Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsi kiusaa meidän lasta- mitä tehdä?

Vierailija
08.03.2008 |

Niin, siinähän se tuli se kysymys. Kaverin muksu on 4-vuotias, meidän muksu 3-vuotias.

Välillä leikit menee ihan mukavasti, jos vanhempi saa dominoida ja johtaa leikkejä ja nuorempi tyytyy siihen, että viedään kädestä, tönitään, rikotaan jne. Jos puutut asiaan, vanhempi huutaa takaisin ja sylkee ja karjuu. Aina pienempi itkee, välistä on ihan lyömistäkin ja satuttamista. Ja painimista.

Vanhemmat eivät reagoi juurikaan lapsensa käytökseen vaan lähinnä sellaista " ei saa tehdä noin" - jankutusta, jolla ei ole mitään tehoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vanhemmille että noin ei voi käyttäytyä ja laita kova kovaa vastaan.

se on kun jotkut ei jumalauta voi niille kullanmussukoille sanoa mitään ettei ne suutu

Vierailija
2/4 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkästi.

Ja jos ollaan teillä, ota lelut pois häneltä kunnes hän tajuaa miten niillä kuuluu leikkiä ja vuorotella. Aina, kun hän ottaa pojaltasi (?) lelun, otat sen takaisin ja sanot että se oli " Kallella" ja kädestä ei saa viedä. Sama toki toistepäin: jos oma lapsesi ottaa tältä 4-vuotiaalta lelun, käsket hänen antaa sen takaisin.

Jos lapsi sylkee tai lyö, nappaat kiinni käsistä ja sanot että minua ei lyödä eikä minun päälleni syljetä. Ja jos vanhemmat suutahtaa, sano että koska te ette puutu asiaan, niin minä puutun.

Nelivuotiaalle voi myös jo selittää, että " Kalle" ei halua enää leikkiä kanssasi koska sinä satutat ja viet lelut kädestä.

Näin minä tekisin. Sama kuri sekä meidän lapsille että vierailijoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mun tarvii itse olla jämäkämpi. Tottahan se on. Meillä on muksuilla " kova" kuri eli toimimme juuri allaolevan mukaan ja meidän lapset osaa taidon ja riitatilanteissa meidän 3-vuotias vetäytyy ja alkaa itkemään, joskus on tönännyt takaisin kun on oikein sisuuntunut. Mutta itse rankaisen siitäkin ja se tuntuu jotenkin väärältä kun on vain puolustanut itseään, mutta kyseenalaisella tavalla.

Näin aion tehdä, jos suuttuu, sille en mitään voi, oman lapsen takia täytyy olla oikeudenmukainen. Kiitos!

Aleyna:

Jämäkästi.

Ja jos ollaan teillä, ota lelut pois häneltä kunnes hän tajuaa miten niillä kuuluu leikkiä ja vuorotella. Aina, kun hän ottaa pojaltasi (?) lelun, otat sen takaisin ja sanot että se oli " Kallella" ja kädestä ei saa viedä. Sama toki toistepäin: jos oma lapsesi ottaa tältä 4-vuotiaalta lelun, käsket hänen antaa sen takaisin.

Jos lapsi sylkee tai lyö, nappaat kiinni käsistä ja sanot että minua ei lyödä eikä minun päälleni syljetä. Ja jos vanhemmat suutahtaa, sano että koska te ette puutu asiaan, niin minä puutun.

Nelivuotiaalle voi myös jo selittää, että " Kalle" ei halua enää leikkiä kanssasi koska sinä satutat ja viet lelut kädestä.

Näin minä tekisin. Sama kuri sekä meidän lapsille että vierailijoille.

Vierailija
4/4 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin juuri tällä tavalla, mikäli muiden lasten vanhemmat ovat kyvyttömiä tai muuten vain sokeita lastensa typerälle käytökselle! Todella rasittavaa, kun vanhemmat eivät aina tajua omaa lastaan komentaa ja opastaa, mitä saa ja mitä ei saa tehdä! En anna omien lastenikaan kiusata tai tyrkkiä muita lapsia! Lapset ymmärtävät yllättävän paljon puhetta!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän