Nimiä pähkäilemässä - apua!
Moikka!
Mietiskelen pienokaiselle nimeä. Haluaisin sen olevan jollain tapaa perinteinen. Sukupuoli ei ole tiedossa, joten olen miettinyt molempia. Sukunimi on Ka-alkuinen. Kalskahtaako pahasti jos etunimi päättyy samaan tavuun: ka-ka-ka....
Kertokaa mielipiteitänne ja tietty nimiehdotuksia otetaan vastaan :)
Poika:
Markus Anton
Veikka Samuli
Perttu Topias
Atte Matias
Tyttö:
Helka Susanna
Hilda Karoliina
Erika Alissa
Annu Karoliina
Essi Katriina
Nämä nimet on miellyttänyt.... Toiset nimet ei perustu mihinkään, joten niiäkin on valtava kirjo... Olis tosi kiva, jos saisin teiltä vähän vinkkiä ja palautetta. Kiitos paljon vastauksista!! :)
Kommentit (6)
Veikka on ihana pojan nimi. Paljon komeampi kuin nuo muut!!
Ehdottomasti Veikka!!:)
Ja tytön nimistä Helka tai Hilda!!! Ihania vanhoja kauniita nimiä!!
Mielestäni ei haittaa, vaikka estunimi päätty -ka ja sukunimi alkaa myös -ka.
Esim- Helka Kallonen ei kuulosta mielestäni ollenkaan pahalta!
Veikka on veikka pojan nimi, mutta mun on vaikea kuvitella Veikka-nimistä miestä...En tiedä miksi, vaikka onhan esim. se vuorikiipeilijä Veikka Gustafsson.
Perttukaan ei kuulu suosikkeihini, tulee jostain syystä aina torttu ja peruna mieleen.
Markus on ehdotuksistasi kivjoin pojan nimi, samoin Topias, jota ehdotat 2. nimeksi. Entäpä jos Topias tuliskin etunimeksi?
Tyttöjen nimistä minäkin pidän Helkasta ja Hildasta, jälkimmäisestä eniten.
Veikka Samuli miellyttää minua eniten ehdottamistasi pojan nimistä. Toki jos sukunimi on Ka-tavulla alkav voi se vähän töksähtää. Esim. Veikka Katainen on aika ka-ka ;) Mutta jos sukunimenne on Ka-alkuinen, mutta ensitavo on muu, ei tu juurikaan haittaa, mm. Veikka Kallio ei kuulosta yhtän huonolta.
Tyttöjen nimistä pidän eniten Hildasta. Karoliina ei niinkään mieluinen, mutta Katriina on tosi kaunis! Hilda Katriina voisi olla minunkin tyttöni nimi ;) Helka on myös jännällä tavalla uus-vanha nimi, josta en osaa sanoa tykkäänkö vai en. Itse en ole pikkusia Helkoja tavannut, vaan kaikki tietämäni ovat mummoikäisiä.
Veikka ja Helka ja Hilda on myös omia suosikkeja, joten hauska saada vahvistusta tälle. Vielä kun saan miehenikin niihin mieltymään ;-) Pitkään Markus oli suosikki, mutta Veikka tuli takavasemmalta ja meni kärkeen. Topias on kans kiva, mutta kun tuttavalla on saman niminen, niin en voi sitä etunimeksi antaa.
Toiset nimet Samuli ja Katriina löytyy suvusta, joten ne on kyllä sillain suosikkeja, mutta etunimi ratkaisee senkin, että mikä sitten sointuu parhaiten.
Kaunis kiitos vastauksista! :D
Mä tykkään näistä ehdotuksista eniten pojista tuosta Veikka Samulista ja Perttu Topiaksesta :) Kivoja mietelmiä.
Tytöistä suosikeiksi nousee tuo Helka Susanna joka on aivan ihana ja samoin pidän Hilda Karoliinasta