Kannustusta/ymmärtämystä kotiäidille?
Olen melkein 2-vuotiaan lapsen kotiäiti, mutta teen lapsen nukkuessa tai ollessa isovanhemman tai isän kanssa töitä noin 4 tuntia päivässä. Yritän noudattaa lapsentahtista kasvatusmenetelmää. Lapsi nukkuu perhepedissä, imetän vielä, jne.
Mulla on kuitenkin paha mieli, koska en jaksa leikkiä lapsen kanssa niin paljon kuin haluaisin. Saattaa mennä päiviä, etten kerta kaikkiaan jaksa leikkiä, tai sitten pinnani on todella lyhyt, ja lopetan leikit kesken. Sanokaa, ettei se haittaa :-)
Koti sun muut on aika pitkälle mun harteilla, kun mies painaa tooodella pitkää päivää.
Kommentit (2)
...niin jotkut jopa sanovat, että jättävät kotityöt tekemättä, jotta saavat olla lastensa kanssa. Minä en jaksaisi! Luen kyllä lapselleni, ja yritän kehitellä leikkejä, ja mielestäni leikinkin enemmän kuin moni muu... En oikein tiedä, miten selittäisin tunteeni. Ehkä pelkään, että lapseni pettyy tylsään äitiinsä :-(
vanhemman ei ole tarkoituskaan olla lapsensa huvittajana, riittää kun panee jonkun leikin joskus alulle jos tuntuu ettei lapsella rupea leikki sujumaan. Parempi on jos lapsi saa keksiä leikkinsä itse, se kasvattaa mielikuvitusta ja parantaa luovuutta....oikeasti en edes ymmärrä äitejä jotka ressaavat siitä että eivät joka päivä leiki lastensa kanssa koska eihän äidin ole edes tarkoitus olla tasavertainen leikkitoveri vaan äiti on äiti! Eri asia on sitten lukemiset ja pelaamiset...