Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi kummallista seikkaa ateisteista

09.03.2008 |

Ensinnäkin, useimmat sanovat Jumalan palvomisen olevan ajanhukkaa. Kuitenkin itse käyttävät huomattavan ajan sen todistelemiseen, ettei Jumalaa olisi.

Toinen on se, että joidenkin mielestä edes insesti ei ole niin paha asia lapselle kuin se, jos kerrotaan Jumalasta ja Jeesuksesta. On totta, että varsinkin ennen vanhaan lapset on kasvatettu turhankin ankarasti Herran nuhteessa, mutta ihan kunnon ihmisiä useimmista tuli.

Ateisteista alkaa mielessäni muodostua aika hirviömäinen kuva.

Kommentit (4)

Vierailija
2/4 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä aikaa jumalan olemattomuuden todistelemiseen, koska jumala/jumalia elää joidenkin ihmisten mielissä eikä oma todisteluni siihen mitään vaikuttaisi. Eikä asiaa pysty todistamaan, sen paremmin kuin sitäkään, että jumala olisi olemassa. Jos joku käyttää aikaansa jumalan/jumalien palvomiseen, se on mulle herttaisen yhdentekevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän sellaisia, joilla ei ole juuri muuta elämää kuin toteuttaa ateismiaan. Yksikin tuttu tekee aktiivista uskovaisten käännytysyritystä ainakin 4-5h päivässä.

Vierailija
4/4 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käyttänee aikansa kuten parhaaksi katsoo. En itse koe tarpeelliseksi alkaa miettimään perusteluja sille miksi Jumalaa ei olisi olemassa. Todistustaakka on puhtaasti Jumalaan uskovilla ja toistaiseksi olen vain odottanut niitä todisteita. Siihen saakka aikansa voi käyttää hyödyllisemmin tutustumalla käytännönläheisempiin asioihin.

Tuossa Herran pelossa kasvattamisessa on omat kääntöpuolensa. Henkilökohtaisesti en ole pienenä lapsena kastamisen puolella. Varsinkin jos se johtaa tuohon Herran pelossa kasvattamiseen kierouttaen henkilön vapaan ajattelun ennenkuin hän osaa itse tehdä omat johtopäätöksensä. Tältä osin toivoisin että kaikki lapset voisi opettaa peruskoulun osalta elämänkatsomustietoon jossa käydään käytännönläheinen läpileikkaus eri uskonnoista. Nuoruudessa voi sitten tehdä oman ratkaisunsa miten asioiden kanssa haluaa edetä.

Tunnen joitain Herran pelossa kasvatettuja ja putkinäköisempiä ihmisiä saa etsiä. Raamatulla perustellaan melkein mitä tahansa ja luodaan tragikoomisiin mittasuhteisiin kasvavia salaliittoteorioita Jumalan tahdosta. Jälkikäteen ajateltuna tämä on surullista.

Toki tuo Herran pelko kasvatus voidaan tehdä myös nähtävästi tuohon paheksuttuun ateistiseen tapaan. Eli sadatella lapselle asiaa riittävästi ja kierouttaa se ajattelu sitten siihen suuntaan. Minä antaisin lapsille tasapuolisesti tietoa asioista ja kannustan omatoimiseen ajatteluun. Sekä uskon että muidenkin elämänalueiden osalta.

Think about it.