Ylipainoiset: miksi ette laihduta? Tai jos laihdutatte, niin miksi se ei tuota tulosta?
Enpä taas kehdannut kysyä tätä suoraan harvoin tapaamaltani tuttavalta, joka on viimeiset 10 vuotta ollut todella lihava. Miettimään jäin silti, sellainen ylipaino on jo hirveä terveysriski.
Kommentit (29)
tietää riskit ja tietää keinot. Ja sitten toinen, joka haluu jotain hyvää, Nyt, Heti. Lisää. Ja toteuttaa helunsa myös.
olen yrittänyt greippi dieettiä, kaali kuuria jne. Olen jättänyt makeat.
Haluan pudottaa ainakin 5kg ja niin vain ei ole tapahtunut.
vuosi sitten kävelin paljon ja sekään ei auttanut mihinkään
Minäkin liikun tosi paljon.. Tässä kuussa, katsotaas, olen seitsemänä päivänä liikkunut vähintään 30 minsaa niin että hiki tippuu. Enpä vaan laihdu, en. Ja siis olen jatkanut tätä jo yli kaksi kuukautta. Bmi on 25.
Vierailija:
Minäkin liikun tosi paljon.. Tässä kuussa, katsotaas, olen seitsemänä päivänä liikkunut vähintään 30 minsaa niin että hiki tippuu. Enpä vaan laihdu, en. Ja siis olen jatkanut tätä jo yli kaksi kuukautta. Bmi on 25.
Laihduttaminen on elämätehtävä, joka vie kaiken vapaa-ajan. Ei vaan kiinnosta tarpeeksi.
Vierailija:
Laihduttaminen on elämätehtävä, joka vie kaiken vapaa-ajan. Ei vaan kiinnosta tarpeeksi.
t. 12(ko?)
Joka aamu vaa' alle pelkissä pikkareisasa. Hrr, kylmä! Erittäin epämiellyttävä aamun avaus.
Sitten koko päivä ruokien punnitsemista, vahtimista, suunnittelua ja kirjaamista. Työlästä! Kaupassa käyminen ja ruoanlaitto vaativat erityisponnisteluja, kun aika todennäköisesti on perheelle tehtävä toiset ruoat tai lisäruokia.
Ja sitten vielä se liikunta. Laihduttajalle suositellaan tunti reipasta liikuntaa JOKA PÄIVÄ!
Jos aikoo laihduttaa, ei elämässä voi olla sillä hetkellä mitään muuta.
Koska tällä tavalla ei voi elää pitkään kukaan muu kuin täysi laihdutusaddikti, laihduttaminen loppuu aikanaan. Sen jälkeen kilot tulevat takaisin ja yleensä vielä muutama kilo päälle.
Siksi en enää laihduta.
Sitä paitsi tutkimukset osoittavat, että eläkeiän ylittäneistä naisista kaikkein pienin kuolleisuus on niillä, joilla on lievästi ylipainoa.
Vierailija:
olen yrittänyt greippi dieettiä, kaali kuuria jne. Olen jättänyt makeat.
Haluan pudottaa ainakin 5kg ja niin vain ei ole tapahtunut.vuosi sitten kävelin paljon ja sekään ei auttanut mihinkään
täytyy muuttaa koko elämäntapa ja ruokavalio terveellisemmäksi. vain siten laihtuu ja vain siten tulos pysyy!
löysin kirjastosta kirjan Patrik Borg: rentoa painonhallintaa
Suosittelen! VAikkei se luvanutkaan poistaa neljän lapsen odottamisista kertyneitä 15kiloani heti huomiseksi ja vaikka siinä olikin iha perusjuttuja niin laittoipa silti ajattelemaan omia ruokailutottumuksia. Ja kertoi aika selvästi mistä makeannälkä ja iltapuputtaminen johtuu....
Että kohti tavoitetta, rennosti ja ilman ihmedieettejä! Sopii mulle kun tavoittena on palata lopullisesti mittoihin ennen lapsia, niihin normaalipainon kiloihin joissa oli hyvä olla
ja motivaatio löytyi terveyden heikentymisen myötä. Verenpainetta ja muitakin vaivoja.
Tällä laihtuu jokainen ylipainoinen. Ei tarvitse mittailla eikä punnita ruoka-aineita.
http: //karppaus. info/wiki/index. php?title=South_Beach_Diet
Onnistuu varmasti jos noudattaa tätä. Lue jos kärsit ylipainosta.
ps. Bmi 25 ei ole ylipainoa niin kuin joku tuolla alussa väitti
stressaavat ja pohtivat toisten kiloja?
hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa" ...
Käytäntö vain asettaa rajoituksensa, jotka sanelee väsymys, laiskuus ja mukavuudenhalu. Tässäpä esimerkkejä käytännön elämästäni:
Illan idea: Ihana, virkistävä aamulenkki, suihku ja pirteänä töihin!
Aamu käytännössä: Väsyttää kun kello soi, harkitsen hetken, käännän kylkeä ja nautin kuin kehräävä kissa pedin lämmöstä.
Aamun idea: Syön koko päivän terveellisesti ja säännöllisesti, pysyn kylläisenä ja tyytyväisenä ja laihdun vielä samalla!
Illan toteamus: Söin terveellisen aamiaisen, olin liian kiireinen valmistelemaan lounasta, joten söin sen sijaan vain vähän leipää ja suklaata, unohdin välipalan koska olin aika kylläinen ja söin normaalia myöhempään hedelmän ja lisää suklaata, en ole vielä nälkäinen iltaruoan aikaan, sitten onkin jo harrastukset ym iltamenot, ostan kaupasta tullessa kasviksia, joita en kuitenkaan jaksa samana iltana enää laittaa, vaan syön jotakin nopeaa ja täyttävää. Iltapalaa en syö välttämättä lainkaan. (Edes se onni, että en myöskään mitään napostele, jotain porkkanoita ehkä korkeintaan tai suklaata, sikäli kuin sitä on vielä jäljellä. )
Optimistinen suunnitelma illasta aamupäivällä: Töiden jälkeen lähden lenkille tai kuntoilen muuten, nautin ulkoilmasta ja liikunnasta.
Masentava totuus joka turhan usein toteutuu: Venähtäneen työpäivän jälkeen piti juosta kiireellä kauppaan, sitten postiin, sitten äkkiä syön jos kerkiän ja kiirehdin iltaharrastuksen pariin, saavun kotiin toiselta puolen kaupunkia väsyneenä joskus kahdeksan maissa ja en edes harkitse muuta kuin hetken levähtämistä kirjan tai mukavan elokuvan parissa tai netin äärellä. Jos oikein onnistaa, ajan kuntopyörällä samalla tai neulon villatakkia siskontytölle siinä samalla. Laitan ruokaa seuraavalle päivälle, järjestelen kodin siistiksi, tiskaan, peseydyn, hoidan pankkiasioita netissä ja yllättäen toteutuukin seuraava kohta:
Päivän vankka päätös: Tänä iltana menen hyvissä ajoin nukkumaan!
Karvas toteamus: Taas meni kahteen asti yöllä, ja aamulla herätys seitsemälle. Pistänkö kellon soittamaan kuudelta, että ehdin lenkille?
Sellaista tämä on. :( Hyviä aikomuksia, jotka toteutuvat niin harvoin, että niillä ei ole käytännön vaikutuksia. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan! :D
Laihduttaminen on oikeasti _ihan helppoa_. Olisin aloittanut jo paljon aiemmin jos olisin tajunnut. Onneksi tajusin edes nyt. Ja onnistun. Enkä liho enää takaisin. :)
jos itse on kokoonsa tyytyväinen. Enemmän rasittaa nämä kaksi liikakiloa omaavat valittajat jotka suitsuttaa joka puolella kuinka nyt ovatkaan lihavia ja pakko laihduttaa. Tai sitten ne joilla on liikaa kiloja mutta laihdutuksen sijaan käyttävät aikansa siitä valittamiseen ja syövät samalla pitsaa tai karkkia ja aikovat huomenna lähteä lenkille heti kun sade lakkaa. Ja sitäpaitsi, pitsa jossa on paprikaa on loppujen lopuksi kevyttä.... ARGH!!!
Enää viisi jäljellä ja sitten olen 170 cm ja 60 kg! Lällällää...
Bmi 24