*** Ensikot viikoilla 10 ja 11 ***
[color=Blue][size=3]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Blue][size=2]Aqua80
Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]baulie
Ikä: Kummatkin vm. -85
Kotipaikka: Jyväskylän mlk
Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. 2/2008 lääkäriin, saa nähdä minne tiemme vie!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]-Diina-
Ikä: minä 27, mies 28
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Myös Terolut ollut käytössä. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syksyllä 10/07 suoraan IVF, josta tuloksena negatiivinen. Nyt odotamme PAS:ia tammikuun 2008 lopulla tapahtuvaksi.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Kathy@
Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Killa
Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Koulunäkki
Olen 29-v (vm. 1979) ja mieheni vm. 1978, asutaan Espoossa. Naimisiin me mentiin viime huhtikuussa ja siitä asti on ollut jälkikasvu toiveissa. Alusta saakka on ollut pienehkö epäilys luomuvauvan mahdollisuudesta, koska mun kierrot on olleet sekaisin hamasta menneisyydestä lähtien. Oon syönyt Terolutia kp. 17-26 nyt elokuusta asti ja sillä menkat tulee ihan säännöllisesti. Mun gyne on tuon yks.vastaanoton lisäksi Väestöliitossa duunissa eli on hyvinkin asiantuntija tällä saralla (which is nice...)
Multa on otettu perusverikokeet (kaikki ok) ja kävin lisäks Jorvissa sellaisissa lisäverikokeissa, jotka nekin oli ok. Jorvin lääkäri myös vahvisti tuon oman gynen diagnoosin eli PCO on mun riesa. Nyt sitten homma etenee niin, että meen gynelle maaliskuussa ja silloin kai alkaa noi ovulaation induktio ¿hoidot.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]leijona85
ikä: 22 mies 27
asuinpaikka: turun seutu
yritys aloitettu: 07/06
alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa....
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]MetteMari
Ikää meillä: minä 31, mies 33
Yritystä: ehkäisy jätetty pois 05/02, varsinainen yritys alkoi 09/02
Tutkimukset/hoidot: -04-05 tehty perustutkimukset. Munatorvet mulla auki, pieni endopesäke löytyi, mutta lääkärin mielestä ei vaikutusta. Pesäke kuitenkin poistettu 03/05. Miehen simpat ok. Normaalimuotoisten määrä alentunut, mutta määrä korvaa laatua, joten lekuri määritteli hedelmöittämismahdollisuudet normaaliksi. Kesällä -05 yhdessä kierrossa clomit mukana tuloksetta. Hoidot jäi tuolloin vaiheeseen, sillä aloitin opinnot, eikä ollut aikaa, energia, rahaa hoitoihin. Nyt hoidot alkamassa todenteolla. Eka aika polille maaliskuun alussa, jolloin päätetään jatkot. Meissä molemmissa siis pientä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä ei selitä lapsettomuutta, joten kai olemme kategoriaa selittämättömiä... Plussan plussaa ei ole tiellemme osunut. Jospa hoidoilla jotain saataisiin aikaseksi:)!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Mushu
Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1,5 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]nellamaija
Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Nuutti77
Ikä: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]Oon@77
Ikä: 30 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Sannamary
Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80
Yritys aloitettu: 8/05
Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]s-k-
Ikä: mie -83, mies -84
Kotipaikka: Oulu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]@sunshine
ikää 31, miehellä 26
Ikiomaa vauvelia toivottu 5 vuotta, ainakin..
Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummassakaan, joten monta vuotta ilman tärpin tärppiä on suuri mysteeri kaikille. Mun kierto täydellinen (lähes minuutilleen) ja miehellä kaikki " excellent" . Ensimmäinen inssi tehtiin 10 päivää sitten (luonnolliseen kiertoon), eli nyt kattellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]tatjuska79
ikä: molemmat 28 v
asustellaan savon mualla
taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia
tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Blue][size=2]Vehnis
Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29
Mistä: Kanta-Häme
Yritystä: 12/05 alkaen
Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.
Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.
Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.
Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.
[color=Red][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥
[color=Black][size=2]milka1
Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
EmmaEmilia eli lyhyesti EE
Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bianco
Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuittu78
Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
trixie2
Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
kille75
Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuiskutiusku
Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-piggeliina
Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannis
Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Juliaana-82
Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-ninnuli1-
Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
YksityinenAsia
Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
käärö
Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Afternoon
Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
tuutimari
Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hellikki
Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hapö2
Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
desejo, yleensä vaan dese
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-marge-
Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
VihervaaranAnna
Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
[color=Red][size=2]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Brooke73
Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä 4/2006, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.
Plussa 2/2008, kolmannesta ICSI-hoidosta!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Naksu
Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(
Plussa2/2008!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jessica
Vm: Minä -75, mies -72
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,
2. Ivf 01/08+.
Kommentit (43)
Moi vaan kaikille!
Pitkästä aikaa jaksan tähänkin pinoon kirjoitella.
Meillä on nyt piinapäivät menossa, viime perjantaina saatiin yksi 6-soluinen kyytiläinen matkaan. Nyt siis ekaa kertaa piinailemassa, eka icsi meni reisille, eikä siirtoon päästy. Tätä piinaa ei yhtään helpota se että on hiihtoloma, ei oo oikein mitään tekemistä.
Vilkutukset kaikille enskoille!
-tatjuska pp4-
Voit laittaa mulle postia
buzzlebears@yahoo.com
Laitan sulle sielta sitten mun virallisen spostiosoitteen.
Olis tosi kiva jos jakaisit kokemuksia tan viheliaisen taudin kanssa.
Mulla on loppuviikosta se laakari.
Nuutti (kuumeen ja flunssan kourissa, siks ei nyt irtoa enempaa juttua)
Lyhyesti ON:
Toinen vyöhyketerapiakäynti takana ja jatkan edelleen sinkin(parantaa limakalvoja) ja magnesiumin syöntiä (parantaa mm.aineenvaihduntaa) sekä sitä homeopaattista lääkettä. Ja lisänä vielä viime viikolla aloitettu omenaviinietikan nauttiminen 2-3krt/vrk. Olo ei ainakaan yhtään huono, en osaa oikein sanoa mitään suuntaan enkä toiseen. Viime viikkoinen vyöhyketerapiakäynti osui aika lailla oviksen aikoihin; paras ajankohtahan tuolle käsittääkseni olisi kierron alkupuolella ennen ovista, jotta hyötyisi eniten. Eli tähän kiertoon en ainakaan odotuksia suuremmalti lataa. Tässä kierrossa kyllä selkeästi tunsin nippailuja oviksen tienoilla, joten jotain uskoisin tapahtuneen sillä rintamalla ja saatiin puuhasteltuakin oikeaan ajankohtaan...:)! Liekkö sitten vaan aiempaa tarkemmin kuulostellut kroppaa...? Mutta menkat siis alkamassa tässä loppuviikosta, kp nyt jotain 26/29-32 ja katseet on suunnattu jo uuteen kiertoon... Maanantaina myös käynti lapsettomuuspolilla, et kartoitetaan miten siellä oltas jatkamassa hoitoja...
Eli odotteluahan tää ompi! Jotain hyötyy on ainakin ollut tuosta omenaviinietikasta tai noista pillereistä, et painoo lähtenyt kilo viikossa! Oon vuoden alusta yrittänyt laihdutella, eikä mitään oo tapahtunut silläkään rintamalla ja nyt humpsahti painokin alaspäin. Toki olen lisännyt liikuntaa yms., mut jotenkin tuntuu, et nimeomaan tuo omenaviinietikka hillitsee makean himoja ja mielitekoja yleensäkin tehokkaasti. Ihan pitää ihmeenä pitää! Täällä siis kevennellään, onneksi edes sillä rintamalla jotain tapahtuukin...:) BMI nyt jotain 27,5 kieppeillä ja tavoitteena ois normaalipaino, joten muutaman kilon toivoisin kesään keveneväni...:) Paitsi paras vaihtoehto ois tietenkin se plussa, jolloin unohtaisin keventelyn:)!
Terkkuja kaikille enskoille ja laitelkaahan kuulumisia!
Tulin tännekin kertomaan ultrakuulumiseni. Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta! Tänään olin ultrassa ja kamalasti kyllä jännitti, kun oireita on ollut niin vähän. Ainoa oire on ollut tissikipu ja sekin on nyt vähentynyt melkein olemattomiin. Mutta kyllä siellä ultrassa kaikki oli niin kuin pitikin, sikiö oli ihan sopivan kokoinen viikkoihin nähden ja sydän löi reippaasti. Nyt uskaltaa sitten kai jo hiukan rauhoittua ja yrittää vähän nauttiakin raskaudesta. Tähän asti tämä on ollut pelkkää huolta ja piinaa. Eikä se huoli varmaan tietenkään kokonaan poistu koko aikana, mutta jos se nyt vähän edes helpottaisi.
Viikot olis nyt sitten 7+0 ja laskettu aika 23.10.
Tsemppiä teille kaikille enska-ystäville, uskokaa unelmaanne älkääkä antako periksi vaikka ei heti tärppäisikään! Minä olen elävä esimerkki siitä että sitkeä yrittäminen kannattaa!
Onnellisena ja hämmentyneenä
Brooke
Jessicaa en tainnutkaan onnitella vielä, joten
SUPERHYPER ISOT ONNITTELUHALIT!!
Mielettömän ihanaa, että tuo juna veti meidän vanhat kamut mukaansa!
Meillä ei tällä hetkellä tapahdu tädin kestitsemisen lisäksi mitään, joten pidemmittä puheitta; ihanaa torstaita kaikille!
Oon@
Brooke: Ihania ultrakuulumisia! Onnea vielä ja luottamusta kopallinen raskaustaipaleelle! Kiitos lämpöisistä sanoista. Yritetään muistaa täällä että epäonnistumisten joukkoon osuu onnistumisiakin ja toivoa on!
Oonalle voimia kestitä tätsyä!
Tatjuska: bdbdbd, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Toivottavasti olet jaksanut piinailulta nauttia lomasta!
Killa: Kuinkas remppa ja muutto? Oletko päässyt jo sisustamaan uutta kotia?
MetteMari: Kuulostaa tehokkaalta nuo luomuhoidot. Kiva, että pääsette myös alkamaan hoitosuunnittelut lääkärin kanssa maanantaina!
Nuutti: Kiitos osoitteesta! Voimia parannella flunssaa!
Mushu: Mikä tilanne siellä on? Jänskättää kovasti sinun puolesta!
Vehnis: Pitkän aikaan ei ole kuulunut. Onko kaikki hyvin?
ON: Kuulumisia hoidonsuunnittelukäynniltä. Tänään on tehty suunnitelmat lääkkeellisestä pas-hoidosta seuraavaan kuukautiskiertoon. Ja nyt sitten odotellaan tädin tuloa ensiviikolla ja estrogeeni nappuloiden aloitusta ekana kiertopäivänä. Jos kaikki menee mallikkaasti, huhtikuun alussa päästäneen siirtoon. Nyt jo meinaa jännittää, selviääkö huurunokat sulatuksesta, tutuu että niistä on enemmän huolissaan kuin omista voimavaroista.. hassua. Vaikka kyllä pelkäilen tädinkin tuloa, kun en tiedä millä lääkemäärällä saan olotilan jotenkin kohtuulliseksi. Nyt on kokeilussa litalgin ja panadol/panacod sen mukaan, onko oltava selväpäisenä töissä¿
Lääkäri oli tosi ihana ja selvitti ihan rauhassa meidän tilanteen sekä vaihtoehdot. Miehellekin jäi tilaa kysellä alkioiden selviämisprosentteja;) Ultrassa tilanne näytti ihan hyvältä, kroppa näyttäisi toipuneen ivf:stä. Jostain kai se toivokin nostaa taas päätään.. On tämä sellaista kauhun tasapainoa..
nyt hyvää yötä!
nella
Moi Nallemaija ja muut
Kävin kirjoittelemassa tänne muutama päivä sitten, mutta pitkä teksti häippäs omasta mokasta johtuen bittiavaruuteen ja alkoi potuttaa niin paljon, että en jaksanut heti kirjoitella uudelleen¿
Onnea siis kovasti plussanneille!!!!! Paljon suojelus-Enkeleitä!
Mulle kuuluu ihan hyvää! Olen nauttinut elämästäni täysin rinnoin ilman ylimääräisiä hormooneja!!!
Mulla oli ensimmäiset kuukautiset tuulimunan jälkeen pari viikkoa sitten eli noin 8 viikkoa tuulimunan ja kaavinnan jälkeen. Ja arvatkaa mitä!!!!!!????? Yhtään särkylääkettä en joutunut syömään!!!!!!! Olihan mulla vähän kipuja, mutta niistä selvis kauratyynyllä ja eurytmialiikkeillä!!! Olo oli uskomaton: voiko tämä olla totta kaikkien näiden vuosien ja tuskien jälkeen!!??
Nyt sitten odottelen seuraavia kuukautisia alkavaksi (varmaan viikon sisällä). Jos nekin ovat yhtä ¿ihanat¿, en osaa sanoin kuvailla tunnetta, helpostusta, onnea. Uskon ja tunnen kuitenkin, että aku, eurytmia ja homeopatia ovat tehneet paljon! Sain toisen homeopaattisen lääkkeen, joka on juuri endoon, vasta viime viikolla. Saksasta tulo ¿vähän¿ kesti. Tänään piikitin sitä toisen kerran (laitetaan kerran viikossa). Eilen olin taas akupunktiossa. Lääkäri oli tyytyväinen mun viime kuukautisiin ja usko vahvasti, että seuraavat olisivat vielä helpommat, koska varsinainen endolääkitys on vasta aloitettu.
Tällä hetkellä en halua lähteä IVF-hoitoon. Jos lähdetään, vasta syksyllä. Nyt haluan antaa päälle ja kropalle toipumisen mahdollisuuden ja elää täysillä ilman huolta ja piinapäiviä!
On tässä vastoinkäymisiäkin tullut. Hyvä ystäväni ilmoitti toissapäivänä olevansa 18 viikolla raskaana. Tämä sama ystävä oli kuunnellut 18 viikkoa vuodatuksiani lapsettomuudesta yms. eikä ollut kertonut minulle mitään!! Se loukkasi kamalasti. Oikeaa aikaa tällaisen kertomiseen minulle ei ole, mutta haluaisin kuitenkin tiettää mahdollisimman pian. Olin aika vaitonainen hänelle puhelimessa, vaikka kyselinkin ¿yleiset kuulumiset¿ hänen raskaudestaan ja pyysin kertomaan etenemisestä. Mutta mielessäni oli: ¿Miksi helvetissä sinä olet taas raskaana!!!??? Sinulla on neljä lasta, yksi kuollut vauva, ja abortti reilu vuosi sitten. Olet asunut erossa miehestäsi, yhteen palasitten vajaa vuosi sitten. Ette ole onnistuneet kasvattamaan nykyisiä lapsiannekaan yhteiskuntakelpoisiksi. Miksi ihmeessä te saatte taas vauvan!!?? Te ette sitä tarvitse. Se on väärin!!!! Toivottavasi kaikki ei mene hyvin.
Ja arvatkaa miltä tuntui huomata ajattelevansa noin¿.
Laitoin puhelun jälkeen ystävälleni tekstarin, jossa luki seruaavaa: ¿En tiedä pystytkö olee ottamatta tätä henkilökohtaisesti ja ajattelemaan tän liittyvän enemmän muhun kun suhun, mutta mun on sanottava tää. En oikeestaan halua kuulla sun raskaudesta enempää, en pysty siihen. Se tuntuu niin pahalta ja epäreilulta ja väärältä. Tunne tulleeni petetyksi ja tunnen itseni tyhmäksi, koska olen vuodattanut lapsettomuuttani sinulle 18 viikon ajan sinun ollessa koko ajan raskaana. Olen pahoillani, että sanani varmaan loukkaavat. Mut tää taitaa olla tilanne, jossa moni loukkaantuu. Minäkin loukkaannun ¿vain¿ siitä, että sinä olet raskaana. Mulla on kuitenkin jo nyt sua ikävä, koska tiedän etten pysty puhumaan sun kanssa nyt. Tarviin aikaa. Anteeksi, että en omalta pahalta ololta nyt pysty olemaan tarpeeksi hyvä ystävä¿ Välitän kuitenkin ¿ nyt vain on täysi työ jaksaa itse tämäkin askel eteenpäin. Musta ei riitä muhun nyt..¿
Mietin, että mun tosiaan on voitava sanoa jollekin, joka mua ¿loukkaa¿, miltä musta tuntuu. Ajattelin, että jos tämä on todellista, elinikäistä , aitoa ystävyyttä suhde kestää sen. Tiedän kuitenkin, että ystäväni tiettä jota kuinkin vihani määrän, koska menetti vuosia sitten pienen vauvansa.
Hän vastasi seuraavana päivänä: ¿Tiesin kuinka tieto suoa satuttaa. En olisi halunnut ¿pimittää¿ sulta raskautta, kun yleensä olet ollut se, joka eka asiasta tietää. Mutta yritä ymmärtää, että tämä oli vaikeata mulle myös. Muistan vielä kun eilisen, kun vauvani kuoli. Ja tiedän mitä suru ja viha on. Ja muistan kuinka olit minua tukemassa. Haluaisin, etä edelleen voisit puhua mulle kuten ennenkin, vaikka et nyt siihen pysty ja varmaan vihaan mua ja mä ymmärrän sen. En vain halua, että menetän ystävän. Soita, kun olet siihen valmis.¿
Tähän viestiin vastasin vain: ¿Kiitos- ystäväni.¿ Hän on todellinen ystävä, kun kestää minun vihani¿
En ole vielä hänelle soittanut, en pysyt. Kaikkien vaikeinta on hyväksyä se, että hän on tehnyt abortin muutama vuosi sitten ja nyt on raskaana. Se on niin epäoikeudenmukaista. Mietin, kuinka hän saattoi tehdä sen mulle. Hullua ¿ eihän hän sitä mulle tehnyt. Mutta siltä vain tuntuu. Eniten kuitenkin loukkaa se, että hän ei kertonut¿ Se tosiaan saa minut tuntemaan itseni tyhmäksi ja jotenkin karisuttaaa luottamustani häneen: mina olen puhunut hänelle koko ajan kipeimmästä asiastani, eikä on ole puhunut minulle raskaudestaan. Vaikkakin siitä kertominen on takuulla vaikeaa ¿ oikeita sanoja kun eil ole. Mutta silti.
Nyt annan itselleni aikaa tämän ystäväni suhteen. En minäkään haluaisi häntä menettää, mutta en tiedä pysytynkö koskaan olemaan hänen kanssaan samanlainen ystävä kun tähän asti. En vain tiedä¿
Toinen ärsyttävä tilanne oli joku sunnuntai, kun olimme mieheni kotona. Siellä olivat hänen veljensä vaimokkeineen ja Emma 8kk kanssa. Emma ei enää tee kipeää. Mutta näiden muiden veljien ystäväpiirin on tulossa / on juuri tullut lapsia. Nämä muuta naiset (anoppi, ja kaksi kälyä) puhuivat erittäin paljon siitä, koska kukakin saa vauvan ja koska kukakin on saanut vauvan yms. asiaan liittyvää. Se loukkasi todella paljon. Miksi he eivät voi puhua vauva-asioista, kun mina en ole läsnä. Olin vihaa ja kiukkua täys! Miten he voivat olla niin tyhmiä ja huomioimattomia!!!!????? Ja päätin, että siihen porukkaan en mene ennen kun mieheni on pyytänyt heitä olemaan edes vähän hienovaraisempia minun ollessa läsnä.
Olen oppinut terapian ja varmaan kokonaisvaltaisen tervehtymisen avulla olemaan itsekkäämpi ja tuomaan omat tarpeeni esille. Olen oppinut tuomaan ne esille mahdollsimman korrektisti, ehkä¿. Mutta en kuitenkaan ole oppinut olemaan riittävän itsekäs¿ Usein hyväksyn tilanteen, kuten tuon sunnuntain: Enhän mina nyt voi sanoa, että voisitteko please lopettaa nuo jutut. Enhän mina voi vaatia, ettei minun kuulleni puhuta muiden vauvaelämsätä. Eiväthän he sitä tahalleen tee. En sitten vain mene heidän seuraansa. En tajua, kuinka he eivät ymmärrä. Luulevatko he, että viimeisimmästä keskenmenosta on jo kulunut ¿tarpeeksi¿ eli 3 kk ja viimeisimmästä hoidosta sitäkin enemmän. Luulevatko he, että koska nyt käyn luontaishoidoissa, minua ei enää satuta muiden vauvaonni. Voi paska!!!!!!
Anteeksi vuodatus¿. Ja kiitos!
Sori, kun en vastaile kovin henkilökohtaisesti kelleen. Olen tarkoituksella pitänyt taukoa palstailussa, koska ole halunnut taukoa koko ¿projektista¿. Luen kyllä palstaa välillä ja toivon sydämestäni kaikille kovasti onnea matkaan. Vaikkakin plussanneiden kuulemiset sattuvat aina kuitenkin vähän¿.
Halauksin, Vehnis
Vehnis, kirjoituksesi ja tilanteesi on kuin minun tilanteestani. Tätähän tämä taival on, ikuista tasapainottelua tunteiden välillä. Halauksia ja jaksamista, voin oikeasti sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu.
Lyhyesti omaa napaa, jota kävin jo vahingossa vanhassa pinossa tilittämässä. Minulle siis tehtiin tällä viikolla laparoskopia. Sanotaan nyt tuloksesta näin, että meidän hoitomuoto on IVF ja KOSKAAN ei tarvitse luomuna piinailla mitään.
Toisaalta peli on nyt selkeä ja näillä mennään. Onneksi mieheni on tukenut ja suhtautunut asioihin positiivisesti. Myös lääkäri oli sitä mieltä, että nyt on hyvät saumat onnistua IVF:ssa.
Mitäs muille kuuluu? Meillä tositoimet jatkuvat seuraavien menkkojen jälkeen, jospa sitten taas aktivoituisin palstalle. Sitä ennen yritän saada itseni kuntoon.
Hyvää viikonloppua!
-Diina-
Odottelua edelleen..:-/ Odottelen menkkoja alkavaksi ja odottelen maanataista polikäyntiä. Nyt kp 29/28-32 eli anytime. Sikäli samantyyppinen tilanne kuin vehniksellä, et mäkin aloittanut tähän kiertoon homeopaattisen lääkkeen, jonka pitäs auttaa noihin menkkakipuihin, joten jänskää, et millainen vaikutus tulee olee.. Normisti syön alkuun 3-4 buranaa kahdeksan tunnin välein, muuten oon vuodepotilas. Mulla löytyi kolmisen vuotta sitten pienen pieni endopesäke, joka poistettiin. Muuten en ois arvannut endon olemassaoloa. Toki noi kivut, mutta niitä voinee olla mutoinkin.
Nyt pientä hedaria, joka monesti tulee edellisenä päivänä ennen menkkojen alkua... Pitänee lähteä tästä ulkoilee, kun mahtava ilma ulkona:-)! Sais vaan ajan kulumaan...
Keväiset terveiset MetteMarilta!
ja kiitoksia jälleen onnitteluista! Nyt olen ollut jo paljon huolettomammalla mielellä tämän raskauden suhteen, ja ihan pikkuisen osannut jo nauttiakin! Epätodelliselta tämä kyllä edelleen tuntuu, kun ei ole oikein mitään oireitakaan. No, en valita - mukavaahan se vain on jos ei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista.
VEHNIS paljon haluaksia ja tsempityksiä täältäkin. Minäkin tiedän niin hyvin miltä sinusta tuntuu. Olen itsekin ehtinyt kokea tämän lapsettomuustaipaleen aikana niin moneen kertaan nuo ystävien raskautumiset ja ihmisten tökeröt puheet ja kaiken sen. Voimia sinulle.
DIINAlle myös voimia. Tiedän, miten tyrmäävä tuomio se on, kuulla että ei ole mitään mahdollisuuksia onnistua luomuna. Niinhän se meilläkin on, että ICSI on ollut ainoa toivomme ja sekin onnistui vasta 3. yrityksellä. Peukkuja sulle että teillä tärppäisi nopeammin!
Kaikille muillekin aurinkoisia päiviä ja nopeaa plussaamista toivoen
vanha enska-ystävänne Brooke (7+2)
pitkästä aikaa taas jaksan tulla kirjoittelemaan, ja asiaakin on jonkun verran =)
baulie: kiitos uudesta pinosta, se saa porukan aina uudestaan liikkeelle täällä kun välillä näyttää niin hiljaiselta! mites teidän hoitorintamalla?
tatjuska: tsemppiä piinailuihin! ihanaa kun saitte siirron onnistumaan...toivotaan että jää ainoaksi piinailuksi ja kaveri tarttuu sinuun kiinni hyvin! ilmoittele oireista ja tunteista....
nella: tsemppiä alkavalle hoidolle!
vehnis: tuosta sun raskaana olevasta ystävästä, mulla vähän sama homma, hyvä ystävä kertoi tuossa juuri myös olevansa raskaana, 12viikolla...tavallaan tiesin jo vaikka hän ei ollut mitään kertonut ja toisaalta tiesi heidän yrittävän lasta....tunne oli kuitenkin aikamoinen kun hän sen kertoi, teki mieli itkeä! tämä oma lapsettomuus on jotenkin aiheuttanut sen että on kovin vaikeaa iloita toisen puolesta....vaikka kuinka haluaa iloita ja olla onnellinen toisen puolesta niin ei se olekaan niin helppoa....illalla oli kotona pakko itkeä, en tiedä oliko sitä ettei itse ole raskaana vai se etten osaa kunnolla iloita ystävääni. hänkään ei ollut aikaisemmin uskaltanut kertoa eikä nytkään oikein tiennyt miten sen sanoa mutta olen kuitenkin onnellinen kun sen kertoi, pahemmalta se olisi tuntunut jos ei kertoisi ollenkaan ja peittelisi asiaa vaan...no, me oltiin puhuttu että tultaisiin samaan aikaan raskaaksi niin mun pitää nyt sitten kiiruhtaa niin päästään ainakin jonkun kuukauden olemaan raskaana yhdessä =)
ON: huomenna aukiolotutkimus tyksissä, siitä sitten jos kaikki hyvin, niin katsotaan onko niitä nyt varmasti niitä luovutettuja siittiöitä ja suunnitellaan inseminaation ajankohtaa...ostin nyt jo yhden ovistestin että harjoittelisin tässä kierrossa (seuraavassa kierrossa kun vasta inseminaatio olisi) Sanokaas siis, ohjeissa lukee että testi tulee tehdä klo 10-20 välillä niin että edellisesti vessakäynnistä on kulunut vähintään 4 tuntia, tarkoittaako etten voi tehdä testiä esim. klo 6 aamulla herätessäni? päivällä kun tulee käytyä kyllä tiheämpään vessassa niin tuo 4 tuntia voi olla hieman vaikeaa...kertokaa!!!!
ainoa mitä tässä nyt pelkään on että musta löytyy jotain, jolloin homma menee vielä vaikeammaksi, tai vaikka mulla kaikki ok, niin inseminaatiohoidon onnistumisprosentti on vain 15-20. eikä siittiöistä koskaan tiedä selviääkö sulatuksesta =( sekin, ettei täällä ole oikein ketään samanlaisessa tilanteessa....meidän ongelmat kun taitavat olla sieltä harvinaisuuksien päästä =(
on minulla kuitenkin yksi ilouutinenkin, me ostettiin talo! iso ihana omakotitalo kaupungin ulkopuolelta maaseudun rauhasta! se vie onneksi osan ajasta ja energiasta, mutta toisaalta sinne olemme suunnitelleet myös lastenhuonetta...jos sitä nyt kukaan tulee koskaan tarvitsemaan....
meinataan pientä remppaa tehdä, aloitetaan kesäkuussa (siihen se loma sitten meneekin)ja heti kun kaikki on valmista niin päästään muuttamaan ja minä pääseen sisustamaan koko talon =) töitä pitäisi saada jostain läheltä, varmaa paikkaa ei vielä ole...mies jatkaa samassa firmassa, työmatka vaan pitenee hieman...
että tällaista tällä kertaa,
mukavaa alkavaa viikkoa,
leijona
Hellurei kaikille!
Leijona: Onnea uuden talon omistajalle! Toivottavasti pääset heti sisutamaan sitä lastenhuonettakin :) Tsemppiä huomiseen, pidän peukkuja, että kaikki on ok.
nella: Kerkesin juu hieman lomaillakin, käytiin Puijolla mäkihyppykisois palelemas ja syömäs makkaraa.. :) Joko pääsit aloittamaan lääkityksen?
MetteMari: Sulla oli käynti siellä polilla, mitään uutisia?
Brooke: Olipas hyviä ultrakuulumisia, nauti vielä oireettomuudesta kun voit :)
Vehnis: Mukava kuulla että akupunktio ja homeopatia ovat auttaneet, eikä tarvii särkylääkkeitä popsia. Tauko tekee teille varmasti hyvää, teillä ollut todella rankka vuosi takana ja ei kai tuo kroppakaan kestä määräänsä enempää noita kaikenmaailman hormooneja. Yritä nauttia oireettomuudesta, toivottavasti se jatkuu..
Diina: Tiedän tuon tunteen ettei luomuna koskaan mahiksia, meillä vaan vika toisessa osapuolessa. Meni aluksi maa alta, mutta kun siitä toivuttiin, niin huomasi että nuo sänkypuuhat alkoi olemaan rennompia, kun ei tarvinnu enää kalenteria ottaa mukaan.. Mutta hienoa että pääsette heti hoitoihin eikä tarvii odotella pitkään.. Tsemppiä!
ON: Täällä piinapäivät vähenee pikkuhiljaa, perjantaina veritesti, saa nähä pystynkö olla testaamatta aiemmin.. Mies on jo nyt innoissaan, mun kuppikoko on kasvanu ainakin yhdellä pykälällä :) Ovat kyllä ihan pirun kipeet, hyvä kun kärsii koskea. Yks päivä yritin, huom. YRITIN syödä suklaata, mutta ei oikein maistunu, normaalisti syön kerralla levyllisen. Muuten ei sen kummasempia oireita, mitä nyt tiuskii isännälle joka pikku asiasta.. Viimeistään perjantaina lisää, verikokeen tuloksen jälkeen...
-tatjuska pp10-
Polikäynti takana ja kp:kin vaihtui 32/28-32 kp1... No, täysin odotettavissa, vaikka toki aina pieniä toiveita. Nyt kun aloitin tuon vyöhyketerapiankin, et jotain " hoitoo" oli jo tähän kiertoon...:-) Tosin eka hoito oli vasta oviksen tienoilla, et vasta tähän kiertoon voi jotain apua siitä oottaa.
Polikäynniltä Menopur ja Pregnyl reseptit matkaan ja inssillä lähdetään liikenteeseen. Vaikka jo seuraavaan kiertoon, mut taitaa osua juurikin pääsiäiselle, joten siirtynee seuraavaan kiertoon. Toisaalta tähän kiertoon on jo noi vyöhyketerapiahoidot, homeopaattiset lääkkeet ja täsmävitamiinit, et olen sikäli tyytyväinen. Inssiä noilla hormoneilla voidaan kokeilla kuulemma pariinkin kiertoon putkeen..
Ihan hyvissä fiilareissa siis, vaikka kp1...:-)
Mette
Ensiksikin, kiitos kaikille tsempittelyistä ystäväni suhteen. On niin helpottavaa, kun joku ymmärtää paremmin kun hyvin.. En ole vielä ollut yhteydessä ystävääni siksi, että vielä on kiukkua ja vihaa sen verran, että pelkään sanovani jotain, mitä kadun. Siis jotain sellaista, mikä ei kuitenkaan mun oloani millään lailla helpota eikä tilannetta muuta, mutta joka loukkaisi ystävääni. Mietin hanta kyllä lähes joka päivä, koska olisi mukava puhua hänen kanssaan ¿ jos tilanne olisi toinen. Hänen raskauttaan en mieti, en pysty.. Siksikään en halua soittaa vielä..
Niin, siis toiset menkat alkoi lauantaina eli kierto 23pv, aika hyvä. Niin nämä, kun edellisetkin menkat ovat olleet oudot eli ihan erilaiset kun koskaan ennen: pieni kipuilu alkoi perjantaina, paperiin jäi vuotoa lauantaina, vähän enenmmän vuotoa sunnuntaina ja nyt tänään ollut enemmän ja samalla illalla vähenemään pain. Vatsa on ollut sekaisin. Käyn siis jöötillä monen monta kertaa pv:ssä, koska tuotosta tulee niin vähän (huomaattekos, myös lapsettomat voivat harrastaa kakka-juttuja ;o). Mutta mulla ei ole ulostuskipuaja, niin kun ennen näitä luontaishoitoja!!! Särkylääkkeitä ei edelleenkään ole mennyt ja nämä menkat ovat olleet edellisiä kivuttomapia. Voi ihanuus! Olen todella kiitollinen tästäkin ihmeestä. Jos en lasta saa, en saa. Mutta eipähän ainakaan tarvitse elää hirmusten endo-kipujen kanssa. Ja sekös muuttaa elämää!
MetteMari: mitä homeopaattista saat? Minä saan sellaista kun Iscador injectiona, jota pistetään kerran viikossa ja Menodoron tippoja (näitä ei oteta kuukautisten aikana). Ja sitten käyn siellä akupunktiossa ja eurytmiassa. Mun lääkäri sanoi, että lääkkeitä ja homopaattisia voi käyttää yhtä aikaa, mutta että ns. normaalit lääkket heikentään homeopaattisten tehoa. Hän on kuitenkin siis yleislääketieteen erikoislääkäri, homeopaatti, akupunktiolääkäri ja on sitä mieltä, että kaikkia hoitoja voi käyttää rinnakkain.
Brooke73: täällä peukutellaan, että kaikki menee hyvin ;o)
Tatjusta: jaksamista piinailuun, toivottavasti tulos on toivottu!!!!!
Leijona: kiva, että olet saanut muuta ¿pakollista¿ ajateltavaa. Yritä olla huolehtimatta niistä ¿mahdollisista¿ asioista joita voidaan löytää sinusta tai miehestäsi. Tässä kun on ihan tarpeeksi huolehdittavaa niissä asoissa, jotka on jo todettu. Tiedän, että se on helpommin sanottu kun tehty!!!! Voi kun vain osaisimme sen!
Diina: kun me ollaan lopetettu tämä ¿raskaaksi yrittäminen¿ sähkyhommissa, seksistäkin on löytynyt taas hohtoa ja mielenkiintoa. Ehkä tekin löydätte seksistä jotain uutta ja erilaista, kun sitä ei tarvitse ¿tehdä vain tullakseen raskaaksi¿. Eihän tämä nyt varmasti lohduta, mutta ehkä ajan myötä pystyt ajattelemaan niin?
Nyt pitää mennä iltapalalle ja petiin.
Kiitos kun taas ¿kuuntelitte¿!
Vehnis
voiskohan joku pikaiseen paljastaa mulle noi ovistestin salat!!!!
eli voiko sen tehdä jo aamulla klo 6 vai pitääkö se tehdä 10-20 välillä niin kuin ohjeissa sanotaan!!???
apua, kun huomenna pitäisi eka tehdä enkä tiedä mistään mitään =(
Mushu
Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl inssit 1/08->nega, ja 2/08->plussa
Plussa!!!
Ei millään meinaa uskoa todeks, mutta plussa se on. Eilen oli vielä haamu, mutta tänään ihan selkee plussa. Mutta nyt päästiin taas ihan uudelle pelko tasolle, kun pääsee jännään kuinka käy. Pääsiäisen jälkeen on eka ultra.
Huh!
T:mushu
[color=red]Mushu!!! Ihanaa, mahtavaa ja kaikkea muuta mukavaa :) Paljon onnea ja kaikkea mitä nyt yleensä toivotellaan tulevalle 9:lle kuukaudelle!!!
Pelko on varsinkin pitkään yrittäneillä matkassa pitkään... Mutta eiköhän fiilikset teilläkin muutu pikkuhiljaa rennompaan & luottavaisempaan suuntaan :)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=black]ON: Tänään kp 1, kierrolle tuli pituutta 27 pv. En tippunu korkeelta, joten pettymyskään ei ole suuri... Lähinnä tämä vetää mielen mietteliääksi...
Laitan toiveet siis joulukuun & samalla loppuvuoden vauvalle :)
Paljon paljon onnea mushulle plussasta!!! ihanaa!!!!
tuntuu tänään muutenkin olevan aika hyvä päivä, mulla oli se aukiolotutkimus ja mulla kaikki hyvin, SIIS KAIKKI HYVIN!!! ihanaa!!!! päästään heti seuraavas kierros inseminaatioon siis mikäli siittiöt kestävät sulatuksen ja ajankohta ei osu viikonlopulle!!! nyt odottelen jo innoissani tädin tuloa (menee kuitenkin vielä 3 viikkoa) mutta ekaa kertaa elämässäni kun mä oikeasti haluan niiden tulevan että päästään ihan oikeasti yrittämään raskautta!!! sitten kun täti nyt kerran vielä viitsisi tulla niin sitten en häntä enää kaipaisikaan....
vähän on outo olo tuon tutkimuksen jälkeen, varmaankin nuo burana600 ja tuo ihana asia että kaikki on minussa hyvin ja raskautta voidaan inseminaation avulla yrittää!! =) sain jonkun reseptin jotain hormoonia jonka pitäisi tasoittaa kiertoa kun mulla heittelee jonkun verran...nyt vain sitten odottelemaan....mieli on huipussa ja pitkästä aikaa tunne että kyllä se tästä ja pian saadaan raskaustestiinkin se plussa ja päästään sitten heti suunnittelee lastenhuonetta siihen uuteen kotiin!
oikein aurinkoista päivää kaikille enskoille, toivottavasti tämä päivä tuo monelle muullekin jotain hyvää!!!
leijona
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=56&m=12486828&p=1&tmo…
Yläpuolella siis viikot 8 & 9.
Jospa tämä uusi pino innostaisi meitä kirjoittelemaan :) Nellamaija taisi tuonne edelliseen pinoon jotain raapustellakin!
-baulie-