Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnan patti osoittautui fibroomaksi - poistattaisitteko ??!!

Vierailija
12.03.2008 |

Pari viikkoa jännitin rinnasta löytyneen kyhmyn laatua...nyt lääkäri ilmoitti että fibrooma, rauhaskudosta, epiteeliä yms... Sen kuitenkin tajusin että hyvänlaatuinen pitäisi olla. Kuinka varma voi olla että todella hyvänlaatuinen eikä sittenkään syöpää ? Paksuneulanäyte siis otettiin ja fibrooma-lausunto on patologin tutkimuksesta.

Olen tässä pikku hiljaa tulossa siihen tulokseen että haluan sen kuitenkin poistettavaksi... Lääkäri sanoi että ultrakontrollit vuoden välein riittäisi...oikeestiko? Julkisella puolella ei täällä näitä hyvälaatuisia patteja poistella kuulemma ollenkaan mutta mites esim Mehiläisessä? ( ultra ja näyte Mehiläisessä) Siis isompien kaupunkien Mehiläisissä ilmeisesti kirurgi poistaa ..? Onko kellään kokemuksia ? Mitä haittaa voi olla hyvälaatuisen patin poistosta ?( Paitsi että sitten ehä syöpä voi olla huonommin havaittavissa jos tulee arpikudokseen tai sen alle...llmeisesti.

kommentteja kiitos !

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä fibroadenooma nimeltään.

Vierailija
2/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikään ei sitä ole suositellut. Miksi siis heittäytyä hysteeriseksi ja mennä huvikseen leikkaukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan ihan luotettava ? Voihan se silti ollakin pahanlaatuinen, niin tulee sitten ajoissa poistettua...

Sitä paitsi ei ne lääkäritkään erehtymättömiä ole. Tiedän tapauksia joissa hyvälaatuinen onkin poiston jälkeen todettu kuitenkin syöväksi !

Onko iso leikkaus ? Patti on sentti kertaa sentti eikä ihan pinnassa rinnassa... Ilmeisesti onnistuu kuitenkin paikallispuudutuksessa ?

Vierailija
4/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja julkisella olin. Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa postaa ettei tarvitse jatkuvasti miettiä sitä. Päiväkirurkisesti poistettiin. Leikkauksessa ja nukutuksessa. Kuulemma niin arka paikka, ettei kannata puudutuksessa tehdä. Kaikki meni oikein hyvin. Jäihän siitä apri, mutta ei se minua ainakaan haittaa uhtään. Tuota olen itsekkin miettinyt, että jos arven kohdalle tuleekin josku uusi patti, niin sitä ei välttämättä oikein huomaa/tunne. Ei siihen kyllä mitään hirveää arpikudosta ole muodostunut, mutta totta kai ihon on hieman eri tuntuinen arven kohdalta.

Vierailija
5/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Mehiläisen lääkäri sanoi heti, ettei julkinen puoli poista ja yksityisellä omsta pussista että turha niitä poistella. Itse olen kyllä sitä mieltä että haluan patista eroon!! Sitä miettii koko ajan, ja pohtii että mitä jos...

Siis nukutuksessa ? Saako kuitenkin vaan paikallispuudutuksessa jos itse niin haluaa vai onkohan siihen estettä?

Vierailija
6/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin YTHS:n kautta. Leikattiin nukutuksessa. Lääkäri sanoi että häneltä on leikattu sellainen patti puudutuksessa, eikä suosittele sitä kenellekkään.

t. 6

Vierailija
7/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä asioita voi suoraan verrata. Kyllä julkisella puolella poistetaan jos syytä on. Jos ei ole, ja kuten tässä tapauksessa on lähinnä haittaa, ei tietenkään poisteta. Yksityinen poistaa vaikka pääsi jos siitä haluat maksaa...

Vierailija
8/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hyvänlaatuisia patteja on vähän helvetin monenlaisia! Yhdellä on fibrooma, toisella fibroadenooma, kolmannella lipooma, sitten jollain on serooma, granulooma... Ja te onnettomat luulette, että kaikki hoidetaan saman kaavan mukaan. Jos lääkäri on sanonut, että tällaista täysin hyvänlaatuista pattia ei kukaan julkisella puolella lähde poistamaan, niin silloin sitä ei kukaan julkisella puolella lähde poistamaan. Piste. Mehiläiseen voi mennä, ja varmasti poistoon suostutaan paikallispuudutuksessa jos potilas haluaa. Henkkohtaisesti en kyllä tajua, miten joku voi olla niin hysteerinen, että haluaa 1x1 cm arpikudosmöykyn väkisin leikkelyttää, mutta jos siltä tuntuu niin siitä vaan.

Vierailija
9/9 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on helppoa arvostella toisen ajatuksia ja pohdintoja... Näin ilman tukiverkostoa olevana pienen lapsen yh-äitinä ajattelen omaa terveyttäni ja lapsen tulevaisuutta... On pieni hinta leikkauttaa se patti pois yksityisellä, saada mielenrauha ja vaikka terveitä elinvuosia ... Mutta nämä on tietty vaan mun ajatuksia, ja siksi kysynkin onko kellään vastaavasta patista kokemuksia ja mitä tehtiin vai tehtiinkö mitään.. JA todella tiedän tapauksia hyvälaatuisena pidetty patti ei loppupeleissä sitä ollutkaan. Sitten on turha jossitella luustoetäpesäkkeiden hoidon kanssa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi