Haavauma värkissä, mistä se on voinut aiheutua? ov
viimeisen vuoden aikana alapää on tavallista helpommin ärsyyntynyt kaikesta, hiivaa yrittää tulla heti jos vähänkin makeita syön (aiemmin ei ollut ongelmaa) ja samaten menee helposti helläksi. Nyt tuli sitten ihan itsekseen pitkä ja kipeä haavauma, mihinkään ei ole hangannut, puuvillaisia alkkareita pidän päivällä ja yöllä en ollenkaan. Millä saisin alapään ihon taas kuntoon, ja mikä tuota voi aiheuttaa. Ei ole kiva jos koko ajan on värkin ympäristö kipeä, ärtynyt, kutiseva ja kirvelevä. Varsinkaan kun seksiäkin tekisi mieli miehen kanssa välillä harrastaa. Sukupuolitautia ei pitäisi olla
Kommentit (10)
Mulla ajoittain samanmoista vaivaa. Sipaisen sit bepanthenia haavaumaan ja helpottaa heti. Gynekologilta voisi saada jotain muutakin voidetta. Tai apteekistakin varmaan saa ilman reseptiä jotain valmistetta.
Kyllä siihen herpekseen yleensä kuuluu muitakin oireita kuin haavauma. Ja ainakin sen aiheuttama haava on sika kipee!
ja onhan tuo hieman arka tuo haavauma, mutta voi siihen esim. koskea, eikä kävellessä tai istuessa tunnu, eli ei ole älyttömän kipeä (paitsi suihkussa kun sattui saippuvettä siihen menemään niin kirvelsi aika lailla) Seksiä harrastaessa on vain ikävää kun siinä tulee enemmän hankausta ja jos sitten hankaa tuollaista arkaa kohtaa on hankalampaa nauttia siitä seksistä
T:ap
Vierailija:
Mulla ajoittain samanmoista vaivaa. Sipaisen sit bepanthenia haavaumaan ja helpottaa heti. Gynekologilta voisi saada jotain muutakin voidetta. Tai apteekistakin varmaan saa ilman reseptiä jotain valmistetta.Kyllä siihen herpekseen yleensä kuuluu muitakin oireita kuin haavauma. Ja ainakin sen aiheuttama haava on sika kipee!
Kas kun en oo tajunnu hoidattaa itteäni. Kärsinyt siitä jo yli vuoden....
Hakisin sinuna hiivaan estolääkityksen lääkäriltä. Voi olla että sun ois hyvä käyttää myös Vagifem-puikkoja (estrogeenia, vahvistavat limakalvoja). Ruokavalio kannattaa tarkistaa, ja myös siirtyä vaikka kestositeisiin. Älä välitä noista herpes-huutelijoista, eivät tiedä gynevaivoista paskaakaan....suoraan sanottuna ;) Itsellä ollut samanlaisia vaivoja paljon, johtuu vaan hormonaalisesta epätasapainosta ja tulehdusherkkyydestä. Ikinä ei ole ollut sukupuolitautia mulla, ja haavoja kyllä on piisannut.
makeiset olenkin jo jättänyt pois, mutta pitää varmaan muutakin ruokavaliota sitten vielä korjata. Jospa tämä noilla ohjeilla vähän helpottaisi
Vierailija:
Hakisin sinuna hiivaan estolääkityksen lääkäriltä. Voi olla että sun ois hyvä käyttää myös Vagifem-puikkoja (estrogeenia, vahvistavat limakalvoja). Ruokavalio kannattaa tarkistaa, ja myös siirtyä vaikka kestositeisiin. Älä välitä noista herpes-huutelijoista, eivät tiedä gynevaivoista paskaakaan....suoraan sanottuna ;) Itsellä ollut samanlaisia vaivoja paljon, johtuu vaan hormonaalisesta epätasapainosta ja tulehdusherkkyydestä. Ikinä ei ole ollut sukupuolitautia mulla, ja haavoja kyllä on piisannut.
minulla tulee hiivassa nimenomaan noita haavaumia. Gynellä olen asian tarkistanut
viikon välein suun kautta otettava. Sen lisäksi sitten limakalvoille laitettavaa voidetta.
Käytätkö ehkäisyä? Mulla ongelmat vähenivät kun jätin hormonaalisen ehkäisyn pois. Kuitenkin kuparikierukkakin jotenkin tuntui muuttavan tasapainoa, ja nyt kun ei ole mitään ehkäisyä, paikat ovat kunnossa. Ensimmäistä kertaa PITKÄÄN aikaan.
ehkäisyrengasta, aiemmin pillereitä mutta niistä tuli aika lailla sivuvaikutuksia, tuosta renkaasta en ole niitä huomannut (ellei nämä nyt ole sitten niitä)
Vierailija:
viikon välein suun kautta otettava. Sen lisäksi sitten limakalvoille laitettavaa voidetta.Käytätkö ehkäisyä? Mulla ongelmat vähenivät kun jätin hormonaalisen ehkäisyn pois. Kuitenkin kuparikierukkakin jotenkin tuntui muuttavan tasapainoa, ja nyt kun ei ole mitään ehkäisyä, paikat ovat kunnossa. Ensimmäistä kertaa PITKÄÄN aikaan.
mietti kanssa tuota herpestä, mutta kun ei ole ollut rakkuloita yms. joiden luin olevan herpeksen oireita. Nytkin on alapää muuten ihan normaalin näköinen, vain tuo yksi, melkein viiltohaavan kaltainen usean sentin mittainen haavauma näkyy siellä