Onko nahksohvat ihan out, eli onko kaikilla oltava nyt kangasdivaanisohva?
Meillä on perinteinen 3+2 nahkasohvakalusto. On niin ihanan helppo pitää nahka puhtaana ja pölyttömänä. Ei haittaa, vaikka punaviinitippa läikähtää sohvalle - sen kuin vain pyyhkäisee. Kaverilla on nyt muodikas kangasdivaanisohva, joka on täynnä läikkiä lasten jäljiltä. Kaveri on silti sitä mieltä, että nahka on sohvamateriaalina vanhentunutta.
Kommentit (19)
Meillä on vepsäläisestä ostettu alcantara divaani. Joka on geometrisesti suoraviivainen, mutta alcantara on kaukaa katsottuna kangasmainen ja entpä tuo divaani?
Meillä ei tosin sellaista ole, kun ei mahdu.
Ja jos divaanista pitää ja sitä käytetään, se on ihan hyvä myös.
niin näkisin että tuon vepsäläistyypin on parempi ollakkin ajattomalla linjalla :D
Ja jos divaanista pitää ja sitä käytetään, se on ihan hyvä myös.
ja tulee olemaan jatkossakin. Onneksi ei tarvitse välittää jonkun trendeistä muka kaiken tietävän kaverin mielipiteistä. Nahka on ajaton ja helppohoitoinen.
ei saanut putsattua millään :/. Nyt on nahkasohva, valkoinen vielä, ja tosi helppohoitoinen. Kangassohvaa ei meille tule.
Ihmisellä pitäisi olla oma maku, ja sen mukaan eletään.
Nahkasohvissa on eroja. Olen nähnyt tosi kamalia, ja sitten todella hienoja, ja kaikkea siltä väliltä. Itse varmaan hankin nahkasohvat kun nämä kangassohvat siirtyvät ajasta ikuisuuteen.
meillä on mustat nahkasohvat. Ja ne pysyy niin kauan,että nuorinkin lapsista on vähän isompi. On ne niin käytännölliset lapsiperheissä,kun helppo pitää puhtaana. Ostamme sitten uudet sohvat,kun muutamme tästä isompaan. lapsiluku on nyt täynnä =)
on mun mielestä ainoa oikea vaihtoehto lapsiperheessä. Nahkasohvakin ok, mutta vähän kylmä materiaali tuo nahka.
muoti mikä tahansa niin ikinä en nahkasohvia huolis.
Soisi sohvan kestävän vähän kauemmin kuin jatkuvasti muuttuvat trendit.
ja ollaan kolmas perhe kenellä se on, eli aikas vanha sohva on, mutta ajaton malli tai jopa aika trendikäs, koska on juuri tuollainen geometrinen muotoilu. Itse pidän kyllä kangassohvistakin, mutta kyllä tähän lapsi- ja koiraperheeseen nahkasohva on vaan paras. Uutta ollaan haaveiltu, mutta nahka pitää tosiaan olla laadukasta, jotta kestää kulutusta monta vuotta. Ei noita sohvia joka vuosi meidän perheeseen osteta. Ja meillä mies on ehdottomasti nahan kannalla, joten eiköhän uuden sohvan tullessa nuo kangaspäällysteiset nojatuolitkin vaihdu nahkaisiin:)
Nahka tai kangas ei varmaan kumpikaan sen paremmin in tai out. Kuka mistäkin tykkää. Nahka on parhaimmillaan kestävä, ylellinen ja jopa lämmin materiaali, pahimmillaan kylmä, liukas ja kova. Samoin kankaita riittää joka lähtöön.
Jos olisin ostamassa, itse satsaisin mieluummin kestävään, tosi laadukasta nahkaa olevaan ajattoman väriseen suoralinjaiseen sohvaan + rahiin kuin halpaan kangasdivaaniin, joita kierrätyskeskukset kohta pullistelevat.
Niin koirien kuin pikkulastenkin kynsistä? Ja millä kaikella lapset niitä keksivätkään raapaista, haarukalla esim.?
miettii yksi tällä hetkellä kangassohvan omistava monen lapsen äiti ja koiranomistaja
Nyt vaaleat nahkasohvat ja muita en huoli, niin helpot pitää puhtaana. Tietty semmoset kangassohvat on jees mistä saa kankaan pois ja pesuun, mutta maksaavat varmaan aika paljon.
Tosi helppoa, kun voi ostaa aina ihan mitä oma perhe haluaa, eikä tarvitse markkinamiesten halujen mukaan hypellä. Suosittelen.
Meillä on molemmat. Yläkerrassa kangas ja alakerrassa takan edessä nahka. Nahka on helppo ja tyylikäs kun se on kulmikas, ei pyöreä. Kangas on mukavampi löhöilyyn ja nahka mukavampi vieraiden vastaanottoon. Molempi hyvä, riippuu käytöstä. Mikään ei ole out jos se tuntuu omalta.
Mitä sen väliä mitä muut ovat mieltä, sinähän siellä asut.
muttei koiria, eikä haarukoita ja veitsiä saa viedä olohuoneeseen, ne pidetään ruokapöydässä ja keittiössä.
Kyllä kai niitä naarmuja tulee vetoketjuista, kynsistä jne., mutta sellaiseen laadukkaaseen paksuun nahkaan tulee vähemmän kuin sellaiseen halpaan "antiikkinahkaan".
Ja lopulta: kyse on kuitenkin vaan esineistä, ei sen kummemmista. Kandee valita sellainen missä itse tykkää istua ja mikä miellyttää omaa silmää.
Niin koirien kuin pikkulastenkin kynsistä? Ja millä kaikella lapset niitä keksivätkään raapaista, haarukalla esim.?
miettii yksi tällä hetkellä kangassohvan omistava monen lapsen äiti ja koiranomistaja
Ja on nahkasohvaa ja nahkasohvaa. Sellaiset löysät pullean muodottomat nahkasohvat ovat olleet out jo parikymmentä vuotta, mutta napakat, geometriset nahkasovat ovat aina ok ja nyt tekemässä vauhdikasta superpaluuta trendikärkeen.