Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi huonot lantionpohjanlihakset!!!

04.03.2008 |

Olen ihan järkyttynyt, kuinka huonot lantionpohjanlihakset mulla on. Oksentelun ja nyt keuhkoputkentulehduksen yskimisen myötä, pissa lirisee pöksyyn, vaikka juuri olisin käynyt vessassa. Jumppasin ensimmäisen raskauden/synnytyksen jälkeen mm. geishakuulilla.

Mitenkähän mun käy loppuraskaudessa ja synnytyksessä?

Käyn ostamassa Tenoja... Tunnustaako kukaan muu vastaavaa?

Soiliina ja rv 9+6

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kärsin samasta vaivasta. Lenkille laitan pikkuhousunsuojan ettei kastu houstut kävellessä. Se on todella inhottavaa, mutta ei tälle nyt tässä vaiheessa taida mitään mahtaa!?! Kyllähän minä yrtän jumpata mutta en ole huomannut mitään hyötyä siitä.

Jouhi ja tyttö 11kk + rv 20

Vierailija
2/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli suht hyvässä kunnossa, synnytyksen jälkeen sain myös hyvään kuntoon.

Nyt ei kovin.. Rv 10 oli menossa ja huomasin kun nauroin niin lirahti housuun..

Sen jälkeen pyysin neuvolasta jumppaohjeita ja niitä olen noudattanut.

Vähän on kyllä parantunut. Ne on kuitenkin helppoja liikkeitä mitä voi tehdä esim tässä työn ohella :D eikä kukaan näe.. kuulia en ole koskaan kokeillut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan raskauden jälkeen jumppasin ja mielestäni lihakset hyvässä kunnossa. nyt 22 ja risat, yskiminen aivastaminen ym. saa lirahtamaan jos ei pidä varaa. oon tosissani jumpannu päivittäin, mut aika kehnoilla tuloksilla. kai se vaan on niin et ne hormonit vaikuttaa ja veltostuttaa...

Pitää vaan treenata ahkerasti sit synnytyksen jälkeen. ikävä vaiva, mut kai se siitä helpottaa... Tsemppiä!!

Vierailija
4/10 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jossain vaiheessa raskautta kans tuntui, että lantionpohjanlihakset ei toimi silloin, kun niiden pitäis nopeasti supistua. Ja mielestäni omat lihakseni ei kovin huonokuntoiset voi olla. Vaiva onkin mennyt ohi raskauden edetessä, eli olisko hormonien temppuilua tai jotain. Hyvähän niitä lihaksia on joka tapauksessa treenata, mutta ehkä tilanne ei ole niin huono kuin miltä nyt vaikuttaa.

popz 38+2, kolmas synnytys edessä

Vierailija
5/10 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla neljä synnytystä takana,ja kun ekaa odotin oli samoja ongelmia,eli aivastaessa ja nauraessa saattoi lirahtaa. semmoisia ongelmia eioo ollut muuta enää kuin ihan ihan loppu vaiheessa odotusta,mut nyt kun odotan viidennettä, hommasin ihan muuten vaan kun ajelletelin,että kai alkaa olla jo löysät paikat ja etteivät mee huonompaan kuntoon nuo smartballsit. nyt 2kk oon käyttäny joka toinen päivä tai useammin....( en oo osannu,ku ei sitä muista tarpeeksi kauan jumpata niitä ilman apuvälineitä ja se ei oo niin mielekästä) ei tuo siis mitään kihottavaa oo pitää nuita palloja, mut on helpompi treenata! ja ihan oikeesti huomaa eron,suositelen!ja mikä parasta mieski on ihan mielissään!!!! jos tämän odotuksen lopussa ei sitten lirahtelisi:)

Vierailija
6/10 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aivastaessa, yskiessä lirahtaa housuun. Joskus myös nauraessa ja kävellessä, jos on kova pissahätä. Tuntuu, että koko ajan joutuu vaistomaisesti pidätellä. Muutenkin on nyt jo valtavaa painon tunnetta alapäässä rv +25, toinen raskaus siis kyseessä.

Neuvolalääkäri " testasi" sisätutkimuksen ohessa lihaksien kunnon ja totesi saman kuin minä, että aika heikonlaiset! Jotenkin se jumppailu vaan aina jää...ekan raskauden jälkeen ostin kuulat, joilla muistin pari kertaa treenailla...mutta nyttenhän raskauden aikana niillä treenaamista ei suositella, kaipa tässä vaan olisi koitettava alkaa hurjasti treenailemaan lantionpohjanlihaksia. Muakin jännittää kuinka synnytys sujuu, kun on heikot lihakset...saati sitten synnytyksen jälkeen liriseekö pissa koko ajan pöksyyn:(

Vierailija
7/10 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta höpisit äippä_06,ettei niin suositella raskaana ollessa käytettäväksi nuita kuulia, mutta oon jostaki kuullu että 20 viikolle asti voi käyttää,ja aionkin, jos vaan ei tuu mitään ongelmia!

Vierailija
8/10 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valitettavasti. Ostin avuksi smartballsit ja minulle lääkäri antoi luvan käyttää niitä ainakin keskiraskauden lääkäriin saakka, jos ei mitään kummempia tuntemuksia niiden käytöstä tule. Eikä ole tullut. Yksi peruste tälle käytölle oli että saahan sitä seksiäkin harrastaa raskauden aikana eikä siitä ole haittaa. Ja tietysti jos on niin sitten se täytyy jättää väliin. Mulla on pelkona et miten loppuraskaudesta käy jos on näin huonot lihakset...Mut nyt treenaan niitä ahkerasti kaksi kolme kertaa päivässä vartin kerrallaan smartballsien avulla. Ja toivon että pääsen tästä ikävästä ongelmasta eroon ja ehkäpä siitä on hyötyä tuolla kamarin puolellakin ;)

Bumbuli rv 18

Vierailija
9/10 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana. menin ostamaan kuulat ja tänään harjoittelin ekan kerran noin 10min ja sen jälkeen tuli vähän veristä/ ruskehtavaa vuotoa. taidanpa siis jättää kuulat. ottaa sitten synnytyksen jälkeen käyttöön. pitäisikö käydä lääkärissä? voiko tästä olla jotain haittaa?

rv 15+3

Vierailija
10/10 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, kyselinkin noista " kuulista" lääkäriltä vasta joku aika sitten, kun oli itsellä viikkoja +25, joten silloin ei enää suositellut. Hitsi, olisikin pitänyt treenailla niillä alkuraskaudessa :(

Mitenkä muuten treenailette lantionpohjanlihaksia ilman kuulia? Jännitätte ja hellitätte vai jännitättekö joitain sekuntteja (10?) ja sitten rentoutatte ja uusiksi... pöljä kysymys, mutta kysympä anyway ;)

Nyt onkin oikeesti pakko alkaa harjoittelu...muuten tästä ei kyllä hyvää seuraa!