Muita joilla SAGA+ raskaana ollessa?
Mulle soittivat neuvolasta, että pissassa kasvaa joku streptokokki ja sit mulla on SAGA+. Ei oo hajuukaan, että mitä se tarkottaa, mutta sen se siinä sano, että on tärkeetä että mä merkkaan sen punasella neuvolakorttiin, että kun meen synnyttää niin niiden pitää tietää siitä!
Onko muilla kokemusta/tietoo tästä SAGA+:sta? En oo vielä ehtiny googlettaa,kun just tulin kotiin ja pitäis esikoiselle antaa välipala. =)
Burde rv 36+3
Kommentit (2)
googlesta löydät siitä tietoa, kun laitat hakusanaksi tuon GBS. Sulle tarvitsee antaa antibiootit hyvissä ajoin synnytyksen käynnistyessä, ettei tartu synnytyksessä vauvaan ja aiheuta vakavaa infektiota. Siitä on ollut keskusteluja mm.tuolla vauvakuume keskustelun puolella. Kun laitat tälle sivustolle hakuun GBS löydät varmaan ne vanhat jutut.Ja tuo GBS lyhennetään joillakin paikkakunnilla SAGA, kuten esim.täälä tampereella.
Semmoinen voi aiheuttaa vastasyntyneelle septisen tulehduksen. Käsittääkseni SAGA+ äideille annetaan synnytyksen yhteydessä (tai siellä main) antibioottihoitoa, ettei tulehdus tartu.
Muistelisin näin :)
Fuulis 14+5