Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka eivät käytä kirppareita ollenkaan?

Vierailija
07.03.2008 |

En vaan tykkää niistä. Kaikki vaatteet ostetaan uutena-myös vauvalle. Talo ja auto on kyllä vanhoja, mutta muuten en tykkää käyttää käytettyjä vaatteita, huonekaluja, astioita tms.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia löytöjäni ovat mm. Guessin liituraitajakku 3 e ja 3 pommes kauluspaita 0,5 e (hyväkuntoisia, ei nukkaa tai tahroja), muitakin tietysti on.

UFF ja Fida on meillä myös paljon käytössä.

Vierailija
2/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mä tarvitsen jotain, vaikkapa lapsille nyt kurahousut, niin en mä lähde niitä kirppiksiltä etsimään, kaupasta mä ne ostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla mitään rikkaita, en vaan jaksa kierrellä kirppareita, siihen kun pitäis olla paljon aikaa. Eikä oikein huvita kytätä Huutonetissäkään jatkuvasti. Sitäpaitsi näistä Lindex, KappAhl -ym. kaupoista saa hyviä vaatteita edullisesti. Stockaltakin saa ihan mukavaan hintaan, jos ei osta kalliita merkkejä. Toista se oli esim. 80-luvun lopulla, silloin kivoja & edullisia lastenvaatteita oli vaikea löytää.

Vierailija
4/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhempana käytän kirppareita hyvin harvoin. Kyseessä ihan ajanpuute. Opiskelijana hyödynsin kirppareita paljonkin ja silloin oli aikaa käydä tarkistamassa tarjonta. Nyt teen ostokset täsmäiskuina ja pyrin käyttämään mahdollisimman vähän aikaa. Työssäkäyvänä ei vaatteiden hintakaan ole kynnyskysymys.

Meillä kiertää kaveripiirissä alle kouluikäisten vaatteet, just tänälän sain loppuvuodeksi tytölle juhlamekot. Aikuistesn vaatteet meillä lahjoitetaan lähetyskirpputorille, lasten vaatteet kaveripiirissä kiertoon.

Vierailija
5/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ajatella, että myisitte ne eteenpäin kirpparilla, vaikka ette itse kuitenkaan osta sieltä? Siitähän me ostajat vasta tykätäänkin, kun joku tuo vähän käytettyä vaatetta ym. myyntiin.

Itse oikeastaan " löysin" kirpparit vasta, kun ensimmäisen kerran itse myin lapsen pieneksi jääneitä vaatteita eteenpäin. Tuli kierrettyä itsepalvelukirpparin muissakin pöydissä samalla, kun kävi omaa pöytää järjestämässä. Sitä ennen olin kokenut kirppareilla kiertelyn vaivalloiseksi ja ostin esikoiselle kaiken uutena. Ja tottahan se on, että jos ehdottomasti tarvitsee jotain heti, niin varminta on ostaa se kaupasta. Mulle kirppareista on sittemmin tullut harrastus. Kiertelen niillä usein, niin tarpeellista vaatetta ja tavaraa löytyy. Ei tietenkään joka kerta. Ja toki myös myyn itselle tarpeettoman eteenpäin.

Vierailija
6/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä ostaa kirpparilta lastenvaatteita (ja miksen itsellenikin), jos löydän erittäin siistejä sellaisia. Kirppareissa vain rasittaa se, että löytyjen tekeminen on täyttä hakuammuntaa. Kirpparille ei siis voi lähteä ostamaan " punaista t-paitaa koko 38" . Puhumattakaan siitä, että ainakin täällä (Jyväskylä) kirpparit on ripoteltu kaupungin eri laidoille. Kun yleensäkin mieluummin ensin päätän mitä haluan ja sitten lähden tuotteen ostamaan, on kaupasta ostaminen huomattavasti miellyttävämpää ja helpompaa!

Vierailija
7/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa myös ihan uutta/uudenveroista tavaraa pilkkahinnalla! Esim. vasta löysin rumpukuivattavan Reimatec -haalarin 20¿:lla. Haalari pesty korkeintaan kerran pesulapuista päätellen ja on ulkoisesti kuin kaupan hyllyltä :)

Vierailija
8/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vauvantavaroita olen kyllä ostanut käytettynä, joilla lyhyt käyttöikä.

Vierailija
9/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄYTETYSTÄ Reiman haalarista on aika paljon, kun vertaa, että ostan alennusmyynneistä UUDET haalarit 50-60 eurolla. Alet hyödyntämällä vaatteet eivät tule liian kalliiksi.

Ap

Vierailija
10/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt! Mutta en kyllä maksaisi käytetystä 20 euroa, koska voi hyvästä ulkonäöstä huolimatta olla pesty pilalle. Minulle kävi kerran niin, mutta onneksi olin maksanut haalarista vain 5 euroa.

Vierailija
11/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kuulee että " löysin kirpparilta tosi hyväkuntoisen reimatecin haalarin esi 3e:lla"

Haalarin täytyy vähintään olla kulunut polvista/pepusta taikka jokin pieni reikä. Itse en silloin pitäis sitä hyväkuntoisena.

en usko että kukaan myis uudenveroista/hyväkuntoista reimateccia 3e:lla

Vierailija
12/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirppareilla kiertäminen onkin harrastus. Se rentouttaa minua.

Ja täällä pk-seudulla kirppareita riittääkin ja tarjonta siellä on hyvä ja hinnat alhaisia.

En minäkään lähde sinne ostamaan " punaista t-paitaa koko 38" . Vaan mulla on pitkä lista tavaroista joita tekis mieli, mutta joista koen että kaupassa pyydetty hinta on aivan liian korkea. Ja joskus onnistaa, joskus ei. Mutta kun lista on tarpeeksi pitkä, niin kyllä aina jotain löytyy :-)

Vierailija
13/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitenkään eletä kädestä suuhun (olemme suht hyväpalkkaisia), mutta silti olen ollut todella hämmästynyt millaisia summia esim. 6 pv kirpparimyynnistä voi saada. Ekologistakin se on, kun tavara varmasti menee kiertoon.

Vierailija
14/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään etsi mitään erityistä, eihän sitä koskaan löytäisi. Mutta löysin pari paitaa lapselle 1,5 e / kpl ja toinen oli ihan uusi, mielestäni ihan hyvät kaupat.

Yksi kaverini löytää _aina_ omasta mielestään jotain tosi ihania ja upouusia ja just tän talven tuotteita jne. Sitten oikeasti nähtynä ne vaatteet onkin selvästi esim vuodelta 2005 - hän vaan liiottelee asioita ihan hirveästi. VOihan sen 3e reimatekin löytää mutta eipäilen vahvasti.

Meni kyllä väärään ketjuun, tässähän etittiin niitä jotka EI käy kirppareilla...

Vierailija
15/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti lasten puolesta, jotka ostivat " barbit" itselleen kahdella vai kolmella eurolla ja niiltä irtosi jalat saman tien.´

Vertailun vuoksi - ostimme eilen tuliterän aidon Barbin tarjouksesta neljällä eurolla!

BR:n hinnatkin on niin tajuttoman edullisia, että mielummin uudet lelut sieltä.

Ja haisevia vaatteita en todellakaan jaksa lähteä kirppiksiltä katsomaan. Ostan vain tarpeeseen ja haluan silloin ostaa ja löytää heti sen, mitä etsin, eli ei muuta, ku oikeaan kauppaan ostoksille!

Vierailija
16/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei siis aivan kolmella, mutta melkein. :) Oikeasti ei mitään vikaa missään, ellei aavistuksenomaista kulumaa polvissa ja pyllyssä lasketa.

Lisäksi olen löytänyt Superremun 3 eurolla. Siinä oli vähän kulumaa pyllyssä ja polvissa, mutta ei mitään muuta. Vettä piti loistavasti ja muutenkin oli mitä mainioin puku.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi joku ne niin halvalla myi. Oli varmaan vain ajatuksena päästä pomminvarmasti eroon...

Vierailija
17/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja halvimmat reimatec-haalarit olen ostanut 20¿:llä kaupasta ihan upo uusina...

Vierailija
18/18 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nyt on muotia tietty väri, niin KAIKKI kaupat pursuavat sitä. Eikä silloin meinaa löytää mitään muuta kaupoista.

Sen takia pidän enemmän kirppareista, siellä on paljon laajempi kirjo vaatteissa ja tavaroissa, kun se mikä juuri nyt sattuu olemaan muotia.

Mutta jos juuri te jotka ette tykkää kirppareista, ette käy siellä, sehän on vaan hyvä asia mulle joka tykkään käydä siellä. Sillä silloin ette osta multa pois niitä hyviä löytöjä :-D