Sairasloma?
Hei kaikille.
En jaksa vielä kertoa koko tarinaani, mutta toinen tuulimunaraskaus on tässä parhaillaan vuotamassa itsekseen pois. Vuoto alkoi kunnolla perjantaina ja jatkui melko runsaana eiliseen asti. Tänään on tullut enää vähäistä tuhrua. " Ilmeisesti tuulimuna" -tuomion sain jo 1,5 viikkoa sitten, mutta lopullisesti toivo meni siis vuodon alettua. Minulla on seuraava lääkäri vasta perjantaina, jolloin katsotaan, onko kohtu tyhjä. Huomenna pitäisi käydä ottamassa hCG.
Tuntuu tosi raskaalta olla töissä. Vaikka tämä on fyysisesti tosi helppoa työtä, eikä henkisestikään niin rasittavaa, olo on niin tyhjä ja turta, että kaikki itkettää. Täytyykö tässä yrittää silti sinnitellä töissä, jos se vaikka olisi parasta lääkettä särkyneelle sydämelle, vai pitäisikö yrittää saada saikkua? Saakohan sitä edes näillä " oireilla" ?
Rallentando
Kommentit (2)
Mulla jokaisesta keskenmenosta tuli sellainen viikko sairaslomaa, enkä kyllä tosiaan olisi ollut työkuntoinen aiemmin. Tarvitsin sen ajan ajatusten läpikäymiseen, surusta toipumiseen, itseni hoitamiseen ja tulevaisuuden suunnitteluun. Lapsen menetys on iso asia, oli viikkoja kasassa miten paljon tahansa.
Voimia tilanteeseen!
Lienee yksilöllistä tuo sairausloman tarve, mutta ainakaan itse en olisi muutamaan päivään kohdunulkoinen raskaus-tuomion jälkeen töihin pystynyt, kun itketti niin hemmetisti. No olinkin kyllä saikulla, koska jouduin ku:n vuoksi laparoskopiaan, joten ei tarvinnut sitä sen kummemmin miettiä. Mulle ainakin teki hyvää, että sain parkua pahimman tuskan ihan rauhassa kotona, sillä kyllä sitä itkua riitti vielä seuraavallakin viikolla töissä...
Jos tuntuu ettet ole työkykyinen, hae ihmeessa saikkua (tai voitko olla omalla ilmoituksella?). Joku päivä kotona voisi tehdä hyvää, mutta onhan se tietysti niinkin, että kun pahin on ohi, niin paluu arkirutiineihin voi edesauttaa toipumista.
Jaksamista!
Killa