Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eskarilaisen hyvät tv-ohjelmat?

02.03.2008 |

Hei, mitä eskarilaisenne eli syksyllä kouluun menevät katsovat telkkarista? Meidän eskari on tähän asti katsonut pikkukakkosta valikoiden ja sunnuntaisin calaxysta ' parhaimmat' . Nyt pikkukakkonen alkaa tuntua lapselliselta ilmeisesti, sillä sen aikana touhuaa yleensä ihan muuta ja usein ei itse sitä enää itse kysy koska alkaa (emme siis katso jos ei kysele). Mutta mitä HYVÄÄ ohjelmaa sen tilalle on tarjolla? Emme ole järin innostuineita noista muiden kanavien lastenohjelmatarjonnasta olleet ainakaan tähän mennessä - toki lapsi pärjää ilman telkkaria vallan hyvin, mutta tulisiko sieltä jotain katsomisen arvoista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarilainen katsoo viikonloppuaamuisin lastenohjelmia (heräämisen jälkeen, eli 9jälkeen -> 10) ja pikkukakkosta sitten joskus ihan satunnaisesti. Kyllä tuo pikkukakkonen meillä vielä hyvin uppoaa, myös tokaluokkalaiseen isoveljeenkin, joka myös katsoo sitä joskus kaverinsa kanssa. Pikkukakkonen on meillä harvoin ohjelmassa koska se on hyvää leikkiaikaa (meillä eskarilaisen parhailla kavereilla on toisella ruoka jo ennen viittä ja toisella vasta iltasella kuuden jälkeen, puoli seitsemän maissa). Sitten illalla taas kuuden jälkeen- puoli seitsemään mennessä rauhoitutaan omaan kotiin iltaa viettämään. Eli jos pikkukakkonen katsottaisiin se veisi juuri sen 17-18:30 leikkiajan.

Ja periaatteessa en halua että lapset katsovat telkkaa joka päivä. Meillä ohjelmavalikoima on vain lastenohjelmat, myös kakkosluokkalaisella. Tosin ainoa poikkeus on hänen haluamansa hauskat kotivideot ja ehkä kerran kahdessa kuussa luontodokumentit. Periaatteessa kai kehittävät ohjelmat voisi olla koulutv:n pienemmille tarkoitetut ohjelmat, mutta nekin tulevat juuri eskari/kouluaikaan.

Vierailija
2/4 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenohjelmia kaupallisilta kanavilta ja katsoa niitä itse etukäteen että ovatko hyviä vai eivät.

Tallennan ja katsomme neloselta ke aamuisin tulevaa Disneyn Esikoulu: Pikku einsteinit -ohjelmaa. Se on tosi hyvä, siitä eskarini tykkää ja minä myös.

Aiemmin sub-tv:ltä tuli aamuisin Kauhulan koulu, se on hurjasta nimestään huolimatta hyvä ohjelma, kakkosen ohjelmien tyyppinen mutta isommille lapsille. Vähän harry potter-tyyppinen, mutta suunnattu nuoremmille kuin HP.

Neloselta tuli myös aiemmin ke aamuisin Lehmä, kissa ja valtameri -ohjelma, se oli myös tosi hyvä lastenohjelma.

Sitten yksi, mitä eskarini rakastaa, on Winx-klubi, joka tulee MTV3:lta su aamuisin, mutta mun mielestäni se ei ole niin hyvä ohjelma. Olen kuitenkin antanut periksi ja hän saa sitä katsoa. Ehkä periksi annoin siksi, että siinä supersankarit ovat kerrankin tyttöjä niin on vähän sellaista vahvaa roolimallia tytöllekin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tallentaneet omalle eskarilaisellemme YLE Teemalta Olipa kerran elämä-sarjaa. Itse olen sen lapsena katsonut ja pidin siitä kovasti. Tuossa sarjassahan tutustututaan ihmisen kehoon ja sen toimintaan ja se on animaatio. Todella opettavainen ja vaikka eskarilaisemme ei ihan kaikkea siitä ymmärräkään, kovasti hän on siitä pitänyt ja oikein odottaa, että seuraava jakso saadaan tallennettua. Muistaakseni sarja tulee maanantaisin, aamupäivällä. Ja tuota sarjaahan myydään myös DVD-boxina.

Vierailija
4/4 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto-ohjelmat kurssissa. Jonkin verran vuokraamme ikäkauteen sopivia elokuvia. Olipa keran elämä löytyi kirjastosta ja kiinnosti kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi