kehtaatko näyttää että pidät toista yksinkertaisena?
tuli vain mieleeni kun eräs tuttuni kohtelee minua aina kuin vajaaälyistä. Haukkuu lapsiani minulle niinkuin olisimme molemmat samaa mieltä, vähättelee tekemisiäni ja on sitä mieltä että pääsen todella helpolla kahden lapseni kanssa vaikka itse on kotona ja ainokainen hoidossa, silti hänellä kuulemma paljon raskaampaa. Jos menemme heille kylään, ei ollenkaan ujostele näyttää jos ei huvita juuri sillä hetkellä vastaanottaa vieraita, saattaa osoittaa mieltään mm. vihjailemalla miksi juuri nyt heille ei kannattaisi tulla ja kun yleensä viemme tuliaisia niin ei kelpaa. Olen tullut siihen tulokseen että hän pitää minua vähän tyhmänä josta ei tarvitse välittää lainkaan. Saattaa olla omaa syytäni osittain kun yleensä jos hän saa " kohtauksiaan" niin olen kuin en huomaisikaan tai jos tekee jotain toista kohtaan samoin yritän jotenkin " pehmennellä" ja tasoitella tilannetta. Koska joudumme kuitenkin olemaan tekemisissä.
Kommentit (8)
Vierailija:
olen sen verran älykäs itse, etten sitä näytä. Toisekseen, on ihan alkeellista käytöstä mennä tekemään jollekulle selväksi, mitä tästä ajattelee, jos ajatukset ovat negatiivisia. Jos ei ole hyvää sanottavaa, suu pidetään kiinni.
Jos tilanne olisi kuitenkin sellainen, että joku porukka tunkisi meille jatkuvalla syötöllä väkisin kylään vihjailuista huolimatta, saattaisin pitää jo NIIN tyhmänä, että sen näyttäisinkin.
ja miksi annat kohdella itseäsi noin? Seuraavan kerran kun kohtelee sua kuin vajaa-älyistä, kysy vaikka suoraan että taidat pitää mua ihan yksinkertaisena?
tollasel kaveril ei tee mitää. tu meil kahville...T:yksinäinen 1 lapsen äippä
Saa siitä jonkinlaista tyydytystä, eikä mitään ikäviä seuraamuksia tule. Kun sinä sen mahdollistat. kannattaako?
ja mies haluaa siellä aina silloin tällöin käydä. Ja siis emme todellakaan käy liian usein. Ja välillä kun käymme niin on ihan mukava ja niinkuin ei mitään ihmeempää olisi koskaan sanonutkaan.
En siksi ole ainakaan vielä halunnut mainita mitään kun todellakin pakko olla tekemisissä kuitenkin enkä halua olla kenenkään kanssa sellaisissa väleissä ettei voitaisi olla samassa huoneessa. Haluaisin myös lastemme voivan olla ystäviä ja leikkiä keskenään vaikka nyt jo onkin huomattavissa että vaikuttaa lapsiinkin, esikoinen on etenkin epäsuosiossa ja viimeksi heidän ollessa meillä kylässä tämä nainen jopa työnsi voimakkaasti lapseni pois tieltään hänen tullessaan ruokapöytään, silloin oli TODELLA lähellä etten sanonut jotain, ja varmasti olisinkin ellen olisi niin ällistynyt tuota tekoa joka oli jotenkin niin paljastava..
olen sen verran älykäs itse, etten sitä näytä. Toisekseen, on ihan alkeellista käytöstä mennä tekemään jollekulle selväksi, mitä tästä ajattelee, jos ajatukset ovat negatiivisia. Jos ei ole hyvää sanottavaa, suu pidetään kiinni.