Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup äideille ja isille

06.03.2008 |

Olen 23-v nainen ja opiskelen tietojenkäsittelyn tradenomiksi. Teen opinnäytetyönäni ns. virtuaalisen satukirjan alle kouluikäisille lapsille ja työhöni liittyen kysyn Teiltä, arvoisat äidit ja isät, minkä ikäiseinä Teidän mielestänne olisi sopivaa tutustuttaa lapsi tietokoneisiin ja virtuaalisuuteen? Tarkoitan siis cd-rom -levyllä ja internetissä olevia pelejä ym. puuhaa sisaltäviä ja katseltavia multimediaesityksiä.

Olisin todella kiitollinen erilaisista mielipiteistänne. Ne auttavat paljon työni etenemisessä.

Otan vastaan myös ideoita siitä, millaisia toimintoja haluaisitte lapsille suunnatuissa multimediaesityksissä olevan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat käytämme tietokoneita paljon ja yleensä koneet on koko ajan päällä. Lapsemme ovat siis nähneet aina miten konetta käytetään.

Kaikki kolme lastamme ovat itse saaneet alkaa käyttää tietokonetta 2,5-3 vuoden iässä. Noin kaksivuotiaalta ei hiiren käyttö ole vielä oikein sujunut, joten heille on avattu joku word-pohja tai notepad ja siihen ovat saaneet sitten " kirjoittaa" . 2,5v alkaa jo osata hiiren käytön ja silloin lapsemme ovat piirtäneeet tietokoneella sekä pelanneet netistä löytyviä pelejä. Tähän mennessä paras löytämäni " ensipeli" on pbskisd. org -sivuilta löytyvä Teletappimaailma.

Mielestäni sopiva aika tietokoneen käytön aloittamiselle on silloin, kun lapsi on koneesta kiinnostunut.

Vierailija
2/5 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseltavat multimediaesitykset eivät enää meidän 5-vuotiasta tunnu kauaa kiinnostavan. Hän haluaa pelata itse. 2v sen sijaan jaksaa katsella pitempäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on nyt 4v ja hänellä on ollut tietokone 2-vuotiaasta lähtien. Kiinnostus on kova, koska isä on " alalla" . Jo alle 2-vuotiaana " korjaili" koneita isän kanssa ja todellakin tietää jo paljon enemmän mitä siellä keskusyksikön sisällä on kuin esim. " tädit" mun työpaikalla.

Mielestäni alle kouluikäiselle suunnattu tietokoneromppu pitää olla viihdyttävä ja kehittävä. Eli meillä on alusta lähtien suosittu sellaisia, jotka opastavat numeroiden, kirjainten ja aluksi esim. muotojen ja värien maailmaan.

Jos mahdollista niin tutustu esim. Alkupolku tai Jussi Jänö -romppuihin. Alkupolku on aivan hyvä esimerkki millaisia romppuja itse haen lapselle. Eli harvemmin lapset haluavat olla sivusta seuraajia, he haluavat osallistua. Tosin pienen lapsen hiiren ja näppäimistön käyttö ei ole kovin taitavaa aluksi, sekin kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
4/5 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset kiinnostaa minuakin.

Vierailija
5/5 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan lapsesta osaaminen ja tekeminen, luulen että meillä 4v tienoilla on ihan eri tilanne.