Onko teistä omituista, että kerho-ohjaaja ottaa lapsesta kuvan vessassa?
Hei,
Tyttäreni, 3-vuotta, aloitti kerhon ja hänen on ollut vaikea käydä siellä pissalla, koska siellä ei ole pottaa vaan tavallinen pönttö. Kerran on jo tullut housuunkin sen vuoksi. Tänään kun menin hakemaan tyttöä kerhosta, niin kerho-ohjaaja tuli näyttämään minulle kamerakännykän kuvaa, että Katja kävi tänään pissalla pöntöllä. Minusta se oli kovin outoa ja jotenkin asia alkoi vaivaamaan minua nyt kun tulin kotiin.
Onko teistä omituista kuvailla lapsia vessassa?
Tiedän tämän kerho-ohjaajan, hän on toiminut vuosia kerho-ohjaajana eikä siis ole mikään kadulta tempaistu tapaus.
Kommentit (4)
Ehkei hän ajatellut, ettet pitäisi siitä.
Eihän hän saa edes kuvata lastasi ilman lupaasi! Ainakin pk:ssa vessareissut ovat aika yksityisiä juttuja. Vessarauhaa kunnioitetaan.
en ottaisi hernettä moisesta asiasta - toki voit sanoa asiasta korrektisti hänelle eli toivot, että lapsi saa käydä rauhassa vessassa eikä häntä siellä kuvata. Luultavasti sitä kuvaa ei kukaan muu nähnyt kuin sinä. Sitäkin voit kysyä ja kertoa, että pahoitit siitä mielesti. Mielestäni on aina parempi ystävällisesti ottaa asiat keskusteluun kuin jäädä niitä itsekseen pohtimaan.
Ylipäänsä voitte keskustella siitä, miten kuvataan vai kuvataanko lainkaan ja mihin kuvat tulevat. Meidän päikyssä kuvataan luvan kanssa eli lapsista tulee kuvia kasvunkansioihin touhuissa ja tekemissä. Nehän on aivan ihania.
Enpä taitaisi tykätä jos joku ottaisi lapsestani kuvan pöntöllä - enhän itsekään ota sellaisia kuvia.
Yrittiköhän ohjaaja siten kehua lasta?
Itse samassa tilanteesa varmaankin kysyisin ohjaajalta mikä oli motiivi ja kertoisin oman mielipiteeni. Tuskin hän kuitenkaan mitää pahaa haluaa - voisihan hän ottaa kuvia salaakin " omiin hämäriin tarkoituksiinsa" .