Odotn kuudetta lasta..
Ja olen tässä pohtinut, että kenele se oikeasti kuuluu. Sen verran ikäviä totemuksia kasvava vatsani on saanut. Keneltä meidän suurperhe on siis jotain pois?
Kommentit (20)
Kun jo neljättäni aloin odottamaan, ihmisten asenteet olivat ihan päinvastaisia kuin kolmen aikaisemman. Viides päätettiin tehdä sitten ihan samointein ja silloin ei enään kukaan edes onnitellut, ei siis kukaan, valehtelematta. Oltiin vaan että joko taas ja eikö tiedetä kuinka ehkäistään. Isäni ehdotti jo aborttia.
Emme juurikaan enään pidä yhteyttä moniinkaan tuntemiini ihmisiin, en jaksa sitä tuomitsemista, ja voivottelua.
Onneksi olemme muuttamassa paikkakunnalta jo muutenkin pois, tuntuu että voisimme ehkä luoda ehkä vähän parempaa piiriä ympärillemme.
Niin ja tosiaan vitosen lisäksi meille tulee kutonen samalla kerralla, ja en edes viitsi sanoa mitä kommenttia sanoivat kun kuulivat tästä.
Onneksi vauvat syntyvät jo kohta, niin ehkä ne sitten sulattavat jäätä ihmisten ympäriltä:)
Tuli heti parempi mieli. Olen saanut paljon vinkkejä ehkäisyn suhteen, uskon asioista on kyselty. Sitten on myös niitä jotkä kysyvät, että tienaako noiden tekemisellä, ja et ei sua sitten töissä huvita käydä. Joskus naurattaa, mutta joskus myös itkettää.
ap
Meille syntyi juuri kolmas ja siitäkin raskaudesta sai jo kuulla kummia kommentteja, voin vain kuvitella miten siitä eteenpäin... Me kyllä varmaan halutaan vielä neljäskin.
meillä sama juttu, edes oma äiti ei onnitellut..
ap
Ymmärrän kyllä, että ne omat raskaudet kiinnostavat jne, mutta itseäni ei oikein jaksa kiinnostaa muiden lisääntymiset.
ja ne jotka jaksavat jauhaa ekologisista syistä, voivat miettiä sitä, miksi heillä on enemmän oikeus elää kuin jollakin muulla.
sen verran , että en odotakaan suunnetonta innostusta, mutta sitä en ymmärrä kun ollaan ilkeitä.
ap
Paljon onnea odotukseen ja muutenkin onnea koko perheelle :))!
T. Myös kuudetta odottava
Itselläni kolme lasta vasta mutta neljännestä haaveilen lähinnä itsekseni, mies ei ole vielä ainakaan innostunut ajatuksesta. En voi käsittää miten ihmiset ovat niin ajattelemattomia etteivät tajua edes pitää suutaan kiinni jos ei ole muuta kuin negatiivistä sanottavaa. Olen aivan varma että jos meille se neljäs tulee niin kommentit ovat samaa luokkaa kuin ap:llakin. Ja varmasti saan kuulla siitä että josko nyt tulisi se tyttö kun aiemmat on kaikki poikia. Sitä sai kuulla jo toisen kohdalla saatikka sitten kolmannen. Kyllä minä pahoitan mieleni jos joku poikieni kuullen " toivoo" että nyt olisi tyttö. Me haluamme lapsen, emme tiettyä sukupuolta! Ja se että meille tulisi vaikka kymmenen lasta ei ole mikään yleinen voivottelun aihe. Sama se minulle jos haluavat asiaa vatvoa selkäni takana mutta ei tartte tulla sitä minulle sanomaan! En ymmärrä miksi tarvitsee kommentoida mitään jos ei halua onnitella???
Minä olisin luonnostani suurperheen emo, tykkään kun on lapsia ympärillä. Valitettavasti en taida suurperhettä saada. Mieheni on kovin mukavuudenhaluinen eikä lämpenen ajatukselle. meillä siis lapsia yksi, mutta toivottavasti saada pian toinen alulle. Kahteen taitaa meidän lapset jäädä, mutta otan mielelläni jonkun pesueen hoitoon. Tervetuloa vann. Meidäm kotiin mahtuu meteliä ja sekamelskaa.
myös olen luonteeltani emo tyyppi.... olen aina haaveillut isosta perheestä. Viis muitten mielipiteistä! mutta kyllä se kieltämättä joskus tympäsee kun olen kaikkien neljän lapsen ja ison mahani kanssa kaupassa niin johan supistaan ja sipistään ympärillä...eli viidettä odotan.
Samaa olen kokenut minäkin ja kuudes syntyy ihan piakkoin. Kaupassa yms tuijotetaan, vaikka ei olis edes kaikki viisi lasta mukana. Ja arvaappa vain kun liikun viiden lapsen ja ison vatsani kanssa. Olen vielä alle 30v! =D
nostan hattua! :)
minulle on aivan sama onko muilla 1-18 lasta :D
Minusta ihanaa, tosi ihanaa, kun on paljon lapsia! Itselläni neljä ja pari menis tässä vielä hyvin, mutta mies sanonut EI! Eli olen onnellinen näistä neljästä ihanasta lapsestamme. Unelmoida saa silti....... Ehkä on parempikin, että jäädään neljään, ettei tarvitse kuunnella ihmisten älyttömiä kommentteja. Meillä neljä ihanaa tyttöä, mutta typerät ihmiset jankkavat sitä poikaa. Mä olen tyytyväinen lapsesta sukupuoleen katsomatta. Olis se aika ylpeää esitellä esim. kuusi tytärtä niin kuin nytkin teen neljän kanssa, mutta ihmiset ei tajua, heidän mielestä kuuluu olla isä, äiti, poika ja tyttö! APUA! Nautitaan perheistämme ja tehdään lapsistamme ONNELLISIA!
Älä välitä muista vaan elä niinkuin teidän perheen mielestä on hyvä:)
Arvaa vaan kuinka paljon minäkin olen saanut kuulla " neuvoja" niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin, mutta enpäs vain ole moisesta moksiskaan:) Me itse olemme päättäneet perheemme lapsiluvun ja olemme siihen tyytyväisiä, joten häiritköön asia muita jos häiritsee, meidän on hyvä olla:)
t. 11 lapsen äiti (eikä uskonnollista vakaumusta;D)
mulla meni kuudes vuosi sitten kesken ja pettymys oli aika kamala...edelliset menneet niin hyvin ja kerrasta onnistuneet eikä ikinä ongelmia ollut joten pettymys oli kamala!!! joten nauti sinä odotuksesta äläkä muista ihmisistä piittaa!!! itsehän ne lapset hoidat joten ei siinä muilla ole mitään sanavaltaa tulla sanomaan mitään saati neuvomaan!!! mä kuulen kans noista viidestä aina silloin tällöin edelleenkin!! ja onko kaikki samalle isälle ja minkä ikänen olet ollu kun ekan teit jne?? säilynyt vain nuoren näköisenä vaikka jo kuitenkin 35 ja ekan sain 21v että en edes liian nuorena...ihmiset on kummallisia,kenenkään puolesta ei olla oikeasti iloisia,mutta ollaan me ;) mulla pieninkin jo lähtee kouluun..snif...hyviä vointeja ja nauti!!
jonka ensimmäistä kertaa näin, eli tapasimme toisemme, sanoi " otan osaa" ! Kun oli katsonut isoa vatsaani ja kysyi, monesko lapsi tulossa :/
Olin aivan järkyttynyt moisesta " käytöksestä" .
Luulen, että monet ovat vaan huolissaan jaksamisestanne ja siitä, että miten pärjäätte. Ihmisillä on kuitenkin tapana pitää itseään älykkäinä ja muita sitten vähän tyhmempinä.
Asutteko muuten Helsingissä?
Valitettavaahan se on että mitä enemmän lapsia, sitä enemmään muilla on siihen sanomista. Onko hirveästi jo tuputettu ehkäisy- vinkkejä?
t:viiden äiti