Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

turvotuksesta...

25.11.2008 |

tyhmä kysymys :D

Mulla on raskausviikko 38 menossa ja turvotusta on ollut jaloissa jo pidemmän aikaa mutta viimeyönä heräsin siihen että käsiä särki ihan tajuttomasti! Sormet oli turvonnut niin ettei niitä voinut taivuttaa ollenkaan! Onks tää joku loppuraskauden tavanomainen vaiva vai pitäiskö olla jotenki huolissaan..? Onko muilla kokemuksia?

Mietin myös olisko sillä jotain yhteyttä kun eilen illalla tunsin miten vauva laskeutui alaspäin ja lantiossa ja häntäluussa asti tuntui painetta...onkohan synnytys lähellä...

ylläripylläri

Kommentit (2)

1/2 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. varsinkin jos se on lyhyessä ajassa (päivä tms.) lisääntynyt selvästi. Varsinkin jos yhtään liittyy päänsärkyä, ehdottomasti kannattaa mennä näytille. Jos paineet korkeat ja pissassa valkuaista, luultavasti kyseessä raskausmyrkytys.

Mutta tosta laskeutumisesta se voi myös osaltaa johtua.. Ite ainaki kyllä kävisin äitipolilla näytillä ihan varmuuden vuoksi. Tai siis kävinkin ekaa odottaessa kerran, kun turvotus lisääntyi ja päätä vähän särki. Ei kuitenkaan onneks ollu mitään vakavaa.

Tseppiä viimeisiin päiviin! Luultavasti synnytys on suht lähellä jo :)

Leeti rv 25+6

Vierailija
2/2 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo pidempään ollut turvotuksesta johtuvaa käsien puutumista ja kipuilua. Pahimmillaan vaiva on öisin. Myös minulla tuntui tuossa pari päivää sitten kuin vaavi olis laskeutunut/kiinnittynyt kunnolla ja sen jälkeen onkin yöt olleet yhtä tuskaa. Aiemmin olen saanut hoidettua käsiä hyvin joko kylmägeelillä/-pussilla tai sitten kipulääkkeillä, mutta nyt ei nekään auta. Ainoan avun olen saanut lähes istuma-asennossa nukkumisella.

Eilen oli juuri neuvola ja ainakaan minulla vaiva ei johdu raskausmyrkytyksestä. Pissanäyte oli puhdas ja verenpaineet hyvät niin kuin koko raskauden ajan on ollut. Yksi vaihtoehto tosin on tuo raskausmyrkytyskin ja itsekin olen kerran asiasta soitellut neuvolaan kun turvotus lisääntyi mahdottomasti yhtäkkiä. Sain ohjeeksi mittailla kotona verenpaineita, kun mittari kotoa löytyy. Ei niissä paineissa kuitenkaan mitään ollut ja turvotuskin helpottui hieman kun join vettä todella reilusti ja varoin oikein extra-tarkkaan suolan syömistä.

Minulla on tosin ollut jo ainakin pari kuukautta turvotuksesta johtuva rannekanavaoireyhtymä, joka on tässä viikkojen kuluessa vain pahentunut.

Ja raskausviikot on minulla 38+3 eli aikalailla samat kanssasi. :) Voithan toki soittaa neuvolaan jos yhtään tuo vaiva epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla