hartiat jumissa ja huimaa?
Eli minulla on 4.5 kk ikäinen neiti joka painaa jo 9kg. On aika puntti. Nyt hartit ovat tosi jumissa ja viimepäivinä on huimannut. -> olisivatko yhteydessä toisiinsa. Mies ei osaa eikä viitsi hieroa. Toisinaan joudun turvautumaan särkylääkkeeseen jotta en jännitä kipeitä hartioita.
Kysyisinkin olisiko hyviä vinkkejä miten saan halvalla hartia jumin pois?
G
Kommentit (4)
Heippa, olen kärsinyt samoista oireista jo neljän lapsen kanssa!
Mulla yhdistyi huimaaminen ruokailemiseen, ja ihmettelin et mikä on kun pöydän vieressä istun ja päästä heittää aina kun syön...
Kallonpohjan lihakset niin jumissa,et suuta aukoessa verenkierto aivoihin jotenkin häiriintyi oli fysioterapeutin diagnoosi.
Kyllä kannattaa hierojaan satsata muutama kerta, ja sit aloittaa sauvakävely ja hartiaseudun jumppa. Nää vaivat ei itsekseen parane...
Aurinkoista kevättä!
Hyvä idea tuo varjonyrkkeily :-) Itselläni vaiva helpottui sauvakävelyn ja keppijumpan avulla. Ja akuutissa vaiheessa mies nostelemaan ja kantamaan lasta aina kun vain on mahdollista!
Toki eri asia jos ei oikeasti osaa hieroa. Minä jätän oman miehen niska-hartia hieronnan suosiolla väliin :)
Mutta joko menet hierojalle tai sitten haet lähetteen yleislääkäriltä fysioterapiaan esim yksityiselle.
Näin saat kela korvauksen yksityisen fysioterapeutin palveluista.
Huimaus ja hartiajumi liittyvät kyllä usein yhteen, mutta vaikea sanoa onko näin juuri sinun tapauksessasi. Mielestäni paras apu jumittuneille hartioille on varjonyrkkeily! Helppoa, halpaa ja mahdollista tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa =) Sopii siis oikein hyvin pienten vauvojen äideille. Ja kun oikein innostut, niin saattaapa siinä samalla vähän saada kilotkin kyytiä ;-) Jos siis sitä ongelmaa on.
Sauvakävelyä suosittelevat myöskin, mutta siitä en osaa sanoa mitään..
Kannattaa kokeilla!
Terkuin Yazmin, marrasmami -07