Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYÖTURVALLISUUSKORTTI,TULITYÖKORTTI minkä ikäinen voi nämä kortit suorittaa? Alaikäraja? (kesätöitävärten kyselen)

Vierailija
13.03.2008 |

ttt

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Työturvallisuuskortti -sivustolla mainitaan, että: "Työturvallisuuskorttikoulutus tähtää siihen, että kurssin käynyt henkilö on tietoinen työturvallisuuteen liittyvistä seikoista. Työturvallisuuskortin tavoitteena on parantaa käytännön yhteistoimintaa yhteisillä työpaikoilla tilaaja- ja toimittajayritysten välillä, tukea työnopastusta yhteisillä työpaikoilla, antaa perustietoa työsuojelusta, vähentää eri tilaajien antamaa päällekkäistä koulutusta ja herättää työpaikoilla kiinnostusta ja motivaatiota oman henkilöstön työturvallisuusosaamiseen.".

Eli minä ymmärtäisin että tämä työturvallisuuskortti koskettaa töissä olevia ihmisiä ja ei kai ne alaikäiset töissä vielä Suomessa ole? Tai en minä tiedä, onhan tämä aika hulluksi mennyt.

Vierailija
2/6 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-värten-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen tännään ja oon15

Vierailija
4/6 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin koulutuksiin ole ikärajaa. Ideana on, että jos koulutuksen läpäisee, on tarpeeksi vastuullinen pitämään huolta työturvallisuudesta ja tulityöturvallisuudesta jne.

Iän sijaan haaste on tietysti e, että nuo kurssit ovat maksullisia.

Ja ykkösvastaaja hei: kyllä Suomessa on paljonkin alaikäisiä töissä varsinkin kesäisin ja loma-aikoina.

Vierailija
5/6 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulussa meidän poika suoritta nuo kortit. Ikää oli 16.

Vierailija
6/6 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksessa alan vaadittavat kortit suoritetaan koulussa jo ekana vuotena.