Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä olette aloittaneet kiinteät?

26.11.2008 |

Itselläni kiinteisiin siirtyminen ei ole vielä ajankohtaista, koska imetän ja maitoa tulee hyvin, mutta ajattelin, että olisi mukava tietää missä iässä ihmiset ovat alkaneet antamaan kiinteitä ja miksi, jos aloitettu aikaisin. Kuinka moni tekee itse soseet ja kuinka moni ostaa kaupasta? Miten aloittaminen on yleensä sujunut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen ohessa. Meillä tyttö vielä heräsi tuossa iässä rinnalle useamman kerran päivässä ja toivoimme kiinteiden aloituksella saavamma pidemmät yöunet. Alkukangertelun jälkeen tämä auttoikin - kunnes muut syyt alkoivat valvottamaan.

Vierailija
2/6 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk:n iässä kun alkoi enemmän liikkumaan ja nälkä oli koko ajan.

Tuossa valittelinkin että välillä meni kasvis ja vihannes-soseet todella hyvin mutta nyt 5,5kk:n ikäisenä ei millään.

Tänään tosin sain syömään vähän kun itse söin samalla jotain.

Hedelmä- ja marjasoseet olen ostanut kaupasta mutta kaikki kasvis-vihannes-liha-kala-soseet tehnyt itse. Lihoista olen tähän asti tarjonnut kanaa ja nautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat syntyneet etuajassa, esikoinen jopa ihan rehellisesti keskosena ja tämä on ollut syynä varhaiseen kiinteiden aloittamiseen. Neuvolan käskystä ja ohjeistuksella.

Aloittaminen on sujunut ihan mukavasti enkä muista, että kukaan olisi saanut mitään vatsanpuruja. Paitsi kuopus päärynästä, mutta sitäpä sitten ei tarvitse antaa toistaiseksi.

Soseet ja puurot ostan kaupasta. Esikoiselle taisin jotain tehdä itsekin, mutta nyt kolmen lapsen kanssa en vaan jaksa :-) Tai no puuroa tein nyt kuopukselle, mutta eipä kelvannut.

Vierailija
4/6 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteitä aloiteltiin 3kk neuvolan jälkeen, kun tuntui ettei pelkkä maito (korvike, kun ei herralle tissi vannut;) enää riitä. Itse tätä ehdotin eikä neuvolassakaan ollut mitään sitä vastaan. Nyt poika reilu 5kk ja menee jo aamu- ja iltapuurot ja pari kertaa siinä välissä soseita.

Alusta asti vauva on syönyt hyvin, aloitin perunalla, porkkanalla ja maissilla ja vasta sen jälkeen annoin hedelmiä ja marjoja jotka eivät sitten heti maistuneetkaan. Nyt banaani-päärynäsose on jo ihan lempparia :)

Nyt maistelussa viljat, pikkuhiljaa pitäisi aloitella jo lihojakin. Osan soseista teen itse, osan ostan valmiina. Puurojen kanssa sama juttu, enemmän kyllä olen tehnyt itse ainakin vielä. Lihasoseista luultavastikin suurin osa tulee olemaan kaupan valmiita, paitsi ehkä kana jota syödään itse todella paljon niin helposti saisi siinä samalla pojallekin.

Vierailija
5/6 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaiken olen tähän asti ostanut kaupasta. Vauva on nyt 10 kk, joskus laitan kaupan ruokaan jotain mukaan, esim. kukkakaalia.

Aloitin muistaakseni kasvissoseella, kukkakaalilla ja perunalla. Ja sitten jotain hedelmäsosetta. Ruokamäärä kasvoi tosi nopeasti siitä maisteluvaiheesta.

Hyvin on sujunut. Nyt tyttö syö jo minua enemmän:)

Vierailija
6/6 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle aloitin 6 kk:n iässä ja samoin on tarkoitus tehdä nytkin, kun rintamaito riittää hyvin ja on tosi helppo syöttää. Yritän minimoida soseajan ja noudattaa yleisiä suosituksia.

Ruokasoseet tehtiin pääsääntöisesti itse ja puurot aina itse. Hedelmäsoseita ja oikeita hedelmiä syötimme ehkä noin puoliksi. Kiinteät ruuat maistuivat hyvin heti alusta alkaen (rintamaidolla löysytettynä).