Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaudutko perhekerhoon?

Vierailija
03.03.2008 |

Meikkaatko perhekerhoon mennessä ja puetko lapset kauniisiin vaatteisiin vai menetkö niissä kotivaatteissa, jotka ovat päällä?

Olin yllättynyt, kuinka laittautuneita jotkut äidit ovat perhekerhossa: hiukset laitettu, meikkiä, hameita, koruja. Itse kuljen farkuissa ja villapaidassa. Jos laittaudut perhekerhoon, niin mikä syy? Siellähän on vain kotimammoja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä meikkaan ja laitan siistit vaatteet aina kun lähden ulos. Samoin lapsi on siististi puettuna ihmisten ilmoilla.

Vierailija
2/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastakkaista sukupuolta varten tarvitsisi laittautua......

Mieluummin mä katon puthtaita iloisia siistejä laitautuneita mammoja siellä kun rasvatukka jussipaitoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten? Työssä käyvien naisten? :D Huvitti tuo lisäys " siellähän on vain kotimammoja" ...

Ja kyllä, minä kampaan hiukseni ja meikkaan kevyesti vaikka olisin kotona lasten kanssa. Ja pidän paljon hameitakin kotona.

Vierailija
4/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaan hiukseni ja meikkaan kevyesti. Lapset saavat puhtaat nätit vaatteet, kynnet on leikattu, nenä ei vuoda räkää ja hiukset ovat puhtaat ja siististi.

Vierailija
5/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirteämmäksi, kun meikkaan. Lähikauppaan kyllä raahaudun usein " peikkolookissa" ja toivonm ettei tule kauheasti tuttuja vastaan.

Vierailija
6/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pyritään kotonakin olemaan kauniisti puettuja, tukat kammattuina ja puhtaina. Äidillä on jopa meikkiäkin.

Mä en oikein ymmärrä miksi pitää olla rumasti puettuna. Samalla vaivalla kun iskee ne rumat päälle, voi laittaa esim. sointuvat värit. Rumia vaatteita meille ei hankitakaan.

Vierailija
7/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ilahduttaa minua itseäni ja ajattelen myös muita. Kun vietämme lasten kekismää luolapäivää kotona. olemme ihanissa lököisissä oloasuissa, kietaisupaidoissa ja missä sattuu villasukissa. Eihn niin voi minnekään mennä. En ole kotona koskaan farkuissa tai kauluspaidfassa

Vierailija
8/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitan himpun paremmat vaatteet, kuin tavan kotivermeet. Meikkaan ja laitan tukkani.

Tytöillä on myös paremmat vaatteet päällä, jopa näin talvella ihan hame tai mekkokin!!!!!

Meillä on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän tilanteita, joihin voi pukeutua paremmin, niin toi perhekerho on hyvä syy ;). Eipähän mene hukkaan ne lahjaksi saadut hamoset ja mekotkaan!!

Musta on ihana välillä laittautua. Ihan vaan vaikka sitten kotimammojen iloksi.

Vierailija
9/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin vaan s-marketissa ja kahvilla, niin oli mulla nätti tunika ja puinen kaulakoru+rannerenkaat, meikit ja hiukset ojennuksessa.

Tarhapöllönä liikun vaan kovilla pakkasilla(pipo päähän ja toppahousut jalkaan-asenne) tai kotipihalla.

Vierailija
10/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina suihkussa perhekerhoaamuina, että hiukset olisivat puhtaat (yleensä käyn illalla suihkussa, mutta jo aamulla hiukset ovat likaisen oloiset).

Laitan vähän paremmat vaatteet päälle.

En meikkaa (Meikkaan vain, jos lähden illanviettoihin tai muihin juhliin).

Lapsen puen tavallista huolellisemmin.

Siinä perhekerhossa missä minä käyn, siellä on äitejä, jotka ovat huoliteltuja kotirouvia, mutta löytyy myös verkkarikotimammoja.

Vierailija
11/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haiseekin ihan kuin ainoa kokovartalopesu olisi se viikottainen sauna. Kammottavaa.

Meikkaan, kiharran tai suoristan hiukset, laitan kauniit vaatteet päälle, ja jopa laitan koruja tai huivin hiuksille tai muuta. Huvittaa ne kateelliset ja paheksuvat tuijotukset selän takana kun mörököllit vatsamakkaroineen vanhoissa rytkyissä ja poninhännissä ja rasvaisissa rilleissä röhnöttää yksinään nurkassa hiljaisen jurottaja Eetun kanssa. Ihan tosissaan mammat, voi sitä nyt harjan vetästä tukan läpi aamulla, ei se niin vaikeeta ole, ja jotain peiteväriä mustille silmänalusille. Huh, onneksi en ole ikinä päästänyt itseäni siihen kuntoon, yäk.

Vierailija
12/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten aina kun poistun kotoa, pesen ja föönaan hiukset ja meikkaan vähän. Jos olen räjähtänyt, se vaikuttaa itsetuntooni ja ei ole kiva olla ihmisten ilmoilla suttuisena.

Vierailija
13/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän hiukset ja kiinnitän lakalla (ohuet hiukset menevät minne sattuu muuten, myös takkuun.)

Käytän kevyesti peittävää värivoidetta sillä ihoni on läikikäs sekä käännän ripset ja käytn ripsiväriä sillä ripseni ovat vaaleat ja silmät haileat.

Aikaa tähän menee sellainen 5-6 min.

Päälle puen melkein aina t-paidan (naistenmallisen) ja ohuen neuletakin ja näitä riittää erivärisinä. Helppoa ja vaivatonta olla siisti ja huolliteltu, aina.

Vierailija
14/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hiljaisen jurottaja Eetun kanssa. Ihan tosissaan mammat, voi sitä nyt harjan vetästä tukan läpi aamulla, ei se niin vaikeeta ole, ja jotain peiteväriä mustille silmänalusille. Huh, onneksi en ole ikinä päästänyt itseäni siihen kuntoon, yäk.

Ja ihan tiedoksesi, se " jurottaja-Eetu" voi olla hitaastilämpiävä tai muuten vain ujo lapsi, joka ei todellakaan kaipaa sinun halveksuvia katseitasi.

T. Äiti, joka pukee itsensä ja lapsensa siisteisiin vaatteisiin perhekerhoon lähtiessään ja joka meikkaakin arkimeikin (joskus tukka ponnarilla ja joskus ei, puhtaana kuitenkin). Siellä istuin läskimakkaroineni ja tummine silmänalusineni jurottaja-lapseni kanssa, en tosin nurkassa vaan iloisesti jutellen muiden äitien/isien kanssa

Vierailija
15/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tietenkin meikkaan ja pukeudun hyvin myös perhekerhoon tai meilläpäin se on kylläkin perhekahvila. En mitään juhlavaatteita laita, mutta normaalit arkivaatteet, missä voisin mennä kaupungillekin vaikka tapaamaan ystäviä. Ei se että muut osallistuja on kotiäitejä tee tilaisuudesta yhtään sen huonompaa.

Vierailija
16/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa en normaalistikaan.

Kyllä meidänkin perhekerhoissa näkee ylimeikattuja mammoja niin, että pakkelia on pitkin naamaa sentin kerros. Sillä ei ole väliä, meikkaavatko vai ei, mutta ehkä vähän vähemmän vois käyttää ehkä jotain meikkivoidetta, on meinaan aika yliampuvaa joillain..

Vierailija
17/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa vai oletteko niin superkauniita ilmankin? Täydellinen iho, tummat ripset jne.?

Vierailija
18/20 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaudun muutenkin aina kun lähden. Tosin mulle se laittautuminen = siistit vatteet (esim. farkut, siisti t-paita/neule) ja meikki (vie max 5 min). Lapselle vaihdan siistit vaatteet myös aina kun menemme muualle kuin pihalle (vie aikaa ehkä 10 min ja hoituu osin samaan aikaan kuin oma laittautumiseni). Eli ei vie paljoa aikaa tai energiaa.

Ja laittaudun siksi koska se on kivaa! Joskus laittaudun vaikka olen ihan vaan kotona :)

Vierailija
19/20 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutenkin arkena lähtiessäni ihmisten ilmoille, en mitenkään erityisesti. Eli laitan tavalliset, siistit arkivaatteet, kampaan tukan ja ehkä vähän ripsaria , etten ihan siinä maidontahrimassa t-paidassa lähde :)

Vierailija
20/20 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meillä on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän tilanteita, joihin voi pukeutua paremmin, niin toi perhekerho on hyvä syy ;). Eipähän mene hukkaan ne lahjaksi saadut hamoset ja mekotkaan!! "

Ei kaikkea tarvi pohtia niin vakavasti :)