Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pliis jelppiä muna-maito-gluteeniton dieettiin

03.03.2008 |

Hei,

Vauvan masuongelmien vuoksi meillä epäillään allergiaa. Muna-maitodieetin aikana ongelma vain paheni joten nyt pitäisi jättää pois vielä viljat..

Oon itse suhteellisen lopussa tähän masuhommaan, epätietoisuuteen, vauvan huutoon ja omiin univelkoihin. Miten te olette selvinneet? Lääkärit on tutkineet vauvaa joten mistään vakavammasta tai esim. piilevästä tulehduksesta ei pitäisi olla kyse. Joko on koliikki, överiherkkävatsainen tai allerginen vauva kyseessä.

Kaipaisin hirveästi apua, että mitä mä nyt syön? KOSKA EN JAKSA TEHDÄ HIRVEÄN vaikeaa enää tästä syömisestä..

JA MITÄ VOISIN NYT HERKUTELLA KUN HENKIREIKÄSUKLAA on pannassa..

KIITÄN KOKO SYDÄMESTÄNI vinkkitalkoisiin osallistuvia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kaura-porkkanasämpylöitä, niiden päälle keijua ja jotain hilloa. Myntos-karkkeja on hedelmä ja lakritsimakuja. Joitain marmeladeja voi syödä, samoin niitä uusia pehmeitä karkkeja vaaleissa pusseissa, en nyt muista nimeä. Luomukaupoista löytyy suklaita (joita vegaanit syövät) joissa ei ole maitoa, esim. appelsiinisuklaa (tumma) on älyttömän hyvää. Seesaminsiemen-hunaja " keksejä" niissä on myös. Gluteenittomia keksejä on monissa kaupoissa. Hedelmiä esim. mango, kiivi kannattaa kokeilla makeannälkään. Kiisseleitä sanoin. Salaatinkastikkeeksi Hesen Talon kastike. Ruokaan kookosmaitoa, kaurakermaa, jälkiruokien kanssa vanilja-kaurakermaa.

Jos teilläpäin on Punnitse ja Säästä tai joku muu kauppa jossa on vegaanijuttuja, niistä löytyy hyviä tuotteita ja kuivattuja hedelmiä.

Tässä ekana mieleeni tulleita.

Vierailija
2/6 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso esim www.candyking.fi, siellä pystyy rajaamaan hakua niin, että näkee itselle sopivia karkkeja. Muistaakseni myös Fazerilla ja Leafilla on sivuillaan samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun niin kaukana kaikesta järjellisestä paikasta että tilaan aina aina joskus esim maidotonta ja gluteenitonta suklaata suoraan kotiin www.allermiina.fi Toki sieltä saa myös muutakin, " järkevämpää" kuten spagettia, jauhoja yms.

Vierailija
4/6 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vältät kotimaisia viljoja, kaikki gluteenittomat tuotteet eivät sovi. " Luontaisesti gluteeniton" merkintä takaa, että tuote sopii kotim. viljattomaan dieettiin.

Ymmärsin viestistäsi, että kaikki kotimaiset viljat ovat poissa, joten myöskään kaurasämpylät eivät käy. Pakastealtaassa on esim. Moilasen Toast -paahtoleipää, joka on ihan maistuvaa. Semperillä on ihan mukavan makuista luont. gluteenitonta näkkileipää.

Jos syöt puuroa, vaihda riisihiutalepuuroon (helppoa laittaa mikrossa, tulee hyvää kun sekoittaa joukkoon esim. marjoja ja mehukeittoa).

Moilasella on erilaisia pastoja täysjyväriisistä, niitäkin voin suositella.

Vierailija
5/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita myynnissä. Minulla on myös soija pois, joten se hankaloittaa elämää, kun lähes kaikissa suklaissa on soijaa. Riisijäätelöä on myynnissä muutamissa paikoissa.

Jyttejauhoista saa helposti tehtyä kaikenlaisia leivonnaisia. Itse ole kokeillut tehdä räiskäleitä pahimpaan herkkunälkään. kananmunaa en edes siihen kaipaa.

Kaurakaan ei ainakaan meillä sovi, se kuuluu samaan viljaperheeseen vehnän kanssa.

Vierailija
6/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaaton joulu oli pohjanoteeraus...Noista Haribon karkeista löytyy sopivia ihan kivasti(nettisivuilta näet nekin). Luontaisesti gluteenittomista jauhoista voi hyvin leipoa ja munan voi jättää pois. Jos kaura sopii niin omena-kaura jälkkäri uunissa on tosi hyvää(paitsi että mä joudun nyt diettaamaan omenaakin). Mulla on tosi helppo mustikkapiirakkaohje, löytyy Sunnuntai vehnäjauhopussin kyljestä ja sitä mukaillen siis:

3dl luont.glut. jauhoja

2dl sokeria

2tl vanilijasokeria

hiven leivinjauhetta(jos jauhoseoksessa on jo), ohjeessa tais olla 1,5tl mutta se on liikaa ainakin Semperin jauhoille, piirakka ihan kuohui!

150g margariinia(Meillä sin. Keiju käy)

1dl nestettä esim. kaurakermaa, mehua tms.

kaupan pakastepussillinen tai vähän enemmänkin mustikoita

Sekoita kuivat aineet keskenään ja sekoita ne sulatettuun margariiniin. Lisää neste. Laita VOIDELTUUN vuokaan ja mustikat päälle. 200 ast. uunissa n.25min. Oatly vanilijakastike sopii hyvin tarjottaessa mukaan jos kaura on ruokavaliossasi.

Olen leiponut samoista jauhoista myös korvapuusteja ja onnistuivat yllättävän hyvin kun laitoin Fiber Huskia hiiva-vesinesteeseen sekaan. Muuten tein ihan norm. pullat ja munan vaan jätin pois.

Tsemppiä! Kaikki sujuu kun löytää ne sopivat tuotteet! Kaupoista löytyy myös riisipastaa, maissipastaa jne., kyllä se siitä!