Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HAIRSTORE! Onko liikkeissä samat hinnat shampoissa mitä netissä? OV

Vierailija
29.02.2008 |


Katselin netissä, että myyvät kohtuuhinnalla käyttämiäni tuotteita. En kuitenkaan halua netistä tilata, jos menen paikan päälle niin ovatko tuotteet saman hintaisia, vai onko netin kautta myytävillä eri hinnat...?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joku cutrin shampoo on kampaajalla 10€ ja hairstorella 8€. Täytyyhän kampaajan saada omaankin taskuunsa jotain...

Vierailija
2/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ovatko hinnat yleisesti ottaen edullisemmat mitä muualla...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttäny ja käytän tulevaisuudessakin ku sieltä paljo halvemmalla saa!

Vierailija
4/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan menisi sinne hiuksiani leikkauttamaan. Mutta kaverini esitti taannoin hyvän näkökulman, miksi ihmeessä työntekijät alistuivat huonoon kohteluun?????! Eikö kampaamokouluissa opeteta mitään työlainsäädäntöä, tai kerrota ammattiliitoista?

Miksi normaalijärjellä varustettu ihminen alistuu siihen että häntä potkitaan päähän???

Vierailija
5/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole mitään syytä boikotoida yritystä enempää.

Vierailija
6/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs pahaa hairstoressa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojelu, poliisi ja ammattiliitot selvittelevät HairStoren työoloja

Työntekijät: Ongelmia työsopimuksissa, ilmapiirissä, korvauksissa ja ylitöissä



Työsuojelu, poliisi ja ammattiliitot selvittelevät HairStoren työoloja



Yksi HairStore-kampaamoketjun toimipisteistä on Museokadulla Helsingissä.



Ammattiliitot, työsuojeluviranomaiset ja poliisi ovat kiinnostuneet HairStore-kampaamoyhtiön ja sen emoyhtiön CenCein työoloista.



Ongelmia on niin työsopimuksissa, sairauslomien korvauksissa, ylitöiden teettämisessä kuin työilmapiirissäkin.



Uudenmaan työsuojelupiiri löysi puutteita HairStoren työehdoista tarkastuksessaan viime vuoden lopulla.



Vantaan poliisi selvittelee, onko yhtiössä mahdollisesti rikottu lakia.



Helsingin Sanomien haastattelemat entiset ja nykyiset työntekijät kertovat räikeästä oikeuksiensa polkemisesta sekä yrityksen hallinto-osastolla että yksittäisissä toimipisteissä.



Työntekijät eivät halua nimiään julki, koska he pelkäävät maineensa puolesta.



Osa sanoo pelkäävänsä työnantajaa.



Työntekijät ovat myös olleet yhteydessä ammattiliittoihin. He ovat muun muassa valittaneet, että heidät määrätään mielivaltaisesti ylitöihin, työterveyshuoltoon pääsee vain pomon suostumuksella ja sairauslomaa tai sairausloman palkkaa ei saa normaaliin tapaan.



Yhtiön työsuojeluvaltuutettu, henkilöstöpäällikkö ja työajoista vastaava ovat toimitusjohtaja Veikko Nenosen suvun jäseniä.



Luottamusmiestä ei ole.



HairStore käyttää paljon nuoria ja kokemattomia työntekijöitä. Ammattiliittojen on ollut vaikea käsitellä yhtiöön liittyviä valituksia, koska työntekijät ovat kirjoittaneet nimensä polveileviin ja monitulkintaisiin työsopimuksiin.



Esimerkiksi lupa lääkärissäkäyntiin on hellinnyt vasta, kun esimies on arvioinut työntekijän kyllin sairaaksi.



" Sitä ei tahdo nykyaikana uskoa, että yrityksessä pomo päättää, onko työntekijä riittävän sairas lääkäriin" , aluepäällikkö Irmeli Mäenpää Palvelualojen ammattiliitosta Pamista sanoo.



Sopimusten liitteistä löytyy yksityiskohtaisia määräyksiä siitä, miten työaikana saa syödä, miten sairastetaan ja miten työmatkat hoidetaan.



Jotkut päällikkötasonkin toimihenkilöt ovat saaneet liikkua toimistolta työaikana vain hakemalla erikseen " matkustusluvan" toimitusjohtajalta.



Yhdessä sairastumisohjeessa sanotaan muun muassa näin: " Esimieheltä haetaan aamulla liikkeestä maksusitoomus/ lupa terveydenhoitajalle/ lääkärille joka käyntiä varten erikseen ja samalla mitataan kuume, jos kyse on ylähengitystiesairauksista."



