Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

terassin hinta

29.02.2008 |

hei,

kuka on tehnyt terasseja ? meille tarvittaisiin keväällä noin 40 neliön paaluille pystytettävä terassi. jos sen pystyy tekemään itse, niin mitkäköhän olisivat suurinpiirtein rakennusmateriaalien hinnat? painekyllästettyjä puhelintolppia on jo, niitä käytettäisiin paaluina. eli koolaukseen puuta sekä itse tarassilautaa. lisäksi 3-4 askelmaiset portaat.

ja mikä olisi paras terassilauta ? siperiankuusi? painekyllästetty??

entä ruuveja vai nauloja ? appikukkoni mukaan terassit naulataan, ja naulat ovat edullisempia. Minä pelkään että ne lähtev ät sielä ulos, että ruuvit olisivat parempia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa vaikka puukeskuksen sivulta tai mainoslehtisistä; ihan tarkkaa jm hintaa en muista. Meillä sellainen ruskea painekyllästetty uritettu, tuli hyvän näköinen. Me teimme maahan upotetut betonitolpat tolppakengillä. Suunnilleen saman kokoinen 2:lla portaalla, oliskohan hintaa tullut vajaan tonnin verran??

Missään tapauksessa EI kannata naulata!! Nyt jo on huomattu että ruuvattu on paljon helpompi käytössä varsinkin kun on pieniä lapsia - vaikka rako on vain 5mm niin barbin kengät tai pelikortit sujahtaa sopivasti läpi. Yksi mikä kannattaa myös huomioida on laudoituksen suunta - mihin suuntaan saa roskat lakaistua helposti?

Vierailija
2/5 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnasta en tiedä mitään, mutta olen päättänyt että painekyllästettyä puuta ei tule missään tapauksessa, se on ympäristömyrkkyä täynnä ja lisäksi pienet paljaat jalat siinä teputtavat - lämpökäsitelty puu on siis materiaalimme vaikka vähän enemmän maksaisikin. On kyllä myös kauniimpikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle vielä alatukipuut plus ruuvit.

Vierailija
4/5 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että muistelisin kuulleeni, että puhelintolppia ei saa käyttää, sillä ne on kyllästetty niin tujuilla aineilla. Kannattaa siis asia tarkastaa, ettei tarvitse alkaa valmista terassia sitten purkamaan, jos joku taho huomaa, että tolpat on väärää materiaalia...

Asiasta en nyt kuitenkaan pane päätäni pantiksi.

Vierailija
5/5 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;66354;66356;125084

Eli minun käsitykseni mukaan, sitä ei saa asuinrakennuksen läheisyydessä käyttää...