Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakees..

Vierailija
29.02.2008 |

Sellaista juttua olen miettinyt, kun tänään on pakko mennä lääkäriin pahasti lääkärikammoisen 4- vuotiaan tyttäreni kanssa, aika on iltapäivällä. Tyttö ollut kovassa kuumeessa koko viikon ja eilen illalla alkoi korviin koskemaan. Korvien takia siis lääkäriin. Tyttö pelkää lääkäriä ihan kamalasti, siinä ei puheet hirveästi auta, kun kammo on saanut alkunsa kovasta korvakierteestä reilu 1-votiaana. Siis kertoakko tytölle hyvissä ajoin aamupäivällä lääkäriin menemisestä vai sit vasta lähempänä lääkäriin menemistä?? Mitä olette mieltä?? Tyttö reagoi lääkäriin menemisen kertomiseen luultavammin kiukkuamisella ja todella pahalla mielellä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä enää montaa tuntia ole. Kerkee lapsi vähän asennoitua siihen.

Kertoisin mitä siellä noin suurinpiirtein tapahtuu ja kertoisin, että korvan tutkimus ei satu, paitsi, jos korva on niin tulehtunut, niin siihen koskeminen sattuu. Itse tutkimus terveeseen korvaan ei siis satu.

Kehuisin etukäteen lasta, ettäkyllä se sujuu hyvin ja kertosin, että olen mukana ja voin ottaa syliin yms. jos se auttaa.

Palkitsisin lääkärin jälkeen myös lapsen.

Itsellänikin tyttö pelkäsi pienempänä lääkäreitä ihan samasta syystä. Nyt 6v, eikä enää pelkää.

Vierailija
2/2 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös soittaa tk:seen/minne menettekään etukäteen ja kertoa, että tyttöä pelottaa, lääkäri ja hoitaja voivat ottaa sen sitten paremmin huomioon. Tosin, jos päivystykseen menette, niin ei välttämättä ole aikaa kiireettömälle ja mukavalle kohtaamiselle, silloin sinun tehtäväsi on olla turvallinen.

Yleensä tuollainen pelko helpottaa jo sillä, että sinä itse suhtaudut lääkärille menoon kuin kauppaan menoon. Et sano esim. että " ei se koske yhtään, ei siellä mitään pahaa tapahdu" , koska tuollaiset saavat lapset ajattelemaan, että varmaan koskee ja tapahtuu, koska miksi äiti muuten niistä sanoisi... Eli sanot vaikka, että " käydään nopeasti ensin hakemassa posti, sitten käydään lääkärissä ja sitten kaupassa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi