Tuhansia euroja johonkin lomamatkaan?? Huh, ei ikinä...
Tuossa oli aloitus, että 9000 euroa lomamatkaan. Meni kahvi väärään kurkkuun. Kuuluu investointeihin, joita en ymmärrä. Olen matkustellut ennen perheytymistä paljonkin, mutta ikinä en laittaisi tuollaisia summia lomamatkaan. Olen kai sitten vähän outo.
Kommentit (41)
Jos minulla olisi niin paljon ylimääräistä rahaa, että sitä riittäisi tuhansia euroja lomailuun vuosittain, niin sijoittaisin ne mieluummin lapsille säästötileille. Ehkä ne lapset arvostaisivat muistojen lisäksi ilmaista ajokorttia tai asunnon käsirahaa. ap
Vain köyhälle kaikki on kallista.
pelkästään jo meidän 4 vrk Levin matka maksaa n. 2500e, ulkomaanmatkoista en viitsi edes puhua...
Minä reissasin lapsena vanhempieni kanssa aika paljon (Euroopassa), mutta sain myös myöhemmin avustusta kun rahat oli tiukalla omaan kotiin mutettuani. Enkä minä ainakaan osaa sanoa kumpi on ollut tärkeämpää ja isompi ilon aihe, kyllä toimiva pesukone on kiva (mutta taloyhtiön koneellakin tietysti pärjäisi...) mutta niin oli myös ne matkat kun kierrettiin koko perheen kanssa vaikka missä mielenkiintoisissa paikoissa (emme harrastaneet rantalomailua vaan ennemminkin kulttuurimatkailua). Vastaavia reissuaj en ole kotoa muutettuani kyennyt tekemään, joten olen kyllä _todella_ kiitollinen siitä että aikoinaan pääsin reissaamaan muuallekin kuin Tukholmaan ja kerran viidessä vuodessa johonkin muualle :)
Jos minulla olisi niin paljon ylimääräistä rahaa, että sitä riittäisi tuhansia euroja lomailuun vuosittain, niin sijoittaisin ne mieluummin lapsille säästötileille. Ehkä ne lapset arvostaisivat muistojen lisäksi ilmaista ajokorttia tai asunnon käsirahaa. ap
Itse maksoimme juuri häämatkasta yhteensä 5500 euroa, ja vaikka kuinka summa hirvittikin, meillä oli siihen varaa ja tiedämme, että vastaavaan kohteeseen tuskin koskaan muulloin menisimme. Se loma tulee todennäköisesti olemaan ikimuistoinen, eikä tuota 5 tuhatta enää kahden vuoden päästä enää edes muisteta - summa olisi siihen menessä hävinnyt johonkin joka tapauksessa.
Itsekin toivoisin pääseväni vielä tuohon tilanteeseen. Mies on jo suht hyvän palkan makuun päässyt, minä vielä opiskelen. Mutta kyllä se vain niin on, että raha tekee elämästä NIIIN paljon helpompaa, että haluan sen eteen hieman vaivaakin nähdä. Mutta sitä nimenomaan haluan, että sitten kun lomalle lähdetään, niin lähdetään sinne minne halutaan, maksaa se sitten mitä maksaa. En halua "joutua" lähteämään lomalle kohteisiin, jonne lähdetään vain siksi että edes jonnekin lähdetään, ja ko. paikka vain oli ainoa, mihin varaa oli. :(
Silti toisinaan ihmettelen ihmisiä, jotka pistävät ihan järjettömiä summia matkusteluun. Ystäväni lähti miehensä kanssa Italiaan, maksoi kahdesta yöstä hotellissa + lennot 700e. Itse taas menin Kiinaan, lentoineen majoituksineen 10vrk maksoi hurjat 400e...
Ymmärrän kyllä, jos joku tahtoo 5-tähden hotellin ja maksaa itsensä sillä tavoin kipeäksi, itse en kyllä nukkumisesta viitsisi maksaa...
halvemmistakin reissuista. Viikonloppuna viimeks 4v. tyttö sanoi että mennäänhän me ens kesänä uudestaan sinne Matin ja Maijan luo kun siellä oli niin mukavaa, ku sai uida ja siellä oli niitä kissoja ja koiria. En tarkota missään nimessä etteikö niitä muistoja, ja vieläpä erilaisia sellaisia, tule kalliista etelänmatkoista, vaan sitä että niitä muistoja saa halvemmallakin. Jokainenhan rahansa käyttää mihin haluaa, mutta mulle on työ ja tuska saada yh:na vuoden aikana säästettyä 200€ junalippuihin että päästään kesälomalla maalle.
hirveän kade ja lapsellinenkin vielä. Voi voi, toivottavasti päiväsi vielä tuosta paranee
ja tyhmäkin vielä, varmaan ala-aste käymättä.
tosin kyllä arvostan ihan sitä korkeatasoista vuodetta, liinavaatteita jne.
Siinä maksetaan puitteista, palvelusta ja sijainnista. Varsinkin keski-euroopan suurkaupungeissa luksusluokan hotellit ovat erinomaisilla paikoilla ja itse ainakin arvostan päivän kävelyn ja kiertelyn jälkeen sitä, että voin ennen iltarientoja mennä hotellin kylpyläosastolle ja hierontaan ilman, että sen eteen tarvitsee kovin tehdä töitä.
24h huonepalvelu on myös kätevä varsinkin lasten kanssa. Varsinkin jos lapsi oksentaa huoneen täyteen keskellä yötä ja pitää saada yöllä uusi huone ja/tai jossain vaiheessa huoneeseen juotavaa/syötävää (nimimerkillä kokemusta tästäkin)
Luksusluokan hotelleissa on myös usein tilavat huoneet ja tasokas varustus, varsinkin lasten kanssa reissatessa siellä tulee muutakin kuin nukuttua. Ei meillä ainakaan lapset jaksa olla "liikenteessä" aamusta iltaan vaan hotellille tullaan jossain välissä lepäilemään, lukemaan, leikkimään, varsinkin suurkaupunkilomilla.
Siinä maksetaan puitteista, palvelusta ja sijainnista. .
Eli mekin kun matkustamme pienen lapsen kanssa niin lomamatkan asumispuitteilla on iso merkitys. Lapsella voi olla känkkäränkkäpäivä jolloin on kiva viettää aikaa ihan paikallaan ja vaikka hytin parvekkeelta katsoa lapsen kanssa maisemia. Ainakin sellaisina päivinä on illalla kiva pysytellä vaan hytissä ja syödäkin siellä. Silloin on ihanaa kun on iso iso sviitti jossa on kunnon ruokapöytä tuoleineen (ja niin iso parveke että voi halutessa syödä parvekkeen ruokapöydän ääressä) ja sen verran laadukas laivayhtiö että ei ole vaan pientä huonepalvelulistaa kylmine voileipineen ja hampurilaisineen vaan voi tilata ruoan mistä tahansa laivan ravintolasta hyttiin ja hovimestari (4-5 hytin yhteinen) tarjoilee ruoan hyttiin ruokalaji kerrallaan.
Tuossa oli aloitus, että 9000 euroa lomamatkaan. Meni kahvi väärään kurkkuun. Kuuluu investointeihin, joita en ymmärrä. Olen matkustellut ennen perheytymistä paljonkin, mutta ikinä en laittaisi tuollaisia summia lomamatkaan. Olen kai sitten vähän outo.
Moni maksaa jo viikon Kreikan-matkasta 800 €. Ei ole suuri vaiva mennä omatoimisesti niin säästyy satasia, ison perheen matkalla jo tuhansiakin.
Mutta minusta on ihan ok, jos jollain on "ylimääräistä".
Itse pidän kovasti matkustelemisesta ja eses kotimaassa ei ole varaa matkustella. Olisin maailman onnellisin, jos joskus voisin viedä lapset pois tästä kodista jonnekin muualle ja tietysti itsekin pääsisin =).
Minusta lomamatka on kuitenkin sijoitus perheeseen ja jokainen tekee sen sillä tavalla miten siihen on varaa.
Minä olen enemmänkin kateellinen kun muut pääsevät ja meillä tekee tiukkaa saada raha riittämään ruokaan.
eli yhden ihmisen matka maksaa tuolloin 1500e joka ei ole edes paljon, Juuri äsken vastasin tuohon toiseen ketjuun, että jos haluaa majoittua loistoluokan hotelleissa ja haluaa matkustaa juuri tietyillä lennoilla niin se maksaa. Viime kesän vaellusmatka alpeille maksoi tuon 1500e per nenä ja tulevan talven hiihtomatka alpeille enemmän.
Kyllä minäkin aikana ennen perhettä laskeskelin ja mietin vaihtoehtoja, nyt haluan parhaan mahdollisen majoituksen palveluineen ja hyvät suorat lennot.
Itse käytän rahaa matkailuun. Vastaavasti on paljon asioita, joihin en laita rahaa laisinkaan. Mielipideasioita joista ei oikein voi kiistellä. Tai voihan toki, mutta se on loputon suo, kyse kun on subjektiivisista asioista.
kylläpä olet lapsellinen, koita kasvaa aikuiseksi ja päästä kateudestasi