Lastenhoitajaksi haluava muija ehdottaa palkkiota pimeenä, mitä mieltä olet?
Elikkäs olen menossa töihin kohtapuoliin ja etsiskelin lastenhoitajaa kahdelle muksulle - yksi ihan jees tapaus löytyikin ja kaikki piti olla kohdallaan mutta sitten tää muija ehdottaa maksua pimeenä! Olin jo ehtinyt hyllyttämään muut jotka tarjosivat paikkaa. Mitä te tekisitte, pitäisikö ottaa paikka vastaan (on muuten erittäin mukava ja pätevä ja sillä on omia lapsia)?
Help me!
Kommentit (18)
Mitäs jos lapsille sattuu jotakin, hoitaja häipyykin kesken kaiken tai osoittautuu vaikka varkaaksi?
Olisi +-0, joten ainoastaan pimeänä hommana voisin lastenhoitoa ajatellakaan. Olen kotiäitinä.
tuollaisen perheenäidin hoivaan. Siinä sitten hinta nousi koko ajan (tuttavan pakko pitää hoitopaikka, koska oli itse töissä) ja yksi kaunis aamu tuli tekstari, ettei mukulan tarvitse tulla enää. Minkäs teet, kun kaikki on pimeää, eikä sopimuksia tms. tehty?
Ja toisekseen jos jotain sattuu, lapsille tai hoitajalle niin miten on vakuutusten laita ? Oletko tietoinen että joudut maksamaan työantajamaksuja ja miten ne hoidat ? Itse maksan joskus tutulle lukiotytölle kun katso 1-2 tuntia lapsia palkan pimeänä mutta siinä kaikki. jos ottaisin kotiin täypäiväisen hoitajan niin kyllä tekisin työsopimuksen ja kaikki asiat niinkuin pitää. Se velvottaa puolin ja toisin. Onhan se lähes 100% kalliimpaa kuin pimeenä maksaminen mutta on sentää lapsista kyse...
teettäminen olisi rikos. Varmaan jotain yhden illan keikkaa katotaan läpi sormien, mutta ei taatusti kuukausia jatkunutta. Kai ymmärrät, että tollanen voi vituttaa tuttaviasi eli riittää, että joku naapuri / puolituttu antaa sinut ilmi.
Vierailija:
Mitäs jos lapsille sattuu jotakin, hoitaja häipyykin kesken kaiken tai osoittautuu vaikka varkaaksi?
Tapaturmia ja vahinkoja varten on kotivakuutus joka kyllä korvaa jos teillä joku hoitamassa lapsia.
Mites te jeesustelijat kun lapset menee tunniksi/pariksi mummolle tai kaverille hoitoon, teettekö työsopimukset ym. joka kerrasta. Ihan yhtä tunnollinen voi olla vaikka ei kortilla teekkään ja vakuutus kyllä korvaa mikäli tapaturma sattuu.
Soita niille muille takasin. Ei ole mitään sopimuksia mihin vedota jos jotain sattuu lapselle.
Kyllähän se katsotaan työsuhteeksi jos joku säännöllisesti lapsia katsoo kuukaudesta toiseen. Ei ole kyse jeesustelusta vaan näin se valitettavasti on. Lyhytaikaiset hoitamiset eivät varmasti ketään haittaa mutta jos on kyse pidempiaikaisesta hoitajasta niin miksi ei tee oikeaa palkkatyötä jos sellainen hoitaja kerran on ???
Kun asiaa ei kerrota, niin kukaan siitä ei tiedä, eikä näin kukaan edes anna ilmi.
Kiinnijäämisen riski on olemassa, mutta valitettavasti aika olematon.
T: Verovirkailija
Meillä on hoitaja kotona ja maksaa 500 kuussa tukien jälkeen meille.
eli lapsillemme löytyi erittäin mukava ja pätevä hoitaja, mutta haluaa palkan pimeänä. Itse olen ollut pimeätä työtä vastaan ja olen vieläkin, mutta luultavasti nyt kuitenkin suostumme tähän, koska hyvät hoitajat ovat todella kiven alla. Meillä on kyse muutamista kuukausista. Me emme juurikaan säästä siinä että maksamme pimeänä (ehkä n. 70e), joten mielummin olisin ottanut hoitajan " laillisin" keinoin.
siihen, että joudut myös salailemaan asioita, jos esim. joku tuttavasi kysyy kiinnostuneena järjestelyistänne. En palkkaisi vakituista lastenhoitajaa missään tapauksessa pimeästi - joku yhden illan keikka on asia erikseen.
Sehän on 1200 euroa kuussa! Saat hoitajan kotiin paaaaljon halvemmalla.
Jos otatte hoitajan ihan laillisia reittejä niin saatte siihen yksityisen hoidon tukea ja kuukausimaksu jää teille halvemmaksi.
Kahden lapsen hoitokulut kunnallisesti/virallisesti yksityisellä pph:lla on ihan samaa tasoa ja hoitajan kotiinkin saa 500 - 600 euroon kuussa.
Kaksi lasta 2-v. kumpikin. Aluksi kauhistutti kun aina olen ollut pimeää työtä vastaan mutta sos. maksut niin kovat että taivuin. Toivottavasti kukaan ei käräytä. Kysessä 4 kk jakso.
jäät kiinni. En myöskään haluaisi epärehellistä ihmistä lapsiani hoitamaan.