Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suolalamppuun hurahti hän!

Vierailija
04.03.2008 |

Sain suolalampun eilen lahjaksi, ja olen siihen aivan retkahtanut. Se on todella kaunis, ja nyt aion hommata myös lastenhuoneeseen samanlaisen. Kuulemma puhdistaa ilmaa samalla. Jännittää onko siinä mitään perää. Onko kokemuksia kellään? Samalla mietityttää tuo suola muutenkin, luin aiheesta Saltlife- sivuilla ja ajattelin heittää myrkkysuolat roskiin. kiinnostava aihe, kevyttuotteethan on jo todettu jenkeissä tosi vaaralliseksi, ja täällä niitä vetää koko kansa, silti tosi ylipainoista väkeä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samalla mietityttää tuo suola muutenkin, luin aiheesta Saltlife- sivuilla ja ajattelin heittää myrkkysuolat roskiin. kiinnostava aihe, kevyttuotteethan on jo todettu jenkeissä tosi vaaralliseksi, ja täällä niitä vetää koko kansa, silti tosi ylipainoista väkeä.

Nimenomaan! Suola on pilattu, sokeri on pilattu, puhumattakaan kaikista niistä lisäaineista ja valmisruuista mitä meille syötetään. Jopa leipään täytyy tunkea niitä lisäaineita. Ja kaikkein enitenhän niitä saa limsasta, karkeista, kekseistä ja jätskistä- siis lasten herkuista!

Himalajan suolaa meillä muuten jo pitkään käytetty, tavallinen suola on sitä paitsi myrkkyä, myös tosi PAHAA.

Vierailija
2/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan kuullutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HImalajasuolaa meilläkin käytetään (aika vähän suolaa ruokaan lisätään) ja luomua muutenkin paljon.

Vierailija
4/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue suolalampusta vaikka sieltä saltlifen sivuilta, siellä on aika hyvin kerrottu. siis lohkare suolaa jossa on sisällä valo, myös tuikkulyhtyjä samallal idealla, ja sellaisiakin haluan.

mun mielestä tosi mielenkiintoinen juttu, en vaan siitä toimivuudesta osaa vielä mitään sanoa, mutta kaunis ainakin.

Vierailija
5/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoristosuolakin on periaatteessa merisuolaa, se on tiivistynyt siitä ensimmäisestä alkumerestä joskus miljoonia vuosia sitten. suolateollisuus toimii siten (syystä jota en käsitä) että se jalostaa ja puhdistaa suolan niin, että siitä otetaan kaikki mineraalit ja alkuaineet pois, ja myy ne isolla rahalla lääketeollisuuteen. joka laittaa ne purkkiin ja myy meille. noissa aidoissa luonnonsuolissa on kaikki tallella, ja siinä muodossa että ne imeytyy kehoon. jännää!

Vierailija
6/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

noissa aidoissa luonnonsuolissa on kaikki tallella,

Vierailija
7/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolalampun statusarvo on samaa tasoa laavalampun kanssa. Mutta minustakin ne on kivoja!

Vierailija
8/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anopilla on niitä vissiin joka huoneessa. hän on kärsinyt tosi kauan astmaoireista, ja väittää että nämä ois helpottanut. mun mielestä se valo joka niistä tulee on tosi kaunis, sellainen lämmin.

Vierailija
9/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

susirumiahan ne on! Siis sisustuksellisesti. Mutta niitä voi pitää jossain jemmassa, makkarinnurkassa tai siirtää kokonaan piiloon kun tulee vieraita... Ihan järkyn näköinen oli " livenä" . Äitini sellaisen juuri hankki. Mutta jos siitä jotakin apua on, niin miksi ei (vrt. ilmankostutin - ruma mutta kai joskus tarpeen).

Vierailija
10/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ne on siinä mielessä hienoja, ettei niitä ole mitenkään muotoiltu, ikäänkuin luonnon taidetta. Erilaisia, ja jos ne vielä on terveellisiä niin lisää plussaa. Nää on toki makuasioita, eikä varmaan tarvi kysyä sisustusasiantuntijoilta mielipidettä- jokainen muodostaa sen ihan itse jos pystyy. Itse olen noissa trendijutuissa vähän vastakarvaan- mitä enemmän designia ja kallliimpaa hintaa, niin tuntuu että siinä vaan taas trendit ja raha sanelee mitä pidetään hienona ja mitä ei.

Vierailija
11/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut suolalamppu jo pitkään, ja joka kerta kun tulee vieraita jotka ei oo ennen käynyt, niin siitä puhutaan, ja kaikki sitä on ihaillut. Mä en ole siihen kahteen vuoteen kyllästynyt, pari muuta lamppua on kyllä saanut lähteä siinä ajassa. Makuja on monia.

Vierailija
12/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia on ne erilaiset kidekivi" koristeet" , jotka on siis luonnollisen muotoisia. Eihän se, että jokin on " luonnollisen näköinen" tee siitä hyvännäköistä?! Mutta tosiaan, makunsa kullakin. Ja on muuten suolalamput muotoiltu, onhan ne jo alunperin lohkaistu isommasta palasta jne...

Vierailija:

Mielestäni ne on siinä mielessä hienoja, ettei niitä ole mitenkään muotoiltu, ikäänkuin luonnon taidetta. Erilaisia, ja jos ne vielä on terveellisiä niin lisää plussaa. Nää on toki makuasioita, eikä varmaan tarvi kysyä sisustusasiantuntijoilta mielipidettä- jokainen muodostaa sen ihan itse jos pystyy. I

Vierailija
13/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä hain niiden varastolta, mut se oli hämeenlinnassa.

Vierailija
14/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on varaa tollaiseen huijaukseen, sitten on varaa designiinkin. Ostan mieluummin esteettisesti kauniita esineitä kuin paljon krääsää

Vierailija
15/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös monet huonekasvit puhdistaa ilmaa! esim. rönsylilja.

Ihme juttuihin pitää hurahtaa..

Vierailija
16/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on käytetty iät ja ajat ties mihin, joten humpuukia se ei ainakaan ole. ja suolahuoneetkin on kova sana nykyään.

Vierailija
17/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei noita saa tyylikkästi muotoiltuina. Tuo suolatuikku vielä menettelee, mutta lamput ovat ihan karseita.

Vierailija
18/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tavallinen merisuolakin käy, mutta se lämpö on oleellinen juttu koska se aktivoi sen suolan.

ja mitä tulee himalajan suolaan, niin luepa toi www saltlife fi, siellä on kerrottu mitä eroa tavalliseen suolaan- mä olin aika ällistynyt, ja oon nyt lukenut vähän lisääkin asiasta. todellakin on eroa!

Vierailija
19/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tulee tosta lampusta iloiseksi, ehkä jopa terveemmäksi niin mitä huijausta siinä on? ja kaikki jotka on niin fiksuja että ymmärtävät välttää mahdollisimman paljon teollisia elintarvikkeita kuten pöytäsuolaa, ymmärtävät varmaan mistä kyse. mielestäni noi ei kauhean kalliitakaan oo..

Vierailija
20/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys on ioneista ja niiden neutralisoitumisesta. Jossain tutkimuksessa joskus luki että suolakaivosten työntekijät oli paljon terveempiä kuin muut kaivostyöntekijät, ja sen jälkeen on alettu näitä juttuja enempi tutkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä