Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään joutuvani kummiksi...

Vierailija
05.03.2008 |

Ystäväni sai eilen neljännen lapsen...

Eli hänellä alkaa olla lähipiiri jo käytetty kolmen lapsen kummeiksi. En ole koskaan ollut mikään erityisen lapsirakas tyyppi (kersat ovat rasittavia), joten yllättäen en ole kenenkään kummi. Kuitenkin noiden kolmen jälkeen sain itse pojan, joten kai " lapsirakkauteni" joutui uudelleenarviointiin... Nyt kun minulla on lapsi, enkä ole kenenkään kummi, niin... Pitäisikö erota äkkiä kirkosta? Kun ei minulla ole varsinaista oikeaa syytäkään kieltäytyä, mutten kyllä tunne sitä tehtävää oikein omakseni. Ystäväni ei ole vielä kysynyt asiaa, mutta pelkään että se on kohta edessä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua sitä hommaa, niin sano EI

Vierailija
2/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin helvetin vaikeeta kieltäytyä? Ja ystäväksi itseäsi kutsut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppejä.

Vierailija
4/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän viesti mene perille.

Vierailija
5/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sano ettet aio ikinä siihen ryhtyäkkään. Tai sanot että alat kummeiksi vain sukulaisillesi, se on ymmärrettävää.

Mulla veli yli 30 vuotias eikä kenenkään kummi eikä aio suostuakkaan. Kaikki sen tietää ja on asian kanssa ihan ok. Se on hänen tapansa ja mitäpä siihen sanomaan.

Vierailija
6/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole ennenkään kummiksi " kelvannut" niin miksi olisin nyt parempi?

Sanon asian kauniisti, mutta suoraan...

t: ap

Vierailija
7/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveli myös. 30v ja eikä kenenkään kummi, eikä omia lapsia. Tekee paljon töitä ja on sanonut ettei aika riitä, koska ei voi pommin varmasti sanoa edes että pääseekö synttärikemuille ym.

Ymmärrettävää. Muutoin ihana ihminen lasten kanssa, kun on(meidän lasten) ei karsasta vaipan vaihtoakaan, sinkku mies, menevä ja hyvännäkönen ;)

Vierailija
8/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäsi kummius ei ole sinun juttusi. Kerrot, ettet ole valmis ottamaan vastuuta muista kuin omista lapsistasi. Voithan vedota siihenkin, ettei kristillisen kasvatuksen antaminen kummilapselle ole oikein sinun heiniäsi. Yksi ystäni kieltäytyi juuri kummiudesta vedoten siihen, että haluaa olla oikeasti läsnä kummilapsen elämässä. Hänellä on jo kolme kummilasta, eikä aika oikeasti riitä enempään.

Ymmärrän muuten tilanteesi oikein hyvin. Itselläni on yksi lapsi ja toinen tulossa, mutta en siltä ole mikään lapsirakas. Paitsi omille lapsilleni :)

Vierailija
9/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap

Vierailija
10/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on hirveän vaikea tietää mitä toiset ajattelevat ja tahtovat jos eivät avaa suutaan. Harva on ajatustenlukija, jos kukaan. Minullakin on ystävä jolla monta kummilasta ja aina valittaa että on niin paljon vastuuta ja rahaa menee jne.. En ymmärrä miksei voi avata suutaan ja kertoa mitä tuntee. Mä en ainakaan loukkaantuisi jos joku kieltäytyisi syntyvän neljännen lapsemme kummiudesta. Mielummin sitten pyydän sellaisia jotka oikeasti haluavat.

Itse en ole kelvannut vielä kenenkään kummiksi, vaikka kuinka haluaisin. Toivottavasti saisin joskus vielä yhden kummilapsen jonka elämässä saisin erityisluvalla olla enemmänkin:)

Vierailija
11/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä mutta ei tavatonta

ei ap

Vierailija
12/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee sullakin rivit sekasin, mä olen aina hehkuttanut omia mukeloitani, joita on kolme. Koskaan en ole sanonut, etteikö olis lapsia. Ylpeä olen kekaroistani.

Vierailija
13/13 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan älytöntä mutta ei tavatonta

ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän