Lapsen ensimmäinen kevät koivuallergisena, mitä teen?
Verikokeissa totesivat että on koivuallergia, kun epäilin ettei ole pelkkä atooppinen iho. Pitääkö mun mennä lapsen kans keväällä lääkäriin ja ne määrää jotain lääkettä vai annako summassa vapaasti ostettavia apteekista oireaikana vai mitä teen?
Kommentit (8)
en osaa ohjeistaa päiväkotia, jos en itsekään tiedä mistää mitään. no ehkä soitan sille lekurille jokam ei koskaan soittanu nulle takasina ja kysyn siltä.
ap
saatat saada lapselle ihan saman lääkkeen reseptillä, mutta on paljon halvempaa. Lääkärille siis! Hassua että sitä reseptiä ei kirjoitettu jo sillon kun kävitte testeissä, meillekin lapsi sai reseptin koivuallergiaan keskellä talvea.
ja koska poikamme on myös leppä- ja koivuallergikko, saimme ohjeeksi aloittaa allergialääkkeiden (sekä tarvittaessa silmätipat ja nenäsuihke) maaliskuun puolivälissä. Leppä kukkii tänä vuonna tosi aikaisin, koska on ollut niin lämmintä. Koivunkukinta alkaa vähän myöhemmin. Niin ja kaikki lääkkeet reseptillä.
Meillä lääkitystä ei aloitettu, ennen kuin oli varma, että tuli oireita. Vaikka allergiatestit niin näytti ja oli tehty aikaisemmin. Turha lääkitä turhaan!
ennenkuin oireita tulee. Mutta resepti on valmiina, jännityksellä odotetaan. Eihän reseptilääkkeitä kukaan pakota syömään tai ostamaan :)
Että joo, sit vasta lääkettä jos oireita tulee.
tomaatti, omena, pääsynä, aprikoosi ja porkkana aiheuttaa iho-oireita nyt, mutta kevät on ihan auki. Käytiin yksityisellä ottaan toi verikoe (tai siis luomet oli niin pahat että menin niitä näyttämään) ja lupasivat kertoa allergiasta enemmän, mutta koskaan ei sieltä kukaan enää soittanut meidän perään. Nyt olen ihan pihalla, miten tän allergian kans tulee elää, varsinkin kevät pelottaa :(.
ap
Onhan sulla allergiaoireita? Onhan? Onhan? Onhan? Joo, kyllä mulla on!