Onko pakko ängetä vauvaa katsomaan koko perheellä?
Vauva on nyt 5vrk vanha, ja kaikki tuttavaperheet soittelee koska voi tulla käymään. Yhdenkin perheen äidille sanoin, että ilmottelen sitten kun olen siinä kunnossa että jaksan ottaa vastaan. Nyt hän soitti ja sanoi heidän liikkuvan meillä päin huomenna. Jos he tulisivat lasten kanssa mutamaksi tunniksi leikkimään ja katsomaan vauvaa. Ihan jo tautien takia en mielelläni ottaisi lapsiperheitä alle viikon ikäistä katsomaan. Enkä millään jaksaisi muutenkaan vieraita lapsia juuri nyt, kun omiakin pyörii ympärillä tarpeeksi. Olisi ihan eri aisa, jos äidit tulisivat ilman lapsia käymään. Siitä voisi olla jopa piristystä. En vaan jaksa ymmärtää, koska en ikinä toimisi itse niin.
Kommentit (33)
Siitä, etteivät kaverit tuppaa kylään katsomaan vauvaa. Siitä, että tuppautuvat. Siitä, että tuovat tyhmiä juttuja lahjaksi. Siitä, etteivät tuo mitään lahjaksi. Siitä, että tuovat pullaa mukanaan (" Luuleeko ne, ettei mulla ole itsellä?" ). Siitä, etteivät tuo pullaa mukanaan (" pitäiskö mun koko sakki ruokkia?" )
Joten myönnetään pois, että ollaan me naiset aika epeleitä...
MUTTA:
Ap nyt kuitenkin ON avannut suunsa ja selvästi toivonut, ettei juuri nyt kyläiltäisi, koska hän on vastikään kokenut vaikean synnytyksen ja isommatkin lapset teettävät työtä.
Ja hänen kaverinsa ei tuota toivetta ollenkaan kuuntele.
SE on minusta huonoa käytöstä ja empatikykyjen puutetta.
Ei voinut ottaa kuin lähisukulaiset käymään.
Jos olet niin voisitko sitten selventää mitä sillä tarkoitit?
Laita siihen vielä että sopii tulla sitten kun perhe on tutustunut tulokkaaseen sekä äiti parantunut ja ilmoitat siitä sitten.
Jossain vaiheessa puhuttiin kuukauden rauhoitusajasta perheelle jossa vastasyntynyt ellei perhe halua vierita aiemmin.
Korrektia on huomioida vauvaperheen toive.
Älä missään nimessä ala kokkaamaan vieraille sitten kun vieraiden aika on, kahvit keität ja siinä kaikki tarjoat kahvileipää jos on, yleensä vierailijat tuo rotinat=kahvileivät joten ei tarvitse niistä huolta kantaa.
Itse en mene vauvaperheeseen tyhjin käsin tulokasta katsomaan, vien kahvileipää yleensä täytekakun ja lahjan vauvalle.
ei ole sinne asiaa.
Vierailija:
Sairaalassa on kuitenkin vierailuajat (eli tajuavat lähteä ajoissa pois) ja silloin siellä on kuitenkin huonekavereilla vieraita joten rauhassa ei saa olla kuitenkaan.
kättärillä saa käydä muitakin. Tosin olin niin huonokuntoinen etten halunnut sinne vieraita,saati kotiin aivan heti.
Ap on selväkielisesti sanonut, että ei kaipaa vieraita. Ilmoittelee, kun on valmis ottamaan vastaan.
Meillä päin on tapana äidiltä kysyä, että milloin saa tulla käymään ja mitä tuon mukanani. Laitanko ruokaa etc?
Joku perhe on toivonut, että tutustuvat vauvaan rauhassa kuukauden tulkaan sitten. Toinen on sanonut, että saatte tulla vaikka heti, jos tuotte ruuat tullessanne ja passaatte itse itsenne. Kolmas sanoi, että ihan miten vaan, he keittää kyllä kahvit!
Hyvin on mielestäni mennyt. Synnytykset ovat kovin erialaisia ja äideillä (perheillä) eri valmiudet. Jos kaikki on mennyt hyvin ja kiltti vauvan, niin varmasti voi vaikka heti ottaa vieraita. Jos taa synnytys ollut rankka, äidillä paljon vaivoja eikä vauva vielä syö kunnolla ja itkee yöt, niin tuskin siinä enää hirveästi lisää passattavia tarvitaan!
JOTEN HYVÄT IHMISET KYSYKÄÄ, MITEN VOI MENNÄ KÄYMÄÄN. JA KUNNIOITTAKAA TOISEN TOIVEITA!!! (NIIN VARMASTI HALUAISITTE ITSEKIN, ETTÄ TOISET TOIMISIVAT TEITÄ KOHTAAN.)
Kun myöhemmin kyselevät mikset avannut ovea niin sano vain, että olit ihan poikki ja nukuit niin sikeästi, ettet kuullut ovikelloa. Outoja ihmisiä kun eivät kieltoa usko! :O
Yksi haluaa kaikki tutut heti synnärille, toinen heti kotiin päästyään ja kolmas haluaa olla rauhassa. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.
Itse olin synnytyksen jälkeen niin poikki mm. vuorokausien valvomisen ja runsaan verenmenetyksen vuoksi, että sairaalaan sai tulla vain aivan lähisuku ja kotiin en ottanut kolmeen-neljään viikkoon ketään muuta kuin vain nämä lähimmät ihmiset, joita ei tarvinnut passata vaan joista päinvastoin oli minulle apua.
sektio on paras. Eipä ole synnytyksen jälkeen väsynyt. Itse otin vieraita vastaan jo samana iltana kun kotiuduimme sairaalasta, vauva 3 vrk.
Olin puolikuollut sektiosta huolimatta...eka vieras kävi kun vauva 3vkoa.
Vierailija:
sektio on paras. Eipä ole synnytyksen jälkeen väsynyt. Itse otin vieraita vastaan jo samana iltana kun kotiuduimme sairaalasta, vauva 3 vrk.
Kukaan muukaan ei käsittänyt sinun sanoneen noin. Mutta ei jatketa tätä enää, koska menee jankkaamiseksi. Lue rauhallisesti ja pysähdy ajattelemaan luetun sisältöä. Sillä tavalla ymmärtää helpommin.
Vierailija: