mä haluan tehdä yhden asian selväksi kaikille!
korvatulehdukset eivät johdu raskaudenaikaisesta sauhuttelusta, tai imettämättömyydestä tms.
KORVATULEHDUKSET TULEE SIITÄ KUN KORVAKÄYTÄVÄ ON LIIAN AHDAS, PÖPÖT PÄÄSEE SINNE MUTTA EIVÄT PÄÄSE POIS, JOLLOIN AIHEUTTAVAT TULEHDUKSEN, PUTKITUS AUTTAA YLEENSÄ JUURI SEN TAKIA ETTÄ AVAA SEN KORVAKÄYTÄVÄN JOLLOIN SIELLÄ PÄÄSEE PÖPÖT LIIKKUMAAN MYÖS ULOS JA ILMASTOINTI PELAA...
ELI NE JOHTUVAT KORVAN RAKENTEESTA JOHON EI VAIKUTA SAUHUTTELU TAI IMETTÄMINEN TMS...
YMMÄRRÄTTEKÖ???
Kommentit (10)
pelkkää kuulopuhetta? Imetyksen suhteen on jonkin verran propagandaa ja tarkoitushakuista " tietoa" tarjolla. Ei niin, ettenkö voisi uskoa tuollaisia tutkimuksia, mutta pelkkä heitto av-palstalla ei vakuuta.
Ihan turha on yrittää saada synninpäästöä röyhyttelystään. Tupakointi vaikuttaa lasten nenän, hengitysteiden ja myös korvien toimintaan, joten lopeta jo se vastenmielinen tapa.
Välikorvatulehdusten syitä on tutkittu hyvin paljon. Vuosi sitten Oulun yliopiston lastentautien apulaisprofessori Matti Uhari ja erikoislääkäri Marjo Niemelä tutkivat ja analysoivat kaikki korvatulehduksista tehdyt lääketieteelliset tutkimukset ns. meta-analyysin avulla.
Tutkimuksen tulos oli selvä; paras suoja korvatulehduksia vastaan on rintamaito!
- Jo muutaman kuukauden osittainenekin imetys näyttäisi antavan varsin tehokkaan suojan korvatulehduksia vastaan. Pahimmat riskitekijät taas olivat vanhempien tupakointi, tutin käyttö ja päiväkotihoito.
Katsos kun esim. tupakointi vaikuttaa sikiön kehitykseen. Korvakäytävien ahtaushan saattaa johtua vaikka siitä...
Onhan minullakin paljon mielipiteitä, mutta ei se tarkoita, että olen aina oikeassa.
Kaikki keinot, joilla lasten sairastumista flunssaan pystytään vähentämään, vähentävät myös korvatulehduksia. Esimerkiksi päätös vaihtaa alle kolmivuotiaan lapsen hoitopaikka kotiin kannattaa, kunhan lapsi ei altistu kotona tupakansavulle tai homeille. Tutin käytön lopettaminen voi auttaa päiväkotilapsen korvatulehduksien ehkäisyssä. Rintaruokinta ehkäisee korvatulehduksia kuuteen kuukauteen saakka. Ksylitolipurukumi ja ¿puristeet vähentävät korvatulehduksia, mutta niiden käytön on oltava jatkuvaa, sillä hengitystietulehduksen alkaessa aloitettu ksylitolihoito ei vähennä korvatulehduksia. Influenssarokotteen on todettu vähentävän äkillisiä välikorvatulehduksia noin kolmasosalla influenssaepidemian aikana. Sen sijaan uuden pneumokokkirokotteen teho jäi tilastollisesti merkityksettömäksi kaikkien bakteeriperäisten korvatulehdusten ehkäisyssä alle kaksivuotiailla.
Seppo Kuttila
Korvalääkäri
Lääketieteen tohtori
Äidin raskauden aikainen tupakointi alentaa syntyvän lapsen painoa ja lisää sikiön ja vastasyntyneen kuolemanvaaraa. Lasten korvatulehdukset ja keuhkokuumeet ovat yleisempiä perheissä, joissa tupakoidaan.
kertaisesti vaarallisempaa ihan senkin vuoksi ettei pienet keuhkot ole kehittyneet.
Itse en polttanut kun odotin ja imetin. Mutta tuosta imettämisestä uskallan olla eri mieltä..
Imetin lastani 1kk;ei yhtäkään korvatulehdusta,ei allergioita,astmaa,ja kipeänä todella harvoin.. Tarkoitan että onhan se äidinmaito terveellistä muttei takaa sitä että lapsi olis terveellisempi kuin korvikkeella ruokittu.
Minua on imetetty 1,5v;mulla on kaiken maailman allergiat siitepölyistä hedelmiin,laktoosi-intoleranssi,astma..
Varsinkin vauvan syödessä makuullaan rintamaitoa pääsee hieman myös hengitysteihin. Samasta ilmiöstä on kyse siinä, että korvikemaitoa ei saisi syöttää lapselle makuuasennossa - tämä maito puolestaan altistaa tulehduksille.
Mutta vaikutukset ovat tietenkin lieviä, enemmän vaikuttavat varmasti muut tekijät, kuten sisäkorvan rakenne.
Se on tietysti hyvä, jos sulla on Oikea Tieto maailman asioista...