Onko muitajotka vaan elelee arkea eteenpäin ilman mitään luksusta?
Me vaan eletään päivä kerrallaan eteenpäin. Miehen kanssa ei ole ikinä yhteistä aikaa. Täällä ei ole edes MLL:ää, ei yhtään sukua tms. Käydän töissä, lapset päiväkodissa, tehdään vapaa-aika remonttia. Elämä vaan etenee.
Ei ole rahaa matkustaa. Ei ole lomia, joten ei voida edes kuvitella käyvämme missään. Ainoat kotoa poistumispaikat on kauppa, kirjasto ja työpaikka.
Aika ankeelta kuulostaa, mutta ei osaa enää edes haaveilla muusta. Ei jakseta reissata sukulaisiin tai ystäville, kun viikonloppu on niin lyhyt ja matkaaminen kallista. On ihan poikki, jos joskus käy jossain, joten tänäkään vuonna ei ole kuin jouluna liikahdettu tästä mökistä muualle.
Kommentit (10)
EI JAKSA muutakaan. Ei ole voimia edes haaveilla muusta.
Viimeksi olen matkustanut 7 vuotta sitten..
Mulle luksushetkiä on esim se kun pe-iltana käperryn vastasiivotussa kodissa lasten mentyä nukkumaan, hyvän kirjan pariin.
Pidän tätä arkea kuitenkin luksuksena. Mies nauroi kun kysyi mitä toivoisin jos saisin ihan mitä vaan. Vastaukseni oli comfortin vihreää huuhteluainetta.
En minä ainakaan mitään matkoja tarvitse.
Meidän kuopus on ollut paljon sairaana. Nyt on viimein parempi ja on ihanaa elää arkea koko perheen voimin.
Vierailija:
Pidän tätä arkea kuitenkin luksuksena. Mies nauroi kun kysyi mitä toivoisin jos saisin ihan mitä vaan. Vastaukseni oli comfortin vihreää huuhteluainetta.
En minäkään matkoja välttämättä tarvitse.. Ihan pienet asiat saa jaksamaan ja hyvälle tuulelle. Esim. tänään sain mennä ihan yksikseni kaupungille shoppailemaan; mukaan tarttui pari kirjaa, uusi laukku ja hiusjuttuja.. Oli tosi ihanaa ja rentouttavaa, etenkin kun ei ollut mitään sovittua aikaa, jolloin olisi pitänyt tulla kotiin.
Voisiko ap:lla mies vaikka hoitaa lapsia välillä, että pääset yksin käväisemään jossakin?
Meidän luksus on varmaan teidän muitten mielestä aika säälittävää, mutta meille on luksusta sellainen lauantai-ilta, kun ollaan kaikki kotona. Luksusta on myös uusi hyvä kirja, joka luetaan molemmat ja siitä voi sitten jutella. Elämä on muuten niin hektistä, että rauha ja kotonaolo on suurinta luksusta, mitä maa päällään kantaa.
Suurperhe, asumme pk-seudulla keskustassa vuokralla. Rahaa ei ole hirveästi, meidän tarpeisiin kyllä ihan riittävästi. Ei mekään jakseta matkustella, elämä pyörii tässä kotinurkilla. Minä olen lasten kanssa kotona, miehellä ei pitkiä työpäiviä. Vapaa-aikaa on paljon, mutta se on yhteistä aikaa perheen kanssa, ei miehen kanssa kahdestaan.
Olemme tyytyväisiä elämäämme. Erityisen tyytyväinen olen asuinpaikkaammme. En usko, että jossain korpikuusessa kestäisin tätä elämäntyyliä. Nyt on kaikki lähellä ja ihmisiä ympärillä, ei sukulaisten tukiverkostoa mutta muuta elämää.
Taidatte olla suht tyytyväisiä, jos kerran noin on mielestänne hyvä elää.