Mitä yhdistätte ateismiin?
Mulla tulee mieleen kommunismi, abortit, seksikumppanien runsas lukumäärä
Kommentit (18)
mustavalkoisuus, skepsismi, pessimistisyys ja fanaattisuus.
PS. en itsekään ole juuri muuta kuin tapakristitty, mutta en ikinä luonnehtisi itseäni ateistiksikaan, sen verran on " ihmeitä" tässä elämässä tullut nähtyä.
Mä yhdistän ateismiin uskon siihen, että ihminen on hyvä, koska ihminen tuntee sen parhaimmaksi ratkaisuksi, eikä siksi, että joku partaheppu kehottaa olemaan hyvä hänen takiaan.
Yhdistän ateismiin valinnanvapauden, maailman ilman uskonsotia, moraalin ja etiikan joka perustuu JÄRKEEN.
Rationaalisuus, vapaus, itsenäisyys.
Ehkä ekana voisi tulla mieleen se, ettei ne tykkää uskovaisista ja halveksii uskontoja ja pitää uskovaisia tyhminä.
Eivät mene helposti mukaan huuhaaseen.
Ateisti ei näe kuin puolet elämästä. Vain sen näkyvän. Häneltä jää toinen puoli näkemättä.
(Enkä tarkoita tällä sitä, että vain uskovaiset ovat viisaita. )
Kyseenalaistaa vahvat auktoriteetit, haluaa ajatella itse.
kriittisyys, kyky ajatella itse.... ihan kuin nuo olisivat vain ateistin ominaisuuksi. Tiedoksi, että aika moni uskovainen uskoo nimenomaan epäilyn, sen kriittisyyden ja ajttelun, kautta. Ja hän silti uskoo. Sitä sietää ihmetellä.
Sille että ei anna itselleen tavallaan lupaa kyseenalaistaa. Tahtoo uskoa ja ajatella vain sitä mitä varmaksi tietää. Se on tavallaan turvallista. Tietynlaista tyhmyyttäkin se mielestäni on ja uskalluksen puutetta.
Ollaan niin ateistia paitsi suvun edessä ja lapset uskonnon opetuksessa - kirkkohäät ja ristiäiset - Löyhä moraali
Vierailija:
kriittisyys, kyky ajatella itse.... ihan kuin nuo olisivat vain ateistin ominaisuuksi. Tiedoksi, että aika moni uskovainen uskoo nimenomaan epäilyn, sen kriittisyyden ja ajttelun, kautta. Ja hän silti uskoo. Sitä sietää ihmetellä.
Ei se että yhdistää ateismiin esim. kriittisyyden tarkoita etteikö sitä voisi yhdistää myös muihin asioihin, vaikka taolaisuuteen.
Kriittisyyden voi yhdistää ihan kaikkeen.
Vierailija:
Vierailija:
kriittisyys, kyky ajatella itse.... ihan kuin nuo olisivat vain ateistin ominaisuuksi. Tiedoksi, että aika moni uskovainen uskoo nimenomaan epäilyn, sen kriittisyyden ja ajttelun, kautta. Ja hän silti uskoo. Sitä sietää ihmetellä.Ei se että yhdistää ateismiin esim. kriittisyyden tarkoita etteikö sitä voisi yhdistää myös muihin asioihin, vaikka taolaisuuteen.
Ei tarvetta ripustautua uskontoon.
Eli he, jotka tuomitsevat, ovat mielestäni kapeakatseisia ja omassa vakaumuksessaan ahdasmielisiä. Ehkä myös melkoisen pessimistisiä..
Osa ateisteista taas ei mielestäni ole oikein sisäistänyt koko ateismia, he haluavat kirkkohäät, nimiäiset, joulut ja pääsiäiset, mutta eivät varsinaista tunnustuksellisuutta. Eli vähän niin kuin juhlat kelpaavat, mutta muu ei..
Sitten osa ateisteista on maltillisia, avarakatseisia ja keskustelevia. He eivät tuomitse ketään tai mitään vakaumusta ems. Heidän kanssaan on erittäin mielenkiintoista ja antoisaa keskustella.
Eli heitä -ja meitä- on moneen eri junaan.
Vierailija:
mustavalkoisuus, skepsismi, pessimistisyys ja fanaattisuus.PS. en itsekään ole juuri muuta kuin tapakristitty, mutta en ikinä luonnehtisi itseäni ateistiksikaan, sen verran on " ihmeitä" tässä elämässä tullut nähtyä.
Tutkijoissa ateistien osuus nousee sen mukaan, mitä ansioituneemmasta on kyse. Jenkkien tutkimuksissa college-opettajilla ateisimin aste on suunnilleen sama kuin väestössä keskimäärin, ja siitä sitten tiedeakatemiaan asti mentäessä ateisteja on joku 80 prosenttia ja nobelistien keskuudessa lähellä sataa.
Juhlitaan kristillisiä juhlia kristillisin menoin.