Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olitko töissä äitiysvapaan alkuun asti?

07.03.2008 |

Jos et, milloin jäit pois - ja miksi?

Rv 26 kohta käsillä ja kuvittelen olevani töissä viimeiseen asti eli jäisin pois töistä vasta 1 kk ennen laskettua. Teen toimistotyötä, joten fyysisesti raskaasta työstä ei ole kyse.

Onkohan kukaan pystynyt/jaksanut oikeasti tekemään töitä noin pitkälle? Vai jäänyt sittenkin sairikselle/vuosilomalle?

Kiitos vastauksista etukäteen!

Marke rv 25+5

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauteni eteni hyvin, ja olin ilman muuta töissä tavalliseen äitiysvapaaseen saakka. Tai itse asiassa jäin pois töistä noin viikkoa ennen äitiyslomaa, kun joululoma alkoi silloin. Toimin opettajana, eli pitkälti seisomatyöstä on kyse mutta ei kuitenkaan fyysisesti kuormittavasta työstä. Odotin ensimmäistä lastani, ja kuukauden äitiysloma ennen lapsen syntymää tuntui jo tosi pitkältä! Kerta kaikkiaan en enää meinannut keksiä mitään tekemistä.

Vierailija
2/9 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin töissä vielä äitiyslomallakin, viikon verran ihan kokopäiväisesti ja sitten pari tuntia silloin tällöin. Viimeiset työsähköpostit ja ohjeet sijaiselle laitoin kun lapsivedet lorisi. Olen/olin kevyessä toimistotyössä ja asiantuntijatehtävissä.

En ole muuten ikinä ollut niin terve kuin raskaana, en ollut päivääkään sairaslomalla edes flunssan takia.

hyviä vointeja vaan! kyllä on ihan mahdollista olla loppuun asti terve ja työkykyinen

t. Fiikus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molemmissa raskauksissani ollut töissä vapaan alkuun asti ja oikeasti olisin pystynyt olla pidempäänkin. Toisessa olin itseasiassa vahingossa päivän yli. Kyllä sitä ehtii sitten kotona olla ihan riittämiin, varsinkin, jos vauva antaa odottaa itseään, kuten meillä molemmat. Tulee aika pitkäksi, kun kämppä alkaa kiiltää eikä mitään synnytykseen viittaavaa tapahdu ;-)

Harmon ja tytöt melkein 3 v sekä 4kk

Vierailija
4/9 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis ole vakkarityötä, tein vaan määräaikaisia sijaisuuksia, työ oli suhteellisen raskasta fyysisesti. 2vk ennen virallisen äippäloman alkua loppui kuitenkin työsuhde, kun eivät enää siinä vaiheessa uutta sopimusta kirjoittaneet. Mutta teoriassa olisin varmasti ihan hyvin pystynyt olemaan töissä ne viimeisetkin 2vk. Ihan samassa kunnossa olin jostain raskauden puolivälistä sektiopäivään (2vrk ennen la). Toki väsytti käydä töissä (koko raskauden ajan yhtä lailla), mutta mitään supisteluja tai muuta " oireita" ei tullut loppusuoran lähestyessäkään..

Vierailija
5/9 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ oli fyysisestikin raskasta (lähihoitaja vanhusten parissa). Raskaudet sujui ongelmitta. Nopeasta kävelytahdista alkoi välillä nivusiin koskemaan, mutta sekin meni ohitse, kun tajusi hiljentää vauhtia:)

Vierailija
6/9 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan jäin supistuten takia sairaslomalle fyysisestätyöstä (urheiluhieroja) 3vk ennen äitiysloman alkua. Paljon pidemmälle en olisi voinut työtäni ison mahan kanssa tehdäkkään kun vatsa tuli tielle ja en kunnolla ylttänyt hieromaan ellei vatsa koskettanut asiakasta kokoajan (saattaa häiritä joitain asiakkaita) ja työasento huononi kovasti ja siitä johtue alaselkäkivut olivat välillä kovia. Ja onneksi jäin sairaslomalle ajoissa sillä poika syntyi viikoilla 38+1.

Terveydenhoitaja ja lääkäri ehdottivat sairaslomaa jo viikkojen 30 tietämissä fyysisen työntakia (silloin jo muutaamia voimakkaampia supistuksia pitkien hierontojen yhteydessä), mutta en huolinut sillä mitä olisin tehnyt yksin kotona kaikki ne viikot?? Jätin vain pitkät 1.5h hieronnat toisille ja tein pääsääntöisesti 30 ja 45m hierontoja.

Vierailija
7/9 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten Fiikus, tein myös äitiysvapaan jo alettua vielä joitakin töitä, lähinnä autoin kollegoita joille olin siirtänyt omia projektejani. Ja hyvin jaksoin, itse asiassa olin loistokunnossa ihan synnytykseen saakka. Sairaslomalla en ollut päivääkään koko raskauden aikana. Työ oli lähinnä toimistotyötä.

8/9 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa taannoin löysin tiedoston joka oli tehty samana päivänä ku vauva syntyi rv 38+6, eli tein töitä ihan loppuun asti...klo16 siltä päivältä lopetin ja vauva synytyi ennen klo23. Olen yrittäjä joten töitä oli vaan painettava. Virallista äippälomaa taisin pitää sen (eli olin tekemättä töitä) 2viikkoa vauvan syntymän jälkeen, nyt töitä teen lähinnä vauvan päikkyjen aikaan. Saikkua mulle ois kirjotettu jo rv 25 alkaen jatkuvien supistusten takia, mutta en tuntenut tarvitsevani sillä joka raskaudessa supparit alkoivat jo puoli välin jälkeen viimeistään tein sitte töitä tai en mitään (sukuvika). Mutta se hyvä puoli yrittäjänä on ku kotikonttori on että voi mennä pitkäkseen heti ku vaan tuntuu siltä.Fyysiset, rankat työkeikat jätin ottamatta kokonaan raskauden ajalta, tökötin vain koneen ääressä Tietty sitä aattelee enemmin omaa ja vaavin vointia...(hiiteen työt) eli oman jaksamisen mukaan menin, vaikka kyllä sitä välillä väsyttikin.

nani ja pikkumies kohta 7kk

Vierailija
9/9 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta jouduin jäämään kaksi viikkoa ennen äitiysloman alkua sairaslomalle verenpaineen vuoksi. Kakkosen aikaan olinkin hoitovapaalla.

Kolmannen kanssa kävikin ennalta varoittamatta kummallisesti. Lääkäri laittoi sairaslomalle raskausviikolla 26 järjettömien liitoskipujen vuoksi. Minäkin teen toimistotyötä enkä meinannut päästä enää tuolista ylös. Käveleminen oli tuskaa. Kävin fysioterapeutillakin apua hakemassa. Välillä oli paremmin, välillä huonommin. Mutta töihin en enää palannut.

Sillä tiellä edelleen :) Kolmonen täyttää pian 1v =)