Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brio pony tms. avorattaat

09.03.2008 |

Minkä ikäiselle olette ostaneet ja millaiseen käyttöön? Mitä eroja/ + ja - eri malleissa on (Pony, Ora Malla, Emmaljunga?)?

Meillä lapsi on nyt 1 v 8kk ja haluaisin vaihtaa nykyiset rattaat (Brio Zenith) kevyempiin. Matkiksia en missään tapauksessa halua, koska pitää päästä lumessa, hiekassa jne (yksien huonojen matkiksien jälkeen muutenkin " asennevamma" matkikisia kohtaan ;) ). Rattaissa lapsi nukkuu tosi harvoin, joskus ostosreissulla ja joskus muilla reissuilla. Nukahtaa ihan istuma-asentoonki nykyisissä rattaissa.

Onko kyseiset rattaat hyvät työntää reippaammassakin kävelyvauhdissa (olemme miehen kanssa molemmat keskipituisia)? Tai onko raskaat työntää/käännellä? Rattaiden oma painohan on tosi kevyt..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat vastaavat kuin Brio Ponyt. Ostettiin ne 1,5-vuotiaalle pojalle ja ollaan tykätty aivan mielettömästi. Viime kesänä myytiin matkarattaat pois ja ostettiin pikkusiskollekin Softyt.

Ovat kevyet, hyvät työntää, tukevat (eivät kaadu vaikka lapsi kiipeää niihin itse), menevät pieneen tilaan jne... En löydä noista huonoa sanottavaa.

Vertailtiin aikoinaan Ponyja ja Softyja ja päädyttiin Softyihin sen takia, kun niissä oli vähemmän muoviosia kuin Ponyissa, ja softyjen tavarakori on metallinen. Softyt ovat ehkä vähän jyhkeämmät kuin Ponyt. Meillä rattaat tulivat erityislapselle, joka tarvitsee rattaita vielä nytkin, melkein 4-vuotiaana, ja hyvin ovat kestäneet, mitään vikoja ei ole ollut. Meillä ei ole noissa kuomua enkä ole sitä kaivannutkaan. Itse olen 153cm ja mies 183cm, molempien on ihan hyvä työntää rattaita, en ole kaivannut edes säädettävää työntöaisaa.

Ihanat kärryt, joissa ei ole mitään ylimääräistä.

Vierailija
2/5 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ne pojalle kun oli 1v1kk. Siitä lähtien niitä käytetty lyhyemmillä matkoilla, esim. leikkipuisto, kauppa ym. Pidemmillä lenkeillä tms. käytössä viellä yhdistelmien rattaat. Kevyemmät ovat kuin yhdistelmä ja helpommat työntää mielestäni. Itse ostin ne käytettynä hankin Emmaljungaa, Brio tai Oraa. En tiedä onko niissä käytönnössä paljoakaan eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyytyväinen olen ollut. Jos saisi toivoa, niin tavarakori voisi olla hiukan isompi, mutta toisaalta se tekisi itse rattaistakin isommat. Nythän tuo kankainen tavarakori menee tosi näppärästi kasaan, joten rattaat menevät kasaan taitettuna aika pieneen tilaan. Ja toisaalta mitään ei ainakaan tuollaisesta kankaisesta korista pääse tippumaan matkalle.

Me ollaan miehen kanssa aika pitkiä ja hyvin on rattaiden reipaskin työntely onnistunut. Varmaan sujuu keskipituiseltakin. Kevyethän nuo on työntää ja lumessakin kulkevat, kun nyt ei ihan umpihanki ole. Päiväunien nukkuminenkin onnistuu tilapäisesti lepoasennossa.

Erona Softyihin taitaa olla lähinnä tuo tavarakori eli Briolla on kankainen ja Emmaljungalla metallinen. Muistanko ihan väärin vai olinko lukenut täältä, ettei noita softyjä enää valmistettaisi? Vai sekotanko joihinkin toisiin rattaisiin?

Vierailija
4/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa uusina ellei jostain liikkeestä vielä löydy. Meillä on ne ja tyytyväisiä ollaan. Sisko ne meille tilasi, kun oli Lastentarvikkeessa töissä ja oli sitä mieltä, että musta-vaaleanpunaiset Softyt pitää siskontytöllä olla :) Meillä on noiden lisäksi kolmet muutkin rattaat, joista matkikset myin itseasiassa juuri pois. Softyt olleet pian vuoden verran, tyttö täytti juuri nyt 2. Kevyet, simppelit, helpot kasata ja käyttää...Nukkuminenkin niissä onnistuu, jos tarpeeksi nukuttaa niissä on vedelty kahdenkin tunnin unia kun äiti shoppailee;) Ponytkin on varmaan hyvät, peruspyörät niissä on vähän pienemmät mutta kori minusta parempi (kankainen).

Vierailija
5/5 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Ponyt viime kevään Hulluilta Päiviltä ja olen ollut niihin todella tyytyväinen. Ovat meillä miehen autossa lähinnä kauppakäytössä, mutta kyllä niillä satunnaisesti lenkkeilläänkin, myös metsässä. Olivat myös mukana etelänreissulla ja olivat tosi hyvät siellä, myös rannalla.

Kevyet kääntää ja työntää myös yhdellä kädellä ja menevät suht pieneen tilaan. Meillä on ostettu erikseen kuomu, kun huomasimme sen reissussa käteväksi.

Meillä niitä käyttää poika 2 v 10 kk ja kaverilla välillä kaupoissa 3,5-vuotias, joka painaa noin 24 kg ja pituutta on reilusti yli metri eli niillä on pitkä käyttöikä.