Jos on selvinnyt 3,5-vuotiaaksi ilman korvetulehdusta, niin onko todennäköistä
Kommentit (14)
Piti oikein äidiltä vielä tarkistaa, että olihan se mun ensimmäinen, ja oli se :)
Meillä se jäi ainoaksi ja kaipa kierteen alkaminen tuossa vaiheessa jo on epätodennäköistä, mutta sekin toki mahdollista.
Ole sinä silti kiitollinen jokaisesta kuukaudesta jonka selviät ilman. Sama se mitä piruja tulevaisuuessa seinille nousee, kannattaa nauttia tiästä hetkestä.
T. eräs jonka lapsella on sittemmin ollut muita ongelmia riittämiin.
Eka 4-vuotiaana ja toisen kerran 5- vuotiaana. Nyt on 6-vuotias.
ei ole taipumusta saada tulehduksia, onnittelut. Itse olen korvatulehduslapsi /- aikuinen. Vielä nykyäänkin (olen 37v) jokainen flunssa painuu korviin ja yleensä vielä ihan samantien, räkätautia en ehdi sairastaa yhtään:(
Istuskelin parin viikon välein sairaalan korvapolilla yhdessä pienten lasten kanssa. Katselin itkeviä lapsia ja jotenkin säälitte he. Toisaalta ajattelin, että koulussakin olisi mukavampi olla kuin täällä. Mutta pääsinpähän kuitenkin niistä.
Ei ollut koskaan ennen sitä eikä koskaan sen jälkeen.
Veljelläni oli tyypillisemmässä iässä eli 1-4-vuotiaana.
Oma lapseni on nyt 4v eikä vielä ole ollut yhtään korvatulehdusta ja toivon, ettei tulekaan.
5,5 vuotiaana ensimmäinen tuubitus
Ennen 4v ei yhtään korvatulehdusta eli sen varaan ei kannata laskea.
Meillä esikoisella oli viimeinen korvatulehdus 3v2kk iässä, eka oli vuoden vanhana ja siitä tonne 3-vuotiaaksi aina silloin tällöin, ei kuitenkaan mikään korvakierrelapsi.
Mun veli sairasti elämänsä ensimmäisen korvatulehduksen 19-vuotiaana :)
...joten voi siis alkaa myöhemminkin.
ja pari on ollut sen jälkeen nyt reilun vuoden sisällä
Oli sitten samalla molemmissa korvissa. Poika 3,5 v. Kierre ja putkitus voi kuulemma olla ajankohtaista vasta 5-vuotiaanakin.
Meidän lapsilla ei ollut leikki-ikäisenä korvatulehduksia, mutta kouluiässä on ollut muutaman kerran.
Muutama vuosi mennyt ilman tulehdusta :)