Auttakaa jaksamaan.
Kertokaa vinkkejä miten jaksaisin päivästä toiseen itkuisen vauvan ja kahden isomman lapsen kanssa. Alan olla aivan lopussa, mutta pakko olisi jotenkin sinnitellä päivästä toiseen. Nyt kun mies on kotona, vasta tajuan miten lopussa olen ja olen pääasiassa itkeskellyt koko päivän. Miten kokoan itseni ensi viikkoa varten?!!
Kommentit (3)
En juuri saa nukkua öisin. Vauva ei nuku myöskään päiväsaikaan. Hoitoapua olen kyllä saanut kummaltakin isoäidiltä, mutta tuntuu, ettei sekään riitä. Alan olla niin loppu. Anoppi onneksi tulee varmaan hätiin ainakin jonain päivänä alkuviikosta. Toinen isommista käy kerhossa. Päiväkotiin on kuulemma 4kk odotusaika. Kantoliina on käytössä, mutta en jaksa siinäkään koko aikaa kanniskella. Olen kokeillut kaikenlaiset dieetit, mutta mistään ei ole ollut apua. Miehelle olen valittanut, mutta rankkaa hänelläkin on. Ollaan varmaan molemmat melkein yhtä väsyneitä. Mutta kiitos, että edes yrität auttaa :). Sekin helpottaa, kun pääsee valittamaan jonnekin.
kuulostaa todella rankalta tuo tilanteenne!
Päiväkotiin on tosiaan aina piiitkät jonot, mutta oleko koittanut oman jaksamisesi nimissä hoputtaa?
Nyt on kuitenkin tärkeintä että te aikuiset jaksatte eteenpäin!
Toinen paikka, mistä apua voisi saada, on lastensuojelu. Kuulostaa varmasti pelottavalta, mutta sitä se ei onneksi ole=) Heillä on nimittäin perhetyöntekijöitä juuri sitä varten, että saadaan tehtyä ennaltaehkäisevää perhetyötä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että työpari, joka ensin tutustuu perheeseenne, käy vuorotellen esim 2x vkossa teillä ihan juttelemassa ja auttamassa. He voisivat mahdollisesti myös keksiä jotain muita apukeinoja Sinun jaksamiseesi.
Ja lastensuojelu pystyy myös kiireellistämään sitä päiväkotianomusta.
Sinun täytyisi nyt saada levätä: yksikin hyvin nukuttu yö voi auttaa jo paljon!
En osaa sanoa mistä voimia, mutta ehdottelen nyt jotain...
Ensinnä: onko sulla mahdollista saada hoitoapua mistään?
Saatko öisin nukuttua?
Käykö isommat kerhossa tms? Muistathan että sulla on täysi oikeus viedä lapset päiväkotiin tässä tilanteessa!
Ootko kokeillut vauvan kanssa kantoliinaa? Imetätkö? Jos, niin oletko kokeillut jättää maitotuotteita tms pois esim viikoksi, jos se ois itkujen syy?
Mikä tärkeintä: olethan kertonut miehellesi, että sulla on todella raskasta juuri nyt?