyhyemmän ja leveämmän oloisia kuin vuosittain menevät koot. Tilaisin nimittäin yhden todella kauniin paidan, joka on tarkoitettu 3-vuotiaille. Se jää nyt kaappiin odottamaan kasvua. Ihan kahjoa, tiedän!

Summa summarum: kaikki sujui oikein loistavasti. Koot natsasivat ja vaatteet ovat oikein kivoja, tosin eivät aivan yhtä ihania luonnossa kuin kuvissa. No, pari vaatetta näytti luonnossa vielä kivemmalta kuin kuvissa. :-D

Vierailija
16/40 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eurohinnasta vai dollareista laskettuna?

Vierailija
17/40 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Branwen:

Tilaan aina suunnilleen sen 50 usd arvosta että saan Gymbuckin, tullissa on vaan sanottu että tämä on niin pieni summa ettei tarvi maksaa. Ja sitten taas seuraavassa tilauksessa käytän sen Gymbuckin jolloin arvo on vielä pienempi (mulla se on siis katsottu sen maksetun summan mukaan).

Sisältyykö tuohon sinun summaan myös postikulut vai onko postitullissa katsottu vain vaatteiden yhteishintaa pois lukien siis ne toimituskulut? Onko Gymboreen laskussa muutenkin muotoiltu se kauppalasku niin, että toimituskulut ovat hankalasti tulkittavissa tai yhdistettävissä vaatteiden hintaan?

Sitten MAPPA74, joko sait paketin? Mikä oli sinun tilauksesi arvo (vaatteet ja toimituskulut) ja paljonko maksoit kaikkiaan tulleja ja alv:a?

Iituli *miettii pää puhki, tehdäkö tilaus tänään*

Vierailija
18/40 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gymbucksit 2kpl sain käytettyä. Paketin seurantajärjestelmä kätevää Fedexin kautta tilattaessa. Näin pystyy hieman varautumaan paketin saapumiseen :)

Amerikassa, joku hullu käytäntö pyjaman kokoasioissa. Pitää olla tiukka, ettei lapsi pysty tukehtumaan... Gymboreen yöpuvut todella ihania, kannattaa kuitenkin tilata yhtä kokoa isompi. Yömekoissa ja löysemmissä pyjamissa tämä ei kuitenkaan täsmää. Nämä ovat suurempia, tällöin normaalikoko käy. Esim. 3-vuotias poikani on n. 105cm pitkä. Pyjama koko on 5 , ehkä 6 käy myös. Löysemmässä mallissa koko 4 on ihan sopiva.

Vierailija
19/40 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta tuntuu olevan vähän erilaisia tulkintoja, minä olen nimittäin saanut ohjeen että postikulut lisätään summaan vasta sitten kun tuo tavaran arvo ylittää 45 euroa. Viime viikolla tilasin taas 55 usd edestä, saa nähdä miten nyt käy paketin kanssa. Suurimman osan Gymbon vaatteista ostelen kyllä Ebaystä ja muualta yksityishenkilöiltä niin että pystyn kikkailemaan paketin arvon itselleni sopivaksi, ei tarvi sitten hakea tullista.

Iituli1970:

Sisältyykö tuohon sinun summaan myös postikulut vai onko postitullissa katsottu vain vaatteiden yhteishintaa pois lukien siis ne toimituskulut? Onko Gymboreen laskussa muutenkin muotoiltu se kauppalasku niin, että toimituskulut ovat hankalasti tulkittavissa tai yhdistettävissä vaatteiden hintaan?

Vierailija
20/40 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin sen standard deliveryn. Saapa nähdä, koska paketti saapuu ja kuinka paljon siitä menee tullia ja alv:a. Tai jos oikein olen ymmärtänyt, tullia siitä ei mene. Tai oikeaoppisesti siitä menee, mutta sitä ei kanneta, koska kannettava määrä on alle 10 e. Alv taitaa mennä, mutta se on pikkuraha.