Työntekijöiden mukaan toimitusjohtaja itsekin on mitannut sairastuneiden kuumetta. Pääosin se on kuitenkin ollut myymäläpäälliköiden tehtävä.



" Minun piti myös seurata sairastuneiden terveydentilaa päivittäin ja laatia laajoja raportteja sairauksista työnantajalle" , eräs entinen päällikkö kertoo. " Kuume katsotaan HairStoressa sairaudeksi, flunssaa tai yskää ei."



HairStore on Pamin mukaan vaatinut kampaajilta ja kosmetologeilta työsopimuksia, jotka ovat määräaikaisia " työntekijän toivomuksesta" .



" Mutta mitä työntekijä voi tehdä, kun työnantaja sanoo, että muuten ei tule sopimusta, jos et laita rastia ruutuun" , Irmeli Mäenpää kysyy.



Ylitöiden ajankohdasta ei ole voinut neuvotella, vaan työnantaja on vain ilmoittanut, milloin pitää varata viikonloppu töille.



Yrityksen palkolliset kertovat joutuneensa rahoittamaan työmatkojaan itse, eikä heille ole myöhemmin korvattu kaikkia menoja. Toiset taas ovat lähteneet koulutusmatkalle, mutta ovat palkkioksi joutuneet sitoutumaan yritykseen vähintään vuodeksi matkan jälkeen.



Sairauslomasta on saattanut joutua yhtiön toimitusjohtajan puhutteluun.



Sairastamisesta on myös seurannut uhkailuja työsopimuksen ehtojen heikentämisestä.



" Nuoret tytöt tekevät väsyneinä ja itku kurkussa töitä firmassa vuoden kahden määräaikaisella sopimuksella, eivätkä uskalla irtisanoutua uhkasakon pelossa" , eräs työntekijä kertoo.



Sopimuksiin on kirjattu, että jos työntekijä ei noudata irtisanomisaikaa, HairStorella on oikeus ottaa vahingonkorvaus lopputilistä.



Jos työntekijä on huomauttanut HairStoren tavoista johdolle tai ollut yhteydessä ammattiliittoon, on alkanut hiillostaminen, kertovat kaikki haastatellut työntekijät.



Tällaisia " hankalia" työntekijöitä on alettu pompottaa, heille on kasattu lisää töitä ja heiltä on edellytetty kohtuuttoman paljon ylitöitä.



Jotkut kertovat myös saaneensa kymmeniä painostavia sähköpostiviestejä HairStoren toimitusjohtajalta sen jälkeen, kun he ovat arvostelleet yrityksen toimintatapoja.



Yrityksen työntekijät vaihtuvatkin tiuhaan tahtiin. Johtohenkilökuntaa on eronnut myös eettisistä syistä.



" Henkilökohtainen moraali tuli vastaan. En halunnut katsella ihmisten alistamista enkä joutua sitä itse tekemään" , kolme entistä päällikkötason työntekijää kertoo.



Toimitusjohtaja ja omistaja Veikko Nenonen kiistää osan työntekijöiden kertomuksista.



Hän kommentoi tilannetta asianajajansa välityksellä näin: " Yhtiössä on säännöllisesti 360 työntekijää, ja joukkoon mahtuu monenlaista mielipidettä ja käsitystä työolosuhteista."



" Yhtiö suhtautuu tietoihin vakavasti, ottaa ne käsiteltäväksi työsuojelutoimikunnassa ja tarvittaessa muuttaa käytäntöjä."

Vierailija
8/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki kampaamo- ja kosmetologipalvelut on sitten aivan törkeen hintaisia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

7: TSIISUS!! etkö tiedä minkälaisesta firmasta on kyse???

Jos kerran vuodessa tilaan sieltä netin kautta n. 50 eurolla tuotteita niin hui tsiisus tosiaan.

-7-

Vierailija
10/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, vaikka pomo vetää rahat työntekijöiden nahasta, kunhan vaan SINÄ saat jonkin purkin halvalla !



surullista luettavaaa. mutta kuulut varmaan niihin, jotka kuluttaa myös halpaa kiina-krääsää

Vierailija
12/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. reiman vaatteet, kalliita jotkut, kiinassa tehdään, raaka-aineet silloin tällöin suomesta.

taidat olla joku hihhuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mitä väliä, vaikka pomo vetää rahat työntekijöiden nahasta, kunhan vaan SINÄ saat jonkin purkin halvalla !

Miks helvetissä mun pitäis maksaa enemmän siitä mitä jostain muualta saan halvalla?

Tyhmiä kai ne tuollaset työntekijät on jotka antaa potkia itteesä, miks mun pitäis siitä kärsiä?

-7-

Vierailija
14/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin vai irtisanoutuiko johtaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän