Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Askartelijat hoi! Ikkunan koristelu, millä voi maalata?

Vierailija
26.11.2008 |

Haluaisin sotkea lasten kanssa ikkunoita, ja kuulin että jollain elintarvikkeillakin voi maalata. Onko kellään kokemusta, entä miten lähtee pois?

Entä tekolumi (tms.), millaista se on, leviääkö joka paikkaan, voiko laittaa just ikkunaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt sormiväreillä koristeita.. Lumihiutaleita saa niin että lapset painelevat sormilla pilkkuja ikkunaan :)

Vierailija
2/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekolumellakin voi tehdä, mutta minun kokemuksien mukaan lähti todella huonosti ikkunasta pois.

Piimällä voit maalata lunta ikkunoihin. Itse olen ihan pumpulipallolla piimää "töpötellyt" ikkunaan. Ei haise, on kivan näköinen ja lähtee helposti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ala varisemaan lattialle. Onhan siinä varisemisessa tietysti puolensa, helpompi pestä ;) Mutta itse laitan aina vähän sitä piimää, tämä vinkki tuli minua lahjakkaammalta taiteilijalta niin en osaa sanoa että miksi tätä toimii, mutta toimii kuitenkin!

Vierailija
4/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalasimme koulussa ikkunaan sormiväreillä värjätyllä maitorahkalla...

Vierailija
5/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauppaan :)

Vierailija
6/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenen syömään käytännössä mitä vain, mutta tuskin tulen maistamaan surströmmingiä ikinä, ehkä. Myös sellaiset mielestäni äärimmäiset epäeettiset ruuat, mm. joku apina juttu, missä sen pää kai hajotetaan ku se vielä elää tai jotain vastaavaa, mistä olen kuullut. siis juuri tällaisten vielä elävien elukoiden syöminen tökkisi. En saisi syötyä kun itkisin. Sinänsä kaksinaismoralistista kun syön kuitenkin lihaa muuten.

Haineväkeittoa ym. en erityisesti hakeutuisin syömään epäeettisyyden takia. Mutta vaikea sanoa, miten toimisin, jos olisin kutsuvieraana jossain, niin vaikea siinä olisi ehkä olisi toisen kulttuurin illan isäntää alkaa moralisoimaan

Skorppioonin syöminen on turhuutta, pääosin kovaa kuivaa kuorta ja sitten ihan pikkiriikkisen jotan katkaravun tapaista. Joten en syö enää uudestaan.

Kerran meinasi potkasta takaisin kun olin syömässä ankan silmämunaa (koulussä oli usein tarjolla kokonaisia päitä kun opiskelin Kiinassa), mut huusin itelleni päässäni että "älä ajattele!" ja jatkoin syömistä. Seuraavat kerrat sit jo suju. Aattelen että ku syön ankkaa muutenkin, niin kyl mun sit pitää hyväksyy kaikki siitä tarjolla oleva.

Pallokala vois kans tehä vähän jännää. Korkeintaan söisin paikassa missä kokilla on tarvittavat luvat kunnossa.

Vierailija
7/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kykenen syömään käytännössä mitä vain, mutta tuskin tulen maistamaan surströmmingiä ikinä, ehkä. Myös sellaiset mielestäni äärimmäiset epäeettiset ruuat, mm. joku apina juttu, missä sen pää kai hajotetaan ku se vielä elää tai jotain vastaavaa, mistä olen kuullut. siis juuri tällaisten vielä elävien elukoiden syöminen tökkisi. En saisi syötyä kun itkisin. Sinänsä kaksinaismoralistista kun syön kuitenkin lihaa muuten.

Haineväkeittoa ym. en erityisesti hakeutuisin syömään epäeettisyyden takia. Mutta vaikea sanoa, miten toimisin, jos olisin kutsuvieraana jossain, niin vaikea siinä olisi ehkä olisi toisen kulttuurin illan isäntää alkaa moralisoimaan

Skorppioonin syöminen on turhuutta, pääosin kovaa kuivaa kuorta ja sitten ihan pikkiriikkisen jotan katkaravun tapaista. Joten en syö enää uudestaan.

Kerran meinasi potkasta takaisin kun olin syömässä ankan silmämunaa (koulussä oli usein tarjolla kokonaisia päitä kun opiskelin Kiinassa), mut huusin itelleni päässäni että "älä ajattele!" ja jatkoin syömistä. Seuraavat kerrat sit jo suju. Aattelen että ku syön ankkaa muutenkin, niin kyl mun sit pitää hyväksyy kaikki siitä tarjolla oleva.

Pallokala vois kans tehä vähän jännää. Korkeintaan söisin paikassa missä kokilla on tarvittavat luvat kunnossa.

Miten tämä liittyy tähän keskusteluun?

Vierailija
8/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä voisin maalata parvekkeen kaiteen alla olevat kapeat lasit? Sinellillä on jotain ikkunavärejä, lähteekö helposti pois?

Vierailija
9/9 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä voisin maalata parvekkeen kaiteen alla olevat kapeat lasit? Sinellillä on jotain ikkunavärejä, lähteekö helposti pois?

Kun vilkaisee sinellin sivuilta ikkunamaali-valikoimaa, niin siellä kyllä teksteissä sanotaan että maalit ovat liitupohjaisia, joten helposti pois pestäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä