Leijonanpennut maaliskuussa
Toiveikkaana yritän tällä kertaa saada kaikki mukaan ja värit oikein het kerrasta, saa nähdä... Eli:
[color=black][size=1]Lista on tarkoitettu kaikille niille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja odottavat vauvaa/vauvoja syntyväksi heinä-elokuussa 2008.[/color][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[b][color=black][size=3]~~Leijonanpennut 2008~~[/color][/b][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=black][size=1]Liity mukaan Leijonanpentuihin kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
[b]NIMIMERKKI:
OMA JA PUOLISON IKÄ:
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA:
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA:[/b]
[b]LEIJONANPENTUJEN (emojen) ESITTELYT:[/b]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiuhtiainen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30/36
MUU PERHE: lapsen isä ja Kaino-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3xIUI (lääkkeellinen), IVF 12/2005 -> PAS 4x km, IVF 10/2007 -> tuoresiirrosta tämä plussa
LASKETTU AIKA: 5.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, LS tai LUS ¿ toivoisin Tammisaarta mutta ei ehkä onnistu
MUUTA: Niin, tuo ¿puoliso¿ mun tapauksessa on vaimo.[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Mandu
OMA JA PUOLISON IKÄ: 27/30
MUU PERHE: Manta-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3. IVF tuoresiirto -, 1. PAS -, toinen PAS +
LASKETTU AIKA: 21.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Bertta71
OMA JA PUOLISON IKÄ: 36/40
MUU PERHE: 1. IVF tuoresiirto neitonen 10/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: selittämätön lapsettomuus, 3 vuotta yritimme, kunnes eka plussa pamahti vuonna 2005 (tuulimuna). Eka IVF toi heti tuloksen, olimme tosi onnekkaita, ja nyt tämä SUPER YLLÄRI luomuplussa.
LASKETTU AIKA: 31.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, (LS virallisesti)[/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Pöppiäinen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 31/31
MUU PERHE: PAS-pojat s. 9/04 ja 7/06
LAPSETTOMUUSTAUSTA: clomifen+ 1/03 km, IVF 8/03 ei päästy siirtoon, ICSI 9/03 -, ICSI 11/03 -, PAS 1/04 +, PAS 10/05 +, PAS 9/07 -, PAS 11/07 +
LASKETTU AIKA: 2.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: JS[/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiukkunen
OMA JA AVIOPUOLISON IKÄ: 32/ 34
MUU PERHE: IVF tuoresiirrosta poika 06/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 4x IVF tuoresiirtoja vv. 03-05 kaikki negoja, samoin useat tuoresiirtojen jälkeiset PAS:t. 5. IVF tuoresiirto toi kaivatun plussan syksyllä-05 ja nyt saman IVF:n eka PAS tuotti tuplaplussat =)
LASKETTU AIKA: 29.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS[/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Suhonen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 33/34
MUU PERHE: IVF-tyttö 2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Inssejä2004-2005 4kpl-, ivf-tuoresiirto 2005+(tyttö syntyi 01/06), pas -, ivf-tuoresiirto 2007 +
LASKETTU AIKA: 4.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TYKS
MUUTA: Meillä syy osaksi selittämätön sekä miehen simppojen laatu/vasta-aineet. Ennen inssejä yritystä vuosi. [/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Wiivi73
OMA JA PUOLISON IKÄ: 34/34
MUU PERHE: Kissimirrejä
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Yritys aloitettu 2003, kokeiltu clomifeenistä piikitykseen tuloksetta ja taukoa 1,5 vuotta minkä jälkeen uudet yritykset ja suoraan IVF mikä muuttu lennosta ICSI:n ja plussa tästä tuoresiirrosta 2007 =)
LASKETTU AIKA: laskureiden mukaan 5.8. mutta lääkäri laitto 7.8.
SYNNYTYSSAIRAALA: PHKS
MUUTA: Eipä muuta ;) [/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Endorfiini
OMA JA PUOLISON IKÄ: 28 ja 33
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA: kolme vuotta lapsettomuutta takana. 2. IVF -> ku, nyt 3. IVF tuoresiirto josta elämää kohdussa
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA: kaksoset tulossa[/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI:Ankka77
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30 ja 35
MUU PERHE: poika 06/04
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Esikoinen saatu inseminaation avulla ja nyt raskaana IVF:n ansiosta
LASKETTU AIKA: 24.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Oys[/color]
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYAS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
P-KKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅSH= Ålands sjukhus
Linkki helmikuun keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=75&m=12343342&p=1&tmo…
Kommentit (35)
Mielenkiintoista lukea teidän ultrakokemuksia. Suuret sympatiani kaikille joille ultra on ollut pettymys/järkytys. Muistan elävästi omat kauhunhetkeni kakkosen ultran jälkeen kun löytyi ne plexuskystat, silloin mietin miksi tuli yleensä mentyä ultraan kun en kuitenkaan lapsivesitutkimusta halunnut. No, terve poika syntyi ja raskauden aikanakin jo huolet helpotti. Toisaalta useamman kerran on ultran jälkeen ollut tyhjä olo: tässäkö se nyt olikin. Ultraaja on ollut tyly, ylimalkainen tai osaamattoman oloinen. Mielestäni mukavinta on silloin kun ultraaja jaksaa selittää mitä kuvaruudulta näkyy. Silloin tulee sellainen tunne että kaikki tärkeät asiat on tosiaan katsottu.
Mulla oli perjantaina neuvola, seuraava on onneksi vasta kuukauden kuluttua. Painoa oli tullut ihan liikaa, jopa 700g viikossa :( Masentaa ja tiedän kyllä miten ruokavaliota tulisi järkeistää mutta kun mulla on ihan oikeasti nälkä! Tuleehan niitä herkkuja tietysti syötyä ihan liikaa. SF-mittakin oli 22, reilusti käyrien yli. Toisaalta käyrien yli mentiin kakkosestakin koko raskauden ajan, loppuraskaudessa ei mahtunut enää kuvaankaan... Ja vauva painoi 4115g eli ei mikään jätti kuitenkaan vaikka pullea olikin. Hb oli edelleen yli 130, toivottavasti pärjäänkin ilman rautaa koko raskauden ajan.
Eipä tässä muuta, painon kanssa taistelu vie vähän iloa tästä raskaudesta mutta vauva onneksi liikkuu päivittäin ja muistuttaa olemassaolostaan. Hassua ajatella että yli puolivälin mennään, sektio tulee kuitenkin rv 39.
Hyvää pääsiäistä kaikille jo tässä vaiheessa, me lähdemme anoppilaan torstaina.
t. pöppis 20+3
" Kivoja " ultrakokemuksia Bertalla ja Endorfiinilla. Ei kyllä oo kivaa, kun muutenkin hermostuttaa, ketä mistäkin syystä, niin tulee vielä tollasia juttuja vastaan. Itse pidän sormet ristissä että saatais sama ultratäti ku np-ultrassa, selitti koko ajan mitä näkyy ja todella rauhallisella äänellä, oli todella miellyttävä kokemus kaikin puolin.
Endorfiini, mulla oli siirto kans 30.11 ja mulle on ainakin merkattu la 20.8. Mulle tehtiin pakastealkion siirto, mutta silti lasketaan hedelmöityspäiväksi 28.11, koska alkiot ovat siirtopäivänä 2 päivää vanhoja, kun ne pakkaseen siirrettiin 2 -päiväsinä.
Meidän koirulista en ainakaan huomaa että olis mitenkään muuttunu mun raskauden myötä. Ihan samanlainen löllykkä se on kun ennenkin. Tai no ehkä sittenkin... Nimittäin sitä on pidetty lähinnä pihakoirana, silleen että pääsee sisälle jos haluaa, mutta eipä ole ennen kovin innokkaasti tullu sisälle, paitsi kovilla pakkasilla. Nyt taas se olis koko ajan vaan sisällä, kun mekin ollaan. En tiiä johtuuko sen vaistosta vai siitä, että on vaan tullu niin mukavuudenhaluiseks... Ja siks toiseks, sama juttu oli kyllä viime keväänä. Eli joku valeraskauden tyyppinen tai joku ihme juttu, kun se kulkee rikkinäinen vinkulelu suussa ympäri kämppää ja vikisee, ihan ku kantais pentua eikä tiedä mihin laittais. Viime keväänä se teki " pesän" terassin alle ja vikisi siellä, luulin jo että alkaa pentuja pyöräyttelee sinne. Onneks ei kuitenkaan...
Jep jep, mä jatkan taas töitä. Kirjotellaas taas!
Mandu 17+6
Heippa!
Uni painaa jo kovasti silmää, mutta tiedän etten huomenna ehdi koneelle niin piti tulla minunkin kertomaan tämänpäiväiset ultrakuulumiset. Mukava ultraaja-kätilö oli tällä kerrallakin sama kuin viimeksi, meni yli tunti kun syynättiin päästä varpaisiin. Sitä 4D-kuvaakin kokeilitiin, mutta tyyppi jemmasi naamansa niin istukan alle että näytti kuin päästä olisi ollut pala pois. Ei siis kovin nätti kuva :)
Kaikki oli oikein hyvin sen mukaan mitä nyt noista kuvista voi sanoa. Kaikki olennaiset elimet kohdallaan ja toiminnassa, aivot oikeanlaiset ja silleen. Kyllä hän sitten esitteli sen pippelinsäkin niin selvästi ettei oikein jättänyt arvauksien varaan, nähty olisi vaikkei olisi kysyttykään... Niin että ehkä niitä sieviä pikkumekkoja en sittenkään ala ompelemaan vielä, katsotaan sitten kun itse voi kertoa mihin haluaa pukeutua :D
Mandu, voi teidän pikku piipittäjää. Kuulostaa toi surkealta. Ja vielä rikkinäisen purulelun kanssa...
Ihanaa että kaikilla näyttäisi asiat olevan enemmän tai vähemmän kunnossa! Viimeisten kuulumisia vielä odotellaan ja edelleen toivotaan että kaikki on hyvin jokaisella pikkuisella. Nyt potkii kaveri jo napaa niin että pakko on mennä ison (ja ruuasta täpötäyden) massun viereen pitkälleen.
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!
Tiuhtiainen ja " Sulo-Einari" 20+0
Pikaisesti ultrasta. Piti olla jo maanantaina, mutta sain itsekin oksennus/vatsataudin, joten ultra oli vasta tänään. Vatsassa kaikki hyvin, koko vastasi 20+6 ja tänään oli 20+4, joten eipä juuri poikennut. Ja näytti vauva olevan pieni pippelikin:)
Tässä tärkeimmät kuulumiset ja hyvää pääsiäistä kaikille!
Joo en sit ole ennättäny kirjottelemaan ultrakuulumisia aikaisemmin ja netti yhteydet on reistaillu jostain syystä...
Mutta 4d ultra oli tosi kiva kokemus ja lääkäritäti ihan mielettömän mukava ja asiantunteva, pikkusella oli kaikki elimet ja muut systeemit kunnossa, mitään erikoisen hyviä kuvia ei myöskään saatu kun pelkästään sivuprofiili kuvia ja sukupuolikin selvis aikas hyvin :) eli mun poika ajatukset täytyy nyt sitten muuttaa ;) pieni söpö tyttö sielä remus lääkärin mielestä ja aika selkeesti pysty sen näyttämään että ei sielä pippeliä näkynyt :D
Kasvokuvia ei meidän neiti sitten halunnu mielellään antaa kun piti kättä melkein koko ajan edessä, muuten pyöri ja potki ku väkkärä. Ja lekuri sanoi että ompas se vilkasta laatua että odotas vaan kun tämä täältä syntyy... ;)
Koko oli muutamaa päivää isompi kuin laskettu aika antaa ymmärtää, mutta kuulemma ihan hyvä ettei ainaka ole keskenkasvuinen.
Että näin hyviä uutisia täältä suunnalta.
Ja massu on kyllä kans kasvanu ihan kiitettävästi...kuinkahan iso mahtaa sitten loppuvaiheessa ollakkaan...huh huh...
Mukavaa ja rentoa odotusta kaikille leijona emoille :)
pikkuneiti tässä sylissä apurina, argh......
Kiva oli lukea teidän hyviä ultrakuulumisia, vai että pippelit näky, ja Wiiville tyttö ; ) Olikos tämä sukupuoligallup jossain ylhäällä, jännä sitten heinä-elokuussa kuulla, pitikö paikkansa? 4D on varmaan aikas varma?!
Mäkin kysyin isännältä näitten meidän " karmeitten" ultrien jälkeen, että näkykö vehkeet? Ei kuulema, selkeä tyttö, joopa joo......Let´s see ; )
Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille emoille!!!!!
Bertta&Onni
Tervehdys täältä täpötäyden masun takaa. Mitäs tehdään, laitetaanko ensi kuun esittelypinoon sukupuolet niille, joille sitä on jo ultrassa veikattu?
Sitten gallupia tai sen tyyppistä kyselyä. Onkos teillä kaikilla vielä navat jäljellä? Mulla on pienentynyt mutta kuopalla on yhäti. Entäpä raskausarpia? Mulla vielä onneksi onneksi on masunahka venynyt, vaikka eiköhän niitä ehdi vielä tulla kun teini-iän pepun pyöristymisestäkin on tullut reisiin. Te, joilla on asioista jo kokemusta, missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa on näitä tullut (napa pullahtanut tai seepra-maha)?
(.)Eilen yöllä pelästyin. Olin pari päivää riehunut siivoamalla kämppää vieraiden tuloa varten, yöllä sitten alkoi sellainen polttava kipu navan ja häpyluun välillä. Suunnilleen tunnin ajan sitä tuli ja meni, oli pakko lopulta soittaa synnärille ja väsynyt kätilö sanoi että sinne pitää lähteä " herkästi" eli melko lailla samantein näytille ja lääkitykselle+levolle, jos ei paratabsilla lähde. Lopulta sit puoli yhden maissa helpotti niin että sain nukuttua eikä sitten tullut lähtöä, mutta veti kyllä aika vakavaksi. Tänäänkään en sitten ole voinut ihan levossa olla kun oli seitsemän henkeä ruokittavana, mutta nyt ajattelin kyllä jättää keittiön siivouksen puolisolle ja mennä sohvalle. Toivottavasti oli vain varoitus ottaa rauhallisesti eikä toistu enää ennen ensi kesää!
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille emoille ja hyvää vointia tietenkin!
Tiuh ja Sulo-Einari 20+5
Ensimmäinen kysymys nyt heti että miten Tiuhtiainen ja Sulo-Einari jakselee??? Onko kaikki kunnossa??
Napa on kyllä vielä tallella ja raskausarpia on tullu jo joskus nuorempana ihan pikku pyöristymisen ansiosta :) en ole mitää uusia vielä huomannu vaikka kyllä toi massu on ihan kivasti jo pullahtanu näkyviin =)
Sitten sukupuoli asiaa... laitetaan vaan mun puolesta näkyviin sukupuoli esittelypinoon..
Silloin kun kävin sielä 4d ultrassa niin se lääkäritäti katto sillä normi vehkeellä mikä ei ole 4d niin sen sukupuolen, näkyy kuulemma sillä varmemmin ainaki mun tapauksessa... en tiedä sitte miks, mutta niin se teki.
Te muut varmaan olette jo ostanu kaikkee kivaa vauvalle. Mä en ole yhtään mitään vielä.. Kaverilta ajattelin vasta tossa huhtikuun puolella käydä ostamassa yhdistelmät pois kun ovat niin ihanat ja tytölle värinsä puolesta =)
Voikaa paksusti :b
Kylläpä musta on tullu laiska kirjoittelee. En paljon jaksa konetta muutenkaan avata, ja silloinkin harvoin on aina ukko vieressä, enkä haluu että se lukee mitä mä tänne kirjoittelen. Ja tenttejäkin on ollu ihan mukavasti.
Joo Tiuhtiainen tuu pian ilmoittautuu, toivottavasti kaikki on hyvin!
Meillä oli tiistaina neuvola, kaikki oli edelleen hyvin, vaikka jostain syystä mua edelleen jännittää mennä sinne, mitä jos sydänääniä ei kuulukaan...! Mutta hyvin hakkas, ihan ku kirjalla ois hakannu pöytää, semmonen tuli mieleen. Siinä 150 paikkeilla syke, oiskohan se merkki siitä tytöstä(?)! No, ens perjantaina rakenneultra, toivottavasti ei pidä jalkoja sillon ristissä!=)
Mulla on nyt vasta viimeisen parin viikon aikana ruvennu maha hiukan näkymään, silleen että ne, jotka tietää niin erottaa. Mutta ei koulussa kukaan oo vielä mitään osannu kommentoida, tai sit ne ei vaan kehtaa.
Mutta liikkeitä en ole vielä varmasti tuntenut. Muutaman kerran on joku hipaisu tuntunu, mutta en millään pysty varmaks sanoo, että oliko se se vai ei.
Nyt vihdoin kerroin töissäkin, kaikki oli onneks tosi iloisia. Sit kun sanoin, et lomalle pitäis sit jäädä heinäkuussa, se 30 päivää ennen la, ni pomo sano että voi jo 50 päivää ennenkin jäädä. Sitten työkaveri sano siihen, että ei sitä ylimäärästä 20 päivää kannata käyttää, hae ennemmin muutama viikko ennen saikkua, saa kuulemma helposti. Pomo yhtyi tähän kommenttiin, joten mä voin hyvällä omallatunnolla jäädä juhannuksen jälkeen saikulle! Tai no, toivotaan kuitenkin, ettei olis oikeesti mitään syytä jäädä saikulle. On mulla toki 125km töihin, yhteen suuntaan siis, että sikäli mikäli saattaa lääkäri jo siitäkin syystä laittaa jäämään kotiin.
Ja kyllä, olen hullu, kun tollasta matkaa ajan, mutta kun ei oikeen täällä Hämeenlinnan seudulla ole just mun alan töitä ihan hirveesti tarjolla. Ja siks me tätä taloakin koitetaan myydä, kun kummallakin työt etelässä.
Taidanpa jatkaa lauantai-illan viettoa tylsien tv-ohjelmien kera. Ukko on jossain saunaillassa, great! Mutta tää on mulle laatuaikaa!=)
Kuulemisiin taas!
Mandu 19+3
Eli siis hemoglobiini oli huimat 142!!! Eihän mulla oo normaalisti ollu ku 120 paikkeilla. Kai noilla vitamiinipillereillä on jotain osuutta asiaan. Mun on pakko syödä niitä, kun on toi ruokavalio aika yksipuolinen,vaikka kuinka yrittää. Mutta kun ne vihreet vaan ällöttää, eli eletään tyyliin " makkara on miehen vihannes" !=) Painoa on tullu yhteensä 2 kiloa, ihan hyvä. 4 viikon aikana 350g/viikko.
Jatketaas taas laiskottelua!
En muistanut että puhuin noista poltoista kirjoittaessani, muistelin vaan että navoista ja raskausarvista kirjotin ja sit kun muutkaan ei kirjoittaneet niin aattelin etten minäkään viitti... No siis kaikki kai ihan kunnossa. En mennyt äippäpolille eikä olo tullut takaisin joten kai se vaan oli varoitus että pitää ottaa varovaisemmin. Tuntiskohan sitä itte että onko kohdunkaula ennallaan?!?
Ootko Wiivi aatellut ettet uskalla ostaa vielä mitään siks ettei vaan mitään käy, vai meinaatko odottaa mammalomalle tai onko tuttavapiiristä tulossa " perintöjä" ? Meillä on nyt vissiin enemmän vaatteita kuin ensimmäiseen puoleen vuoteen tarttee, siltä ainakin tuntuu... Oon siirtynyt kutomaan vähän isompaa haalaria että on sitten myöhemminkin mamman omatekemiä jos ei jaksa vauvan kanssa mitään väkrätä.
Ihan totta Mandu, kivempi se on kotona olla vauvan kuin mahan kanssa eli mä ainakin venaan ihan viimeiseen asti että jään äippälomalle. Jos ei jaksa tehdä töitä, voi aina hyvällä omalla tunnolla ottaa saikkua. Aikamoinen työmatka sulla! No, mä pistän paremmaks eli mulla on yli 300 km mutta teenkin etätöitä... Mutta loistava toi sun hemppa, kiva että vitamiinitabletit auttaa! Toivottavasti jossain vaiheessa vihanneksit alkaa maittaa, muuten voi epäillä että sulla on varsinainen " äijä" sieltä tulossa :)
Hauskaa alkavaa viikkoa, yritän tiistaina tulla aloittamaan taas uuden ketjun.
Tiuhtiainen ja Sulo-Einari 21+5 (niin niitä viikkoja vaan kertyy!)
jotain =)
Mulle on tulossa lähipiiristä niin paljon kamaa että en senkä takia ole viitsiny kauheemmin ostaa mitään.. yhdistelmät tosin käyn lähiaikoina kaverilta ostamassa..
Huomen olis yks ultra taas tiedossa.. jee kivaa..
Tiistaina sokerinrasituskoe ja torstaina neuvola että on viikko hyvin täyteinen...
Ei ole tullut kirjoiteltua kun ei ole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa. Viikot kuluu yllättävän nopeasti ja vaikea uskoa että ollaan jos raskauden " paremmalla" puolella. Maha kasvaa edelleen ja liikkeet voimistuu, mitään kummempia navan pullistumisia tai seepraihoa ei ole tullut mutta ei mulla ole sellaisia ollut aiemminkaan. Närästys on alkanut vaivata lähes päivittäin, mutta yritän sinnitellä ilman Rennietä ja säästän sen sinne loppuraskauden pahempiin vaivoihin. Supistuksia on alkanut tulla, mutta en ole niistä ollut huolissani, kuuluvat asiaan kun eivät ole kipeitä.
Eipä tässä muuta, kiva kun voitte hyvin!
t. pöppis 22+1
ja hyvää maaliskuun vikaa päivää! Niin ne viikot tosiaan vaan vierähtää, nyt ei enään meinaa muistaa että millä viikoilla menen, jos joku kysyy, hohhoijaa......
Hiljaista tosiaan ollut meidän pinossa, mutta nythän me vietetään ja nautitaan tästä ihanasta energisestä keskiraskaudesta, eli kaikilla toiv. kaikki hyvin, ja loistavat olot!!!!
Ei täälläkään ihmeempiä, neuvola tais olla viime viikolla, ja kaikki oli ok.Sokerirasitus on mulla parin viikon päästä(kiitos sukurasitteen ; ) ), muutenhan en sitä tarttis. Napa ennallaan, eikä uusia raitoja ilmaantunut, 2 raitaa sain vikalla viikolla tyttöä odottaessa, ja sehän meni " kostox" just sen 8 päivää yli la ; ) Mutta nekin jo melkein haalistuneet pois, että ei niistä kannata ottaa murheita!
Mutta nyt pihalle tytön ja mahan kanssa nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta.
Hyviä vointeja emot!!!!!
Bertta&Onni ja viikkoja ihanan paljon jo ; )
Meillä oli maanataina 10.3. rakenneultra sairaalassa ja hienosti oli pirpanoilla asiat. Molemmilla on oma istukka ja raskauspussi. B-vauvan istukka on takaseinässä ja a-vauvan kohdun etuosassa. Onneksi kumpikaan istukka ei ole kohdun suulla. Pirpanat ovat ihan samankokoisia ja vastaavat tällä hetkellä kooltaan yksöisraskauden vastaavan ikäistä sikiötä eli ainakaan vielä ei kaksosuus ole vaikuttanut kokoon pienentävästi. Molempien painoarvio oli n.320g ja pituus (päästä peppuun) vajaa 15cm. Ultraus kesti yli tunnin, kun lääkärin oli välistä vaikea hahmottaa kumpaa sikiötä hän tutkii, kun pirpanat liikkuivat niin kovasti ollen välistä ultrassa toistensa päällä ja edessä =) Kaikki rakenteet olivat normaalit ja muutenkin raskaudessa nyt kaikki hyvin ja ihanan seesteinen vaihe menossa. Sukupuolia emme halunneet tietää, joten lääkäri varoi visusti puhumasta " sivu suunsa" . Seuraava ulrta onkin vasta 22.4 (rv.26), jos mitään ihmeempää ei siihen mennessä tapahdu. Toivottavasti voin hyvin ettei aikaisempia ultrauksia tarvita. Neuvola onkin minulla kuuden viikon välein eli seuraavan kerran piipahdan neuvolassa ensi keskiviikkona 26.3. Toivottavasti hemoglobiini on kääntynyt nousuun, kun viimeksi oli vain 108. Esikoisesta minulla ol matala hemoglobiini läpi raskauden huolimatta rautalääkkeistä ja tilanne korjaantui heti synnytyksen jälkeen.
Maha alkaa olemaan jo vaikuttavan kokoinen. Lääkärin mukaan kohdun koko menee noin seitsemän viikkoa sikiöiden raskausviikkoja edellä eli kohta lähestyn 30 raskausviikoa, hui!
Hyviä vointeja kaikille ja onnellista odotusta.
=)Tiukkunen & pirpanat (20+5